بهترین گیاه برای سم زدایی بدن

بدن ما در طول روز با آلودگی‌های زیادی همراه است که معمولا با مصرف انواع نوشیدنی می‌توان آن را سم‌زدایی کرد. یکی از انواع نوشیدنی‌هایی که برای سم‌زدایی بدن مفید است، دمنوش‌های متنوعی هستند که خاصیت آنتی ‎اکسیدانی دارند. سم‌زدایی بدن از اهمیت ویژه‌‎ای برخوردار است، زیرا اگر آلودگی‌های بدن زیاد شوند، سلامتی قسمت‌های مهمی از بدن از جمله کبد، قلب، کلیه و … به خطر می‌افتند. در این مقاله به معرفی بهترین دمنوش برای سم‌زدایی بدن می‌پردازیم. همراه ما باشید .

دمنوش زنجبیل دمنوش زنجبیل به دلیل داشتن ویتامین سي به تقویت سيستم ايمني كمك مي‌كند. همچنین دمنوش زنجبیل خواص ضدالتهابی دارد و برای سم‌زدایی بدن و پاکسازی ریه‌ها بسیار مفید است. دمنوش چای سبز برای سم‌زدایی بدن دمنوش چای سبز سرشار از آنتی ‎اکسیدان است که یکی از خواص آن سم‌زدایی بدن است. علاوه بر آن، دمنوش‌ چای سبز، سلامت گوارش بدن را هم تامین می‌‎کند. دمنوش زردچوبه؛ بهترین روش سم زدایی کبد دمنوش زردچوبه خواص درمانی زیادی دارد. این برای رفع گرفتگی گلو و رفع سرفه بسیار مفید است. کورکومین موجود در دمنوش زردچوبه، التهابات بدن را رفع می‌کند و خواص ضد سرطانی هم دارد.

دمنوش چای ماسالا برای رفع سموم بدن دمنوش چای ماسالا قدمت زیادی در زمینه‌ی درمان دارد. از زمان‌های قدیم این دمنوش را برای رفع التهابات و سموم بدن مصرف می‌کردند. در زمان تهیه‌ی این دمنوش، از ترکیباتی همچون زنجبيل و دارچین استفاده می‌کنند. در ادامه می‌توانید مقاله‌ی را مطالعه کنید و در فصل زمستان آن‌‎ها را تهیه کنید و از خواص آن بهره‌‎مند شوید. دمنوش ریشه شیرین بیان ترکیبات دمنوش ریشه شیرین بیان، بسیار مقوی است و خواص ضدمیکروبی و ضدباکتری دارد. دمنوش ریشه شیرین بیان برای سرماخوردگی‌های شدید و گرفتگی گلو هم مفید است.

بهترین دمنوش برای سم‎زدایی ریه

دمنوش ترکیبی زنجبیل و لیمو یکی ‌دیگر از دمنوش‌های مفید و خوشمزه برای سم‌زدایی بدن است که التهابات بدن را رفع می‌کند. یکی از دلایل محبوبیت دمنوش زنجبیل و لیمو این است که به کاهش وزن کمک بسیاری می‌کند. علاوه بر این، دمنوش زنجبیل و لیمو برای رفع نفخ و بهبود بخشیدن سوخت‌وساز بدن مفید است. این دمنوش را پیش از خواب بنوشید. اگر به خوردن ‌دمنوش‌ها علاقه زیادی دارید و می‌خواهید خوشمزه‌ترین دمنوش‌ها را بشناسید، مقاله‌ی را از دست ندهید.

چای بابونه برای دفع سموم بدن دمنوش چای بابونه یکی از پرطرفدارترین دمنوش‌های کاربردی است که آنتی‌اکسیدان موجود در آن به رفع سموم بدن کمک بسیاری می‌کند. همچنین بافت‌های ملتهب در بدن را از بین می‌برد و برای آرامش اعصاب مفید است. اگر می‌خواهید با دمنوش‌هایی که برای آرامش اعصاب مفید هستند، آشنا شوید، مقاله‌ی را مطالعه کنید. بهترین نوشیدنی صبح برای سم‌زدایی اگر جزو افرادی هستید که مشکلات گوارشی، نفخ شدید و یبوست دارید، برای دفع سموم بدن و پاکسازی کبد، نوشیدنی‌های سم‌زدا را در وعده صبح بخورید. نوشیدنی‌ها و دمنوش‌های سم‌زدا سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند و به جوانسازی سلول‌ها کمک بسیاری می‌کنند و مشکلات گوارشی را به حداقل می‌رسانند.

چای نعنا نعنا منبع روغن‎های منتول و منتفون است که برای سم‎زدایی بسیار مفید است. این چای به هضم بهتر غذا کمک بسیاری می‎کند. برای تهیه این چای ابتدا باید آب جوش آماده کنید و 2 قاشق غذاخوری از نعنا در داخل قوری بریزید و آب جوش را به آن اضافه کنید و اجازه دهید خوب دم بکشد. هر شب نیم ساعت قبل از خواب میل کنید. دمنوش خار مریم خار مریم یکی از گیاهان درمانی است که برای سلامت کبد و کلیه مفید است. در واقع ماده مهم موجود در خار مریم سیلی مارین نام دارد. این ماده به بهبودی بافت کلیه‌ای که در معرض مواد شیمیایی قرار گرفته  است، کمک بسیاری می‎کند. همچنین دمنوش خار مریم التهاب کبد را کاهش می‎دهد و غشای کبدی را ثابت نگه می‎دارد. به علاوه این دمنوش منبع فلاونویید است و در حفظ سلامت بدن و سم‎زدایی تاثیر بسیاری دارد.

معجون سم‌زدایی بدن

در کنار دمنوش‌هایی که معرفی کردیم، معجونی وجود دارد که برای سم‌زدایی بدن بسیار مفید است. این معجون از سرکه ‌سیب، آبلیمو، زنجبیل، دارچین و فلفل قرمز تهیه می‎شود. این معجون سرشار از انواع آنتی‌اکسیدان است و با خوردن آن سموم موجود در بدن دفع می‎شوند. بهتر است این معجون را به مدت 2 هفته و 3 بار در طول روز مصرف کنید. برای آن‌که این نوشیدنی به‌طور کامل جذب بدن شود، 20 دقیقه قبل از هر وعده غذایی بخورید.

علائم سم‌زدایی بدن

یکی از علائم مهم تجمع سموم در بدن، مشکلاتی همانند یبوست و اضافه وزن است. سموم موجود در بدن، در اثر فرآیندهای متابولیکی تولید می‌‎شوند و مدام در حال افزایش هستند. بنابراین هرچه سریع‌تر باید سموم را از بدن دفع کنید تا مشکلات بزرگی، سلامتی شما را تهدید نکند. کبد و کلیه‌ها اندام‌های اصلی سم‌زدایی در بدن هستند که سموم موجود در بدن را دفع می‌کنند. اگر می‌خواهید با دمنوش‌هایی که برای کلیه مفید هستند، آشنا شوید، مقاله‎ی را مطالعه کنید و خود را از بیماری‌های کلیوی نجات دهید. تمامی دمنوش‌هایی که بالا به آن اشاره کردیم برای سم‌زدایی بدن بسیار مفید هستند. در واقع بدن ما نیاز دارد که به‌طور مداوم سم‌زدایی شود تا تمامی میکروب‌های ناشناخته از آن دفع شوند و بدن در معرض بیماری‌های سخت قرار نگیرد. اگر شما جزو افرادی هستید که اضافه وزن دارید و دچار یبوست هستید، هرچه سریع‌تر باید برای سم‌زدایی بدن خود اقدام کنید.

چرخاندن روغن نارگیل در دهان یک روش قدیمی برای سم زدایی بدن است سم زدایی بدن موجب تقویت سیستم ایمنی می‌شود زیرا اعضای بدن پاک و تمیز شده و به راحتی فعالیت می‌کنند. همچنین سم زدایی بدن به کاهش وزن در کوتاه مدت کمک می‌کند و موجب نرمی و شادابی پوست نیز می‌شود. سم زدایی بدن هنگامی که سم ها و آلاینده ها وارد بدن میشوند ، اول کبد و بعد کلیه ها اقدام به جذب آنها از طريق خون ميکنند و در مرحله بعد به کمک مکانیسم های گوناگون این سم ها را به بیرون از بدن هدایت ميکنند که به این روند، پاک سازی خون یا سم زدایی گفته ميشود . سم زدایی بدن به هضم بهتر غذا و کسب انرژی کمک ميکند و باعث ميشود که فرد حس بهتری نسبت به قبل داشته باشد. در این مطلب روشهایی آسان برای سم زدایی بدن ذکر می شود.

به ميزان فراوانی آب بنوشید حتی درصورتی که فکر می کنید که در طول روز به ميزان کافی آب نوشيده اید، میزان مصرف خود را به یک سطح کاملاً جدید برسانید. اگر تنها یک چیز موجود است که به آسانی و بطور طبيعي به شما کمک ميکند بدن خود را با دستگاه سم زدایی کنید، قطعاً آب است. آب میتواند بطور طبيعي سم ها را از سیستم بدن تان خارج کند،چنانچه به میزان کافی آب مصرف کنید، این اتفاق همیشه رخ ميدهد . مصرف آب کافی میتواند پوست را شفاف تر کند، به عملکرد درست ارگان های بدن کمک کند. چای سبز مصرف کنید به جای قهوه چای سبز بنوشید.  به طور کلی مصرف کافئین به اندازه کم خوب است، ولی شما باید به ميزان استفاده از  آن در طول روز یا هفتهتوجه کنید. هرچند نوشیدن یک فنجان قهوه بعضی اوقات خوب است، ولی اگر تصمیم به سم زدایی بدن تان دارید، پس باید برخی چیزها را کمی تغيير دهید.

صبح ها آبلیمو بنوشید براي دفع سم ها از بدن، صبح ها یک لیوان آب همراه با آبلیمو بنوشید. اسید سیتریک موجود در لیموترش، به سم زدایی از بدن کمک ميکند . ساختار آبلیمو ، مثل اسید معده و روده است که به کبد در تولید صفرا کمک ميکند . صفرای بیش تر، حرکت غذا در مسیر گوارش را بهتر ميکند .لیموترش همچنین فضای بدن را قلیایی می نماید و بدین ترتیب، بدن را نسبت به بیماریها مقاوم ميکند . براي دفع سم ها از بدن، صبح ها یک لیوان آب همراه با آبلیمو بنوشید براي درست کردن این لیوان آب و لیمو، نصف یک لیمو ترش را در آب ولرم بچکانید. میتوانید اندکی عسل هم به آن بیفزایید. این شربت را صبح، نیم ساعت پیش از صبحانه میل کنید. همچنین میتوانید روزانه، یک اسموتی سبزیجات از اسفناج، کلم پیچ، سیب و چغندر هم میل کنید.

چرخاندن روغن نارگیل در دهان این یک روش باستانی است که سم ها را از بدن خارج ميکند. این کار غیر از دفع سموم، ترشح هورمون های تنظیم سوخت وساز را تحریک ميکند و باعث کاهش وزن هم ميشود. این کار همچنین بوی بد دهان را از بین می برد، دندان ها را سفید ميکند و سلامت دهان را افزایش ميدهد. یک قاشق غذاخوری روغن طبيعي نارگیل را در دهان بریزید. آن را 15 تا 20 دقیقه در دهان نگه دارید و بچرخانید. بعد آن را بیرون بریزید و مسواک بزنید. تا 30 دقیقه پس از این کار، چیزی میل نکنید. این کار را هر روز صبح ناشتا انجام دهید.

دمنوش بابونه بنوشید در بعضی موارد براي دفع مواد سمی بدن از موادی مثل دمنوش بابونه استفاده ميکنند که علاوه بر دفع مواد سمی از طريق ادرار و عرق کردن سبب تنظیم قند و چربی خون هم ميشود . خواب کافی و عمیق داشته باشید خواب بخش مهمی از یک سبک زندگی سالم است. بدون داشتن خواب مناسب، امکان دارد وزن تان افزایش بیابد، سیستم ایمنی بدن تان به خطر بیفتد، و البته انرژی طبيعي ندارید. متأسفانه محرومیت از خواب، خيلي رایج است به دلیل آن که ما براي انجام کارهای ديگر قید خواب را می زنیم. مشکل این است که کمبود خواب بعد از مدتی میتواند شما را گرفتار کند. بدن تحلیل میرود و این امر منجر به ناتوان شدن سیستم ایمنی ميشود و در نتيجه شما راحت تر بیمار خواهید شد .

دکمه بازگشت به بالا