مجله عمومی

بوشهر استانی ثروتمند با محرومیت‌های فراوان است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، عبدالناصر همتی پنجشنبه شب در مصاحبه تلویزیونی با مردم منطقه بوشهر اظهار داشت: اگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شوم ، در اسرع وقت واکسیناسیون می شوم.

وی در مورد ورود خود به عنوان کاندیدا در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز شرایط اقتصادی و معیشتی مردم خوب نیست و در صورت ادامه این شرایط وضعیت بدتری را شاهد خواهیم بود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه رفاه و آسایش مردم به دلیل تحریم ها و فشارهای دشمن به شرایط نامساعد رسیده است ، افزود: بررسی وضعیت جامعه از اولویت های من است که در آن برنامه ریزی کردم این موضوع “

وی اظهار داشت: سیاست بر اقتصاد مسلط بوده و نگاه سیاسی مانع استفاده از توان استانها و ایجاد رابطه مطلوب بین قابلیتها شده است زیرا موضع اقتصادی مقامات ما پایین است.

سیاست در خدمت اقتصاد است

همتی ادامه داد: در جهان از سیاست در خدمت اقتصاد استفاده شده است و آنها این وضعیت را برای بهبود زندگی مردم دنبال می کنند و اگر ما بخواهیم سیاستی اتخاذ کنیم و نتیجه آن فقر عمومی باشد این یک مشکل نیست موفقیت “

وی خاطرنشان کرد: منظور مردم از انتخاب رئیس جمهور برای کمتر شدن ، محدودیت و فقیر شدن نیست. ما باید شاهد بازنگری در کشور باشیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دلیل حضور وی در صحنه به دلیل چشم انداز ویژه اقتصادی بود که من آن را خوب می دانم و من پر از اشراف هستم و می دانم مشکلات کشور و ورود من می تواند رکود اقتصادی را بهبود بخشد . من فقط می خواهم چهار سال رئیس جمهور شوم و بتوانم گام های مهم اقتصادی بردارم.

وی تأکید کرد: در حال حاضر ما یک برنامه ملی برای توسعه استانها نداریم و هر استان شرایط و ویژگیهای مختلفی دارد و چاره ای نداریم جز اینکه به تدریج مجموعه ای از مشکلات را برطرف کنیم.

همتی گفت: “وقتی روی شهری مثل تهران تمرکز می کنیم ، دیگر شهرها تقریباً فقیر می شوند.” شهرهای کوچک و روستاها خالی از سکنه و در حومه شهرهای بزرگ هستند.

تعادل در مناطق

وی گفت: اولویت اول این است که تصمیمات اقتصادی تصمیمات سیاسی را هدایت می کند و ما باید موضع سیاسی در مورد استان ها بگیریم و از نظر اقتصادی به آن نگاه کنیم.

همتی ادامه داد: من هر سه ماه جلساتی با نخبگان ، جوانان و کسانی که رشد آن منطقه را در روند سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی تعیین می کنند ، برگزار می کنم و روند توسعه مناطق را به تدریج اما جدی رصد می کنم.

وی تأکید کرد که استانها باید با قدرت طبقات محلی و بر اساس شایستگی اداره شوند. مسائل قومی ، فرهنگی و مذهبی نباید مانع بازی افراد واجد شرایط در اداره منطقه شود.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: هرچه از مرکز کشور دورتر شویم سطح توسعه پایین می آید. این مشکل با محوطه سازی و توجه به خصوصیات هر منطقه حل خواهد شد.

وی ادامه داد: ما نباید اجازه دهیم باندها از مرکز استانها اداره شوند بلکه باید با تکیه بر قدرت و تعالی استانها توازن را دنبال کنیم و مسیر فعلی بهتر شود.

بوشهر یک مرکز گردشگری خواهد بود

همتی گفت: منطقه بوشهر با شرایط خاص آب و هوای زمستانی می تواند یک مرکز گردشگری باشد و این موضوع یکی از مواردی خواهد بود که در صورت پیروزی در انتخابات با جدیت آن را دنبال خواهم کرد.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه شرایط منطقه بوشهر در تابستان خسته کننده است ، ادامه داد: یارانه های برق برای استفاده تابستانی ساکنان این منطقه باید پرداخت شود.

همتی تأکید کرد: منطقه پارس جنوبی گزینه بسیار خوبی برای ساکنان منطقه بوشهر است که باید برای اشتغال ساکنان این منطقه و درآمد اقتصادی آن به نفع ساکنان آن استفاده شود.

نیاز به اتصال بندر بوشهر به راه آهن فارس

وی با اشاره به ظرفیت بالای صید منطقه بوشهر گفت: این منطقه در صنعت ماهیگیری بسیار با استعداد است و از ظرفیت های بالایی برای سرمایه گذاری برخوردار است.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: منطقه بوشهر یکی از مناطق ثروتمند کشور است ، بزرگترین مخازن بنزین و نیروگاه های هسته ای کشور در این منطقه است اما بوشهر بسیار کمیاب است.

وی اظهار داشت: این نشان می دهد که نگرش استراتژیک ما نسبت به استانها از نظر سیاسی طراحی می شود ، زیرا اگر از نظر اقتصادی بود مردم از موفقیت این منابع بهره مند می شدند.

همتی بر لزوم اتصال بندر بوشهر به راه آهن فارس تأکید کرد و گفت: کسانی که جرات می کنند برای انجام صید ترال به آبهای این منطقه بیایند باید پاسخ دهند تا مردم بتوانند به راحتی ماهیگیری را شروع کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا