بوتاکس فول فیس چیست

تزریق بوتاکس ، پروسه جوان سازی ساده و کم تهاجمی است که توسط پزشک انجام می شود و نیازی به جراحی ندارد. این تکنیک می تواند به صورت موقت، چروک های متوسط تا عمیق صورت که به علت حرکت مداوم عضلات صورت به وجود آمده اند را در زنان و مردان 18 تا 65 ساله رفع کند. این پروسه در ده دقیقه و با چند تزریق کوچک انجام می شود. بیماران می توانند چند روز پس از انجام آن، تغییرات را در ظاهر خود مشاهده کنند. نتیجه این پروسیجر بین چهار تا شش ماه ماندگاری دارد، البته توجه داشته باشید این طول مدت در هر فرد متفاوت است. بوتاکس پروتئین تصفیه شده ای است که توسط سم باکتریایی کلستریدیوم بوتولیوم تولید می شود. این ماده، فعالیت عضلاتی که باعث ایجاد چروک در طولانی مدت می شوند را کاهش می دهد. همراه روزنامه جهان تیتر باشید.

بوتاکس برای چه مواردی استفاده می شود؟

این پروسه، راه حلی برای کاهش خطوط عمودی بین ابروها، چروک دور چشم، پیشانی، خط لبخند، خطوط دور لب و تعریق بیش از حد استفاده می شود. در روند انجام این پروسیجر، هیچ دردی احساس نمی شود و تقریبا نیازی به گذراندن دوره نقاهت نیست. دکتر سونیا برزی علاوه بر بوتاکس قسمت بالایی (آپر فیس)، میانی (مید فیس) و پایینی صورت (لاور فیس) و در کل تزریق بوتاکس فول فیس را انجام می دهند.

بر اساس گفته های خبرگزاری ایسنا این تکنیک از بهترین راه حل ها برای به حداقل رساندن تعریق بیش از حد زیر بغل (که با نام هایپرهیدروز زیر بغل نیز شناخته می شود)، در بیماران هجده سال به بالا است. زمانی از این روش استفاده می شود که داروهای ضد تعریق موضعی، تاثیر کافی نداشته باشند. در این روش، مقدار کمی از توکسین (حدود یک بیستم سی سی) در زیر پوست ناحیه مورد نظر تزریق می شود و تاثیر آن تا شش ماه ماندگاری دارد.

اقداماتی که پیش از تزریق بوتاکس باید انجام دهید

به نقل از خبرآنلاین یکی از مهم ترین نکاتی که پیش از این روند باید در نظر داشته باشید ، این است که یک پزشک با تجربه و ماهر را برای این کار برگزینید. در سال های اخیر که تعداد متقاضیان پروسیجرهای زیبایی افزایش زیادی داشته است ، افراد زیادی بدون داشتن مجوز و مدرک معتبر ، کلینیک زیبایی تاسیس کرده اند. در نظر داشته باشید که با مراجعه به این مراکز ، احتمال اینکه با عوارض جبران ناپذیری رو به رو شوید بسیار بالا می رود. به همین خاطر ، اهمیت انتخاب یک کلینیک خوب تزریق بوتاکس در تهران در اینجا اهمیت خود را نشان می دهد.

مصرف مشروبات الکلی و دخانیات را کنار بگذارید

تحقیقات انجام شده نشان دهنده این است که مصرف نوشیدنی های الکلی و همچنین مصرف سیگار می تواند تاثیر بوتاکس را کاهش دهد. همچنین الکل ، موجب کبودی ناحیه تزریق شده نیز می شود. بنابراین توصیه شده 24 ساعت قبل و بعد از درمان این مواد را مصرف ننمایید.

مصرف بعضی داروها را کنار بگذارید

داروهایی وجود دارند که منجر به تغییر رنگ پوست و کبود شدن ناحیه تزریق بوتاکس می گردند. داروهای گیاهی ، بروفن و آسپرین از این دست می باشند. مواد دیگری مثل روغن ماهی یا داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی ریسک خونریزی از محل ورود سوزن ها را نیز بالا می برند.

اپیلاسیون نکنید!

از جمله کارهایی که پیش از تزریق بوتاکس باید از انجام آن خودداری نمایید ، اپیلاسیون ، بند انداختن و یا استفاده از محصولات موبر و بلیچینگ می باشد. این موارد پوست را حساس کرده و در مواردی حتی به آن آسیب نیز می رسانند ، به خاطر همین قبل از بوتاکس توصیه نمی شوند.

اصلاح ابروها نیز از کارهایی است که باید از انجام آن پرهیز نمایید. این امر ماهیچه های ناحیه پیشانی را منقبض می کند و ممکن است ما را از رسیدن به نتیجه مطلوب باز دارد. این اقدام تا 48 ساعت بعد از درمان نیز ممنوع است.

داروی ضد درد مصرف کنید

در صورتی که نسبت به درد حساس هستید ، می توانید قبل از مراجعه به یک کلینیک خوب پوست مو و زیبایی در تهران جهت تزریق بوتاکس فول فیس ، مسکن مصرف نمایید.

در برابر اشعه خورشید قرار نگیرید

پوست آفتاب سوخته و تیره برای انجام این رویکرد مناسب نیست ، به همین خاطر باید تا جای ممکن در سایه باشید و یا هنگام بیرون رفتن از خانه ، از کرم های ضد آفتاب قوی کمک بگیرید.

اقداماتی که برای جلوگیری از تبخال انجام می شوند

در صورتی که مستعد تبخال زدن هستید و یا قبلا به آن دچار شده بودید ، از قبل پزشک خود را مطلع سازید تا داروهای مورد نیاز برایتان تجویز گردد.

ناشتا نباشید

چون تا حدود چند ساعت پس از تزریق بوتاکس ماهیچه ها قدرت کافی برای حرکت کردن را ندارند ، بنابراین غذا خوردن مشکل خواهد بود. بهتر است یک میان وعده کوچک میل کنید تا با هیچ مشکلی مواجه نشوید.

نمونه کار تزریق بوتاکس در کلینیک ایدن

بوتاکس در قسمت پایینی صورت (لاور فیس)

می توان از این روش در قسمت پایینی صورت و گردن نیز استفاده کرد. انجام این تکنیک در تهران به بهبود ظاهر چانه و شل کردن عضلاتی که گوشه های دهان را پایین می کشند کمک کند. در بعضی موارد، صورت افرادی که عضلات فک آن ها، به علت جویدن مداوم بزرگ تر و قوی تر شده اند، مربعی به نظر می رسد. با انجام این پروسه در بهترین کلینیک تزریق بوتاکس تهران ، می توان صورت را به شکلی دلخواه و جذاب، تبدیل کرد.

تصورات غلط راجع به این روند جوانسازی

شایعات و تصورات غلطی راجع به این پروسیجر شایع شده اند که در این مطلب، به نفی آن می پردازیم. پیش از هر اقدامی، نیاز است که چند حقیقت مهم را در این مورد بدانید. تصور غلط اول: تزریق این توکسین دردناک است. این باور از پایه غلط می باشد، زیرا این ماده از طریق سوزن های خیلی نازک به زیر پوست وارد می شود و تقریبا هیچ دردی ندارد. شایعه غلط دوم: نتیجه بلافاصله قابل مشاهده است. این مورد نیز اشتباه است، حدود سه تا پنج روز برای تاثیرگذاری کامل، زمان لازم است. مورد بعدی، این است که افراد دیگر قادر نخواهند بود حالت صورت خود را تغییر دهند. به حداقل رساندن حرکت عضلات، بدین معنی نیست که صورت شخص بی حالت می شود. آخرین تصور غلط رایج بین مردم، این است که انجام این امر، باعث می شود شخص متعجب به نظر برسد. اما بوتاکس به روش فول فیس می تواند ظاهری طبیعی و جوان را برای شما به ارمغان آورد.

? پنج توصیه مهم در مورد تزریق بوتاکس:

  1. برای انجام این پروسه، به پزشکی متخصص و معتبر مراجعه کنید.
  2. اگر به تازگی تزریق را شروع کرده اید، از دوزهای پایین استفاده کنید. در صورت نیاز و به تشخیص پزشک، می توان مقدار آن را افزایش داد.
    در صورتی که منع دارویی یا آلرژی خاصی ندارید، می توانید با مصرف قرص های آرنیکا، احتمال وقوع کبودی را کاهش دهید. به علاوه، از یک هفته پیش از مراجعه به یک کلینیک تزریق بوتاکس خوب در تهران ، مصرف داروهایی مثل ایبوبروفن و آسپرین که خون را رقیق می کنند، قطع کنید.
  3. تا چهار ساعت پس از اتمام پروسیجر، دراز نکشید. مهم است تا بوتاکس در عضله ای که به آن تزریق شده باقی بماند و به بخش های دیگر سرایت نکند.
  4. پس از درمان، عضلات مربوطه را با تغییر حالت صورت، تکان دهید تا توکسین بهتر جذب شود.
  5. توصیه می شود برای جلوگیری از تکان خوردن ماده تزریق شده و سرایت آن به بخش های دیگر، تا حد امکان از انجام فعالیت های شدید مثل ورزش بپرهیزید.

تزریق بوتاکس برای درمان میگرن

تا الان متوجه شدید که تزریق کردن این ماده می تواند تاثیر بسیار مثبتی روی از بین بردن چین و چروک داشته باشد ؛ اما فواید آن محدود به این مورد نمی شود. می توان از بوتاکس به منظور از بین بردن سردردهای مزمن یا همان میگرن نیز بهره گرفت. این درمان که با نام داروهای مدولاسیون عصبی نیز شناخته می شود در سال 2010 توسط سازمان غذا و داروی آمریکا برای بهبود میگرن تایید شد.

توجه داشته باشید ماده ای که برای از بین بردن سردرد استفاده می شود ؛ همانی است که توسط درماتولوژیست ها به جهت از بین بردن چین و چروک مورد استفاده قرار می گیرد. این روند برای افراد بالای هجده سال که ماهانه پانزده روز یا بیشتر درگیر میگرن هستند صورت می پذیرد. ممکن است تا نتیجه دادن درمان و کم شدن سردرد ، به چهار هفته زمان و بیش از یک جلسه تزریق نیاز باشد.

تزریق بوتاکس چگونه سردرد را از بین می برد؟

تحقیقات انجام شده نشان می دهند که داروی وارد شده به بدن ، در مسیر انتقال پیام های میان مغز و اعصابی که به نخاع متصل اند اختلال ایجاد می نماید. زمانی که به میگرن دچار می شوید ، بدن مولکول ها و ماده ای به نام انتقال دهنده عصبی را ترشح می کند که در انتقال حس درد نقش دارند. سم بوتولینوم انتقال این موارد را در ناحیه ای که عضلات و اعصاب به هم می رسند ؛ مختل می نماید. محققان باور دارند زمانی که در انجام این فرآیند ، بوتاکس به عضله های اطراف صورت ، سر و گردن تزریق می شود اعصاب آن را جذب می کنند و به همین صورت انتقال دهنده های درد از کار می افتند.  تزریق این ماده را می توان در پیشانی ، شقیقه ها ، پشت سر و گردن به انجام رساند.

دکمه بازگشت به بالا