مجله فرهنگ

اتفاقات عجیب در فینال یورو ۲۰۲۰

مطمئناً در هیچ کجای دنیا که تیم فوتبال در یک بازی مهم یک گل به ثمر برساند ، هوادارانش ناراحت نمی شوند و هواداران تیمی که گل زده اند خوشحال نیستند. اما این اتفاق در تلویزیون ایران می افتد.

به گزارش کندوج ، هنگام پخش تلویزیونی فینال مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا 2020 بین دو تیم انگلیس و ایتالیا ، اتفاق عجیبی برای بینندگان ایرانی رخ داد. آنچه اتفاق افتاده این است که پوشش سانسور صحنه های شاد در مسابقات ورزشی خارجی به شکل سنتی و بدوی خود ادامه دارد و هنوز هم وضعیت عجیب ، گاهی شوخ و اغلب آزار دهنده برای مخاطب ایجاد می کند.

داستان از این قرار بود که پس از گل “لوک شاو” در دقیقه 2 برای تیم ملی فوتبال انگلیس ، بازیکنان تیم فوتبال ایتالیا بیش از یک ساعت را در نیمه اول و دوم بازی کردند ، یک وضعیت دشوار ، پرانرژی و اضطراب آور ؛ سرانجام در دقیقه 66 و پس از کشمکش بسیار ، “بونوچی” برای تیم ملی ایتالیا گلزنی کرد. این گل با توجه به حساسیت بازی و شرایطی که تیم ایتالیایی فراهم کرده ، طبیعتاً لذت عاطفی خاصی را برای بازیکنان این تیم ایجاد کرده است.
تعجب آور بود که مجری تلویزیون ایران تصاویری را به عنوان عکس العمل هواداران دو تیم انتخاب کرد که در واقع عکس این بود. در این عکس ها هواداران تیم ایتالیا (گلزن) در حال عزاداری بودند و هواداران تیم انگلیس (دریافت کننده گل) جشن می گرفتند؛ مواردی که نمایش داده شد ، چند دقیقه قبل از تساوی ضبط و ذخیره شد.

یکی دیگر از اتفاقات جالب تلویزیونی در این بازی مربوط به ضربات پنالتی بود. مگوایر ، مدافع بلند قامت انگلیس ، پنالتی دوم تیم را به ثمر رساند. ضربه او بسیار محکم بود و توپ را به کرنر و زیر قوس دروازه زد. در لحظه تماس توپ با تور دروازه ، دوربینی که متناسب با شرایط عکسبرداری احتمالی از درون دروازه تنظیم شده بود ، به طور قابل توجهی تحت تأثیر توپ قرار داشت و در نتیجه برای مدتی ، تصویر دانه برف روی زمین قرار گرفت. تلویزیون زنده نقش بازی؛ این امر خصوصاً در پخش تلویزیونی جهان برای بازیهای این مرحله وجود ندارد.

اتفاق جالب دیگری نیز با موتور جستجوی گوگل رخ داد. چند ساعت بعد از فینال یورو 2020 ، اگر تیم ملی فوتبال ایتالیا را در وب سایت گوگل به هر زبانی جستجو کنید ، پس از تنظیم مسابقات قهرمانی در صفحه رایانه ، نمایش آتش بازی به سبک شادی نشان داده می شود.

تیم فوتبال ایتالیا سرانجام برای دومین بار در بیش از نیم قرن ، با یک گل دیگر در 5 پنالتی ، یک بار دیگر جام اروپا را از آن خود کرد و به تیم فوتبال انگلیس اجازه نداد برای اولین بار در تاریخ نهایی این رقابت ها قهرمان شود. اولین قهرمانی.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا