بهترین دست مصنوعی در دنیا

پروتز زیبایی

برای بسیاری از صاحبان پروتز، داشتن پروتزی که ظاهر بدن آنها را تا حد امکان واقعی و محتاطانه بازیابی کند، از اهمیت بالایی برخوردار است.اگر بیماران بخواهند پروتز آنها به شکل واقعی شبیه بازوی دیگرشان باشد، ما یک وسیله آرایشی از سیلیکون HTV می سازیم. با استفاده از این ماده می توان شکل، رنگ و ساختار سطحی پوست را بازتولید کرد تا به طور دقیق و واقعی به ویژگی های مورد نظر شباهت داشته باشد.حتی ناخن‌ هایی که به صورت سفارشی از مواد اکریلیک ساخته شده‌اند را می‌توان با لاک رنگ کرد.

علاوه بر لوازم آرایشی ساخته شده از سیلیکون، دستکش های پیش ساخته صنعتی در درمان های ساعد بالای بازو و شانه نیز موجود است.البته دقت داشته باشید که اصطلاح زیبایی به این معنا نیست که این پروتز دارای کاربرد دیگری نمی باشد و تنها جنبه زیبایی دارد. برعکس، یک پروتز غیر فعال می تواند برای انجام فعالیت های روزمره دو دستی، مانند نگه داشتن و جابجایی اشیاء استفاده شود. با این حال، هیچ مفصلی در پروتز تعبیه نشده است که بتواند به طور فعال حرکت کند.

⚕️ با کلینیک امین طب، ما به شما کمک می‌کنیم تا با دست مصنوعی‌ با طراحی دقیق و کیفیت بالا، به زندگی عادی خود بازگردید. ما به شما وعده می‌دهیم که با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و تجربه پزشکان ماهر، هیچ فرقی بین عضو مصنوعی و طبیعی حس نخواهید کرد.
???? با ما تماس بگیرید تا از جدیدترین تکنولوژی‌ها در زمینه دست‌های مصنوعی بهره‌مند شوید. امروز به امید یک زندگی بهتر با کلینیک امین طب.
???? تماس با ما: ۸۸۸۸۰۰۲۶ – ۰۲۱
کلینیک امین طب – به دنیایی از فرصت‌های جدید و امید بپیوندید.

پروتز میوالکتریک (پروتز با نیروی خارجی)

پروتزهای میوالکتریک بسیار کاربردی هستند و به ویژه برای کاربران فعالی که می خواهند زندگی خود را تا حد امکان بدون کمک پیش ببرند گزینه مناسب هستند زیرا این پروتزها با انرژی الکتریکی کار می کنند.

دست الکترونیکی پروتز پیشرفته با کنترل ریزپردازنده به صورت عضلانی کنترل می شود. با هر انقباض عضله، حداقل ولتاژ الکتریکی روی پوست ایجاد میشود. الکترودهایی که در شفت پروتز قرار می گیرند این کشش های عضلانی را تشخیص داده و آنها را به عنوان سیگنال های کنترلی به قطعات الکترونیکی پروتز منتقل می کنند. در اینجا سیگنال ها به حرکات دست تبدیل می شوند.

بسته به دست یا سیستم کنترل، گزینه های مختلف گرفتن و موقعیت دست را می توان به این روش انجام داد. رانندگی با ماشین، کار دستی و خیلی چیزهای دیگر را می توان با پروتز میوالکتریک به دست آورد.

به همین جهت افرادی که به دنبال استفاده از پروتزی هستند که در انجام کارهایی روزمزه مفید باشد می توانند به سراغ این مدل بروند.

پروتز خودکار

در مورد پروتزهای خودکار، عملکرد پروتز به صورت الکتریکی کنترل نمی شود، بلکه توسط نیروی خود بدن کنترل می شود. این کار معمولاً به صورت مفاصل مکانیکی قفل شونده یا سیستم ‌های کمربند و کششی (بانداژ) متصل به شانه یا بازوی طرف مقابل انجام می‌شود. این سیستم‌ ها که با نیروی خود کاربر کنترل می ‌شوند، می ‌توانند به عنوان مثال برای خم کردن انگشت پروتز، باز و بسته کردن دست مصنوعی یا فعال کردن مفصل آرنج استفاده شوند.

پروتز هیبریدی

یک پروتز هیبریدی دو تکنیک مختلف را ترکیب می کند. این بدان معناست که بخش‌ های خاصی از پروتز به صورت خارجی یا الکترونیکی کنترل می ‌شوند و سایر بخش‌ ها به ‌طور مستقل توسط مفاصل یا سیستم ‌های تسمه و کشش کنترل می ‌شوند. برای مثال، در مورد پروتز بازو، یک دست میوالکتریک را می توان با یک مفصل آرنج که توسط یک سیستم کششی کنترل می شود ترکیب کرد. در اینجا باز و بسته شدن دست پروتز با نیروی خارجی سیگنال‌های myo و خم شدن و کشیده شدن ساعد از طریق باند کشی به عبارت دیگر، با نیروی خود به‌صورت الکتریکی انجام می‌شود.

البته این مورد را در نظر داشته باشید که این نوع پروتز برای پروتزهای انگشت وجود ندارد.

پروتز کار

همانطور که از نام آن پیداست، یک پروتز کار شما را در کارهای دستی یا حتی در فعالیت های اداری بر روی کامپیوتر پشتیبانی می کند. بسته به نیاز های خاص شما، این یک پروتز هیبریدی یا زیبایی است و یا ترکیبی از هر دو.  چه برای یک انگشت و چه برای کل بازو ما در کلینیک ارتوپد فنی فراز پروتز کار مناسب را برای هر سطح قطع عضو می ‌سازیم .

در مورد مقاومت نیز پروتزهای کار عموماً بسیار مقاوم هستند. بسته به نیاز، ابزارهای مختلفی را می توان به شفت متصل کرد که معمولا شناخته شده ترین پروتز کار «قلاب» است.

کمک عملکردی

مشابه پروتز کار که بالا به آن اشاره کردیم، کمک عملکردی یک ابزار فردی است که انجام یک فعالیت خاص (مانند غذا خوردن، دوچرخه سواری، نواختن ساز و غیره) را برای شما آسان تر می کند. یک پروتز کمک عملکردی به شما کمک می کند کارهایی را انجام دهید که با یک پروتز معمولی نمی توانید بیشتر از این پیش بروید.

به طور کل به کمک این پروتز شما می توانید طیف گسترده ای از کمک های کاربردی را برای هر انگشت و همچنین برای کل بازو ارائه لازم است انجام دهید، به طور مثال:

  • کمک غذا خوردن
  • کمک نوشتن
  • کمک فرمان

وسایل کمک ورزشی (کمک سواری، کمک ماهیگیری، کمک شنا، کمک تیراندازی با کمان و از بین رفتن بازو یا دست به معنای از بین رفتن استقلال فردی نیست. هزاران نفر در سراسر جهان به علت تصادف، بروز عفونت، سرطان یا نوروپاتی دیابتی بخشی از دست خود و یا به طور کامل این عضو را از دست می‌دهند. به بهبود عملکرد و توانایی حرکتی عضو قطع شده کمک خواهد کرد و باعث بهبود اعتماد به نفس فرد آسیب دیده خواهد شد. افرادی که این عضو را از دست داده‌اند می‌توانند به کمک  دست مصنوعی بر این مشکل غلبه کنند و زندگی شاد و پر از کارآمدی را داشته باشند.

دست مصنوعی چیست؟ 

دست مصنوعی به ابزاری گفته می‌شود که با هدف کمک به افرادی که دست آن‌ها به طور کامل یا جزئی از بین رفته است طراحی شده تا عملکرد و ظاهر دست آن‌ها بهبود پیدا کند. دست مصنوعی یک جایگزین مناسب برای اندام قطع شده است و به لحاظ زیبایی نیز باعث بهبود حال آن‌ها خواهد شد. پروتزهای مصنوعی الکتریکی با قابلیت‌های بیشتری همراه هستند و انگشتان آن‌ها به نحوی طراحی شده است که توانایی حرکت کردن را دارد.

انواع دست مصنوعی چیست و چگونه کار می‌کنند؟ 

پروتز دست بر اساس نیاز و بودجه فرد متقاضی طراحی و ساخته می‌شود. استفاده از دست مصنوعی به افراد کمک می‌کند تا به اهداف خود، از جمله زیبایی و عملکردی، دست یابند. افرادی که انگشت یا دست خود را از دست داده‌اند، از پروتز مصنوعی برای انجام کارها یا فعالیت‌های جسمانی خود استفاده می‌کنند و برای انجام فعالیت‌های اجتماعی از پروتز دیگری بهره می‌برند.

پروتز‌های الکتریکی دست و انگشت، عملکرد خوبی دارند و برای افرادی که می‌خواهند عملکرد دست خود را بهبود بخشند، طراحی شده‌اند. پروتز دست و انگشت که با قدرت بدن کار می‌کنند، یک انتخاب عالی برای افرادی است که به انجام امور کاری یا فعالیت جسمانی سنگین می‌پردازند. به علاوه، پروتز دست و انگشت سیلیکونی برای افرادی که فعالیت جسمانی سبکی دارند، مناسب است و ظاهری طبیعی‌تر دارد که با رنگ و ساختار پوست مطابقت دارد.

پروتز الکتریکی دست و انگشت

پروتزهای مایوالکتریک برای افرادی که یک دست یا چند انگشت خود را از دست داده‌اند طراحی شده‌اند و برای آن‌ها در دسترس هستند. این نوع پروتزها برای افرادی با فعالیت جسمانی و کاری سبک تا متوسط مناسب است. افرادی که قسمتی از دست خود را از دست داده‌اند و می‌خواهند کنترل انگشتان خود را به دست بیاورند، می‌توانند از پروتز مایوالکتریک استفاده کنند. این نوع پروتز شباهت زیادی به دست و بازوی طبیعی دارد و به عنوان جایگزین مناسبی برای اندام قطع شده شناخته می‌شود. پروتزهای مایوالکتریک نیازی به بند مخصوص ندارند و با استفاده از امواج الکتریکی، عضو باقیمانده و اعصاب آن به خوبی کنترل می‌شوند.

با این حال، یکی از مشکلات این نوع پروتزها، هزینه بالای آن‌ها و نیاز به شارژ باتری است. همچنین، زمان زیادی نیاز است تا بیمار بتواند با این وسیله آشنایی کامل پیدا کند و سازگاری‌های لازم را ایجاد کند.

پروتز دست و انگشت مصنوعی که به کمک انرژی بدن کار می‌کنند

پروتز مصنوعی دست و انگشت که به کمک انرژی بدن کار می‌کنند قوی ترین و بادوام ترین پروتزها برای دست و انگشت شست قطع شده محسوب می‌شوند‌. شرکت‌های مختلفی به تولید پروتزهای متفاوتی برای انواع دست و انگشت قطع شده می‌پردازند تا بتوانند به قربانیان حوادث مختلف کمک کنند.

انگشت مصنوعی که به کمک سیم مخصوص کار می‌کند 

این نوع پروتز انگشت مصنوعی به کمک سیم‌های نایلونی کنترل می‌شود و توسط یک بند مخصوص به دور مچ متصل می‌شوند. هنگامی ‌که شما انگشت یا مچ دست خود را بچرخانید انگشت مصنوعی خم می‌شود. در صورتی که شما به قدرت و پایداری بیشتر پروتز نیاز داشته باشید متخصص ساخت پروتز مصنوعی اقدام به ساخت پروتز دست توسط تیتانیوم خواهد کرد.

انگشت‌های بیومکانیکی 

شرکت‌های ساخت دست مصنوعی به تولید پروتزهای مختلف انگشت قطع شده می‌پردازند تا شما بتوانید دوباره قدرت انگشتان خود و چالاکی آن‌ها را به دست بیاورید و طول انگشت قطع شده با انگشتان باقیمانده مطابقت پیدا کند. در صورتی که قسمتی از انگشت باقی مانده باشد از آن برای کنترل حرکات چرخشی انگشت مصنوعی استفاده خواهد شد و شما می‌توانید از ابزار و وسایل مختلف مخصوص باغبانی یا تعمیر ماشین آلات را به خوبی بردارید، به انجام امور کاری و روزمره خود بپردازید یا به راحتی فنجان قهوه خود را بردارید. این نوع پروتزهای مصنوعی به شما کمک می‌کنند پس از جراحی قطع عضو بتوانید به زندگی عادی خود برگردید.

انگشت و شست  متحرک 

این نوع پروتزها یکی از گزینه هایی هستند که در اختیار افرادی که دچار قطع عضو شده‌اند قرار دارند. این نوع پروتزها برای انگشتی که به طور کامل یا به صورت جزئی قطع شده است کاربرد دارند و از تیتانیوم که قدرت و مقاومت بالایی دارد ساخته شده‌اند. این نوع پروتز به شما اجازه می‌دهد با لمس یک دکمه به سازگار کردن آن با وضعیتی که انتظار دارید بپردازید یا به صورت دستی به قفل کردن اتصالات آن بپردازید تا بتوانید کارایی آن را افزایش دهید. استفاده از این نوع پروتزها به شما کمک می‌کند به راحتی اشیا مختلف را بردارید یا آن‌ها را در جای خود قرار دهید.

پروتز منفعل کارکردی دست 

پروتز منفعل کارکردی دست دارای قطعات متمرکز نیست اما می‌توان از آن برای حمل کردن، کشیدن، هل دادن و ثابت کردن اشیا استفاده کرد. این نوع پروتز با تهیه قالب از دست دیگر ساخته می‌شود و با رنگ و ساختار پوست مطابقت دارد تا کمتر باعث جلب توجه شود. این نوع پروتز دست معمولا ساختار فلزی دارد و روکش آن از مواد سبک از قبیل سیلیکون یا کائوچو است. افرادی که دست یا انگشت آن‌ها به طور کامل از بین رفته است می‌توانند از این نون پروتز برای جایگزین کردن بخش آسیب دیده استفاده کنند.

شما می توانید اطلاعات بیشتر در مورد پروتز را از سایت youtube دیدن کنید

محل عضو قطع شده: آیا مفصل نیز درگیر شده است؟

در پروتز دست قطع شده نیز باید همانند پروتز پای قطع شده بتوان محل عضوی که قطع شده است را مشخص کرد. محل عضو آسیب دیده به پزشک کمک می‌کند بفهمد چه تعداد مفصل درگیر شده است و قطع عضو دقیقا از کدام قسمت رخ داده است.

  • قطع عضو از زیر آرنج به پروتزی نیاز دارد که ناحیه قطع شده را پوشش دهد یعنی شما به پروتز ساعد و دست نیاز خواهید داشت.
  • قطع عضو که از قسمت بالای آرنج رخ می‌دهد به پروتزی نیاز دارد که از بالای آرنج را پوشش دهد. در این نوع قطع عضو یک مفصل مهم از بین رفته است که در حرکات دست و مچ نقش مهمی را ایفا می‌کنند

اکنون که شما توانستید اجزای اصلی پروتز دست را بشناسید بهتر می‌توانید با عملکرد آن آشنا شوید و به این نتیجه می‌رسید که سازگاری پیدا کردن با پروتز مستلزم صرف زمان و آموزش است. به خاطر داشته باشید که عضو باقیمانده باید به خوبی بهبود پیدا کند سپس برای طراحی و ساخت پروتز به پزشک مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا