تجربه رانندگی با mvm X22 و X33
ایران بزرگ و پهناور با اقلیم و شرایط آب و هوایی متفاوت و اسفالت ناهموار و جاده های خطرناک، یکی از تصادف خیز ترین کشورهای جهان و پر چالش ترین مناطق کره زمین برای سفر جاده ای محسوب می شود. جهت خرید لوازم یدکی mvm کلیک کنید.
در واقع کافیست تا تجربه تردد در کشورهای شرقی و غربی را داشته باشید تا تفاوت های بنیادین ایران با سایر کشورهای جهان را به چشم ببینید. به جرات می توان گفت که با توجه به اقلیم گرم و خشک، جاده های پیچ در پیچ کوهستانی و کیفیت و ایمنی راه ها، ایران در زمره چالش برانگیز ترین کشورهای جهان برای تست و بررسی خودرو قرار می گیرد.
در چنین شرایطی اما چینی ها از اعتماد به نفس تاخت و تاز در بازار خودرو ایران برخوردار شده اند و حالا ایران را به عنوان یکی از مهم ترین مقاصد صادراتی خود مد نظر دارند، پس از پیشرفت قابل توجه خودروهای چینی طی چند سال اخیر، حالا چینی ها می خواهند ببیند که شرایط لازم را برای کسب نمره قبولی در وضعیت سخت و چالش برانگیز جاده های ایران بدست آورده اند یا خیر؟
در همین راستا درست پیش از تحویل سال، فرصتی دست داد تا با همکاری شرکت مدیران خودرو، تجربه 2000 کیلومتر سفر جاده ای را در منطقه شمال غربی ایران داشته باشیم. مسیر سفر به گونه ای انتخاب شده بود که تنوع اقلیمی زیادی برای تست خودروها وجود داشته باشد و رانندگان که از خبرنگاران حوزه خودرو بودند، بتوانند هر دو مدل را در وضعیت های متفاوت بررسی نمایند.
مسیر این سفر 2000 کیلومتری شامل حرکت از تهران و رفتن به آستارا از مسیر بزرگراهی رشت و پس از آن گذر از گردنه حیران و رفتن به شهر های اردبیل، تبریز و ارومیه می شد.
پس از حضور در کنار دریاچه ارومیه، حرکت به سمت سنندج آغاز شد و در نهایت نیز پایان مسیر گذر از مسیر اتوبانی همدان، جاده های دوبانده رفت و برگشت به غار علیصدر و در نهایت بازگشت به تهران از طریق جاده ساوه بود.
از موارد مهم در این سفر می توان به حضور 4 سرنشین در هر یک از خودروها با اسباب و اثاثیه اشاره کرد که شرایطی مشابه سفر خانوادگی را پدید می آورد، همچنین به دلیل شرایط متغییر آب و هوایی در واپسین روزهای سال، در مقاطعی استفاده از بخاری یا کولر الزامی به نظر می رسید و از همین رو بررسی خودروها در شرایط کاملا متفاوت امکان پذیر شده بود.
در معرفی دو خودرو به صورت کلی می توان گفت که ام وی ام ایکس 22 به عنوان یک مینی کراس اوور یا هاچ بک کراس، از پیشرانه ای 1.5 لیتری به قدرت 105 اسب بخار بهره می برد و در دو تیپ با گیربکس 5 سرعته دستی یا 4 سرعته اتوماتیک قابل خریداری است که البته در مدل اتوماتیک و فول آپشن قیمت این خودرو حالا به حدود 72 میلیون تومان رسیده است.
مدل بزرگتر MVM X33 S نیز از نمونه های فیس لیفت ایکس 33 های قدیمی محسوب می شود و حالا تنها با گیربکس ضریب متغییر CVT و پیشرانه 2 لیتری با قدرت 139 اسب بخار و قیمتی در حدود 84 میلیون تومان قابل خرید است.
از این رو در این سفر با دو کراس اوور تک دیفرانسیل چینی طرف بودیم که هریک نیز به نوبه خود در زمره خودروهای پر فروش بازار قرار دارند.
طبیعتا توصیف لحظه به لحظه یک سفر بلند مدت 2000 کیلومتر در این مقال نمی گنجد اما با کمی خلاصه سازی می توان به چند مورد مهم اشاره کرد.
- هر دو خودرو برای 3 یا 4 سرنشین فضای نسبتا کافی را ارائه می دهند امادر صورت اضافه شدن نفر پنجم، وضعیت بسیار سخت خواهد شد، البته شکی نیست که از این میان شرایط X33 به دلیل ابعاد بزرگتر اتاق بهتر است.
- هندلینگ و پایداری X33 در پیچ ها تا حدی مناسب تر از X22 به نظر می رسد اما احساس راننده پشت فرمان ممکن است متفاوت باشد که این امر از تعلیق سفت تر X22 ناشی می شود.
- در واقع بازی بدنه (حرکت گهواره ای) ام وی ام X22 در گذر از پیچ ها کمتر از X33 محسوس است اما در عین حال راننده X33 اطلاعات دقیق تری را از میزان پایداری خودرو در پیچ ها دریافت می کند.
- سفتی تعلیق عقب X22 در گذر از برخی ناهمواری ها و سرعت گیر ها می تواند آزاردهنده باشد.
- صدای پیشرانه هر دو خودرو در رانندگی با سرعت یکنواخت قابل قبول است اما در زمان شتاب گیری ها و با توجه به زیر بار رفتن ناگهانی پیشرانه، صدای نفوذی به کابین می تواند آزار دهنده باشد.
- ضرایب گیربکس X22 برای کاستن از مصرف سوخت اندکی سبک انتخاب شده اند و با توجه به شرایط جاده های ایران به نظر می رسد که طراحی گیربکس با ضرایب سنگین تر می تواند مثمر ثمر باشد.
- عملکرد گیربکس اتوماتیک و CVT ام وی ام X33، در مقایسه با سایر خودروهای موجود در بازار قابل قبول به نظر می رسد.
- مصرف سوخت ام وی ام X22 در شرایط مشابه رانندگی جاده ای در حدود 2 لیتر کمتر از MVM X33 و در محدوده 7.5 لیتر در یکصد کیلومتر قرار می گیرد که رقمی اقتصادی برای یک کراس اوور کوچک است.
- شتاب هیچ یک از دو خودرو هیجان انگیز یا فوق العاده نیست اما با توجه به وضعیت سایر خودروهای موجود در جاده های کشورمان می توان گفت که هر دو مدل X22 و X33 از عملکرد حداقلی ای برای پیمودن مسیرهای جاده ای برخوردارند و انجام سبقت گیری های نسبتا ایمن با آن ها امکان پذیر است.
- طراحی و کیفیت صندلی های MVM X33 به خصوص در ردیف جلو مناسب تر از X22 ارزیابی می شود.
- عملکرد ترمز هر دو خودرو خوب است و در استفاده مکرر در مسیرهای کوهستانی نیز افت توان محسوسی به چشم نمی خورد.
- ارگونومی، میزان تسلط به جاده و دید رو به عقب توسط آینه های جانبی مناسب به نظر می رسد و آپشن های رفاهی و تجهیزات جانبی دو خودرو نیز در طول تست چهار روزه و دو هزار کیلومتری مشکل خاصی را از خود نشان ندادند. همچنین عملکرد خودروها در شرایط لغزنده و بارانی و عملکرد چراغ ها در هنگام رانندگی شبانه مناسب به نظر می رسید.
در مجموع می توان شجاعت و جسارت مدیران چینی و ایرانی شرکت مدیران خودرو برای برگزاری چنین تستی را تحسین کرد و امیدوار بود که مهندسان چینی با بررسی دقیق تر شرایط جاده های ایران، نسبت به اعمال تغییرات مهندسی در راستای بهبود کیفیت و عملکرد محصولات خود اقدام نمایند.
وضعیت جاده های ایران به گتاریخ خبر 28 اسفند 1396 – 21:00
در آستانه نوروز 1397 شرکت مدیران به عنوان یکی از خودروسازان بزرگ کشور که محصولات شرکت چری چین را در بازار اشران عرضه می کند اقدام به برگزاری یک برنامه تست رانندگی محصولات خود برای خبرنگاران کرد.
در این تست 2 هزار کیلومتری که چهار روز به طول انجامید خبرنگاران با خودروهای ام وی ام X33 و X22 از شهر تهران سفر را آغاز کرده و با گذر از شهرهای رشت، آستارا، اردبیل، تبریز، ارومیه، سنندج و همدان و بازدید از نمایندگی های شرکت مدیران خودرو در این شهرها به تهران بازگشتند.
شرایط این تست به صورتی بود که در هر خودرو 4 نفر با تجهیزات و وسایلشان قرار داشتند و به این ترتیب می توان گفت که شرایط شبیه ترین شرایط ممکن به یک مسافرت خانوادگی بود.
ام وی ام X22
ام وی ام X22 خودروی کراس اوور کوچک و دیفرانسیل جلوی چری است که در حقیقت بر اساس خودروی ساخته شده است. طراحی ظاهری این خودرو یکی از نکاتی است که سبب شده تا فروش موفقی را تجربه کند ضمن این که سایز و ابعاد خودرو به صورتی است که می توان به راحتی آن را مورد استفاده روزمره نیز قرار داد.
ام وی ام X22 از یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر بهره مند است که می تواند 105 قدرت و 135 نیوتن متر گشتاور تولید کند. موتور این خودرو که دارای استاندارد یورو 5 نیز است یکی از 10 موتور برتر کشور چین به حساب می آید.
ام وی ام X22 در بازار ایران با دو گیربکس 4 دنده اتوماتیک و 5 دنده دستی عرضه می شود. خودروی خیلی سریع و قدرتمندی نیست و توانایی های حرکتی کاملا معمولی دارد اما مصرف سوخت آن مناسب و اقتصادی است به طوری که در سیکل ترکیبی در هر 100 کیلومتر مدل دنده اتوماتیک تنها 6.1 لیتر و مدل دنده دستی نیز تنها 5.9 لیتر بنزین مصرف می کنند.
با توجه به قدرت و گشتاور موتور می توان گفت که نمونه دنده دستی این خودرو توانایی و لذت رانندگی بالاتری را در جاده دارد اما با در نظر گرفتن ترافیک شهری مثل تهران قطعا مدل دنده اتوماتیک راحتی بالاتری دارد.
به این نکته هم باید اشاره کرد که مدل دنده اتوماتیک با توجه به 4 دنده داشتن و گشتاور پایین موتور به هیچ وجه خودروی سریعی نیست و در سربالایی های جاده با ظرفیت تکمیل کم می آورد. نفوذ صدای موتور به داخل کابین هم در دورهای بالا جلب توجه می کند.
فضای داخلی این خودروی 1245 کیلوگرمی نیز جادار است و سرنشینان در طول سفر چندان مشکلی نخواهند داشت البته به شرطی که خودرو 4 نفره باشد و اگر سرنشین سومی در وسط صندلی عقب قرار بگیرد از راحتی سرنشینان کاسته خواهد شد.
در کل باید ام وی ام X22 را گزینه ای مناسب برای مصارف داخل شهر دانست که ظاهری شاسی بلند مانند دارد. البته این خودرو به هیچ وجه توانایی آفرودی ندارد ولی مزیت ارتفاع بالای آن این است که نگرانی در خصوص گیر کردن کف خودرو به زمین وجود ندارد.
اگر زیاد اهل سفر هستید و خودرو را بیشتر در جاده استفاده می کنید پیشنهاد می کنیم به سمت مدل دنده دستی این خودرو بروید.
ام وی ام X33
اما خودروی بعدی که در این تست حضور داشت ام وی ام X33 بود که یکی از با سابقه ترین و پر فروش ترین خودروهای چینی حاظر در بازار کشور است. این خودرو در حال حاضر با طراحی بروز و جدید خود بسیار مورد توجه افراد علاقه مند به خودروهای کراس اوور قرار دارد.
طراحی داخلی مدل جدید این خودرو نیز در مقایسه با نسل های قبلی بسیار جذاب تر شده است و همانند خودروهای مدرن یک نمایشگر رنگی در کنسول مرکزی نصب شده است.
ام وی ام X33 از نظر فنی تفاوتی با نسل قبلی ندارد و از همان موتور چهار سیلندر تنفس طبیعی بهره مند است که می تواند 136 اسب بخار قدرت و 180 نیوتن متر گشتاور را تولید کند.
ام وی ام X33 در بازار کشور با گیربکس 5 دنده دستی و اتوماتیک موجود ایت که مدل اتوماتیک آن در حالت دستی 7 دنده دارد. مدل دنده دستی X33 به لطف گشتاور بالای موتور و وزن مناسب 1420 کیلوگرمی خودرو کشش و توانایی خوبی دارد.
مدل دنده اتوماتیک هم با وجود این که کند تر از مدل دنده دستی است اما راحتی بالایی دارد و عملکرد گیربکس آن نیز در مقایسه با گیربکس 4 دنده X22 بهتر است.
از ام وی ام X33 نیز همانند X22 نباید انتظار توانایی های خارج جاده ای داشت چون نیروی موتور در این خودرو تنها به چرخ های جلویی انتقال پیدا می کند و بیشتر اتومبیلی است که ظاهر و قیافه یک خودروی شاسی بلند را دارد تا توانایی های آن.
اما مزیت کراس اوورهای اینچنینی این است که معمولا در چاله ها و دست انداز های شهری کفشان به جایی گیر نمی کند مشکلی هم در عبور از رمپ های دارای شیب تند ندارند ضمن اینکه قرارگیری راننده در آنها همانند شاسی بلندها بوده دید خوبی را برای راننده و سرنشینان ایجاد می کنند.
تست رانندگی با محصولات مدیران خودرو
ام وی ام X33 در سفر خودرویی رضایت بخش است و فضای داخلی ان هم چه در بخش سرنشینان و چه در بخش صندوق بار بزرگ و مناسب است.راحتی و نرمی سواری نیز در رده ای بالاتر از X22 قرار می گیرد.
ام وی ام X33 برای خانواده های پر جمعیت گزینه بهتری در مقایسه با X22 است و به واسطه اتاق بزرگ خودرویی کاربردی تر به حساب می آید.
با این وجود باید گفت که با توجه به گستردگی و تنوع جاده ها و شرایط اقلیمی کشورمان، خودروهای ام وی ام می توانند به حداقل استانداردها برای گذر از جاده های پر پیچ و خم یا رانندگی مداوم با سرعت بالا دست یابند اما در عین حال جای کار زیادی برای بهبود شتاب و عایق بندی این خودروها نیز وجود دارد.
البته نکته ای که معمولا از نظر مشتریان پنهان می ماند اینکه فارغ از مباحث شتاب و عملکرد دینامیکی، هر دو خودرو ایکس 22 و ایکس 33 از حیث ایمنی بدنه در شرایط قابل قبول و مناسبی قرار می گیرند و از این زاویه کاملا نسبت به خودروهای نا امن تولید داخل برتری دارند.
با این حال امیدواریم که مهندسان چینی برخلاف همتایان ایرانی خود دست از تلاش بر ندارند و با بهبود مشخصات فنی و کیفی، خودروهای کم ایراد تری را وارد بازار کنند.
در انتها می توانید گالری تصاویر ام وی ام X33 و X22 را تماشا کنید.
دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد
در حال ارسال …
از هرچی اشغال بی هویت چینیه متنفرم. حیف پول!
ماهم از آشغال های تولید داخل مافیا دولتی خودرو متنفریم و برای آرامش و راحتی خودمون و خانوادمون خودروی چینی با آپشن بیشتر و کیفیت و ایمنی بهتر را میخریم.
حاضر به خرید محصولات دسته دوم ده سال کار کرده فلان برند دهن پر کن هم نیستیم، چون نه پول و توان هزینه استهلاک و لوازم گران آنها را داریم و نه حوصله و وقت سرگردان بودن توی تعمیرگاه های خودرو
شما هم لنگ و روزنامه باطله را بردار بورو شیشه پراید آقاجونت را برق بنداز، ثوابش بیشتر این ول گشتن توی اینترنته
از ماشین چینی بدت میاد خوب برو ماشین ساخت داخل هویت دار بخر!!!…
مثل ۲۰۶ ،۴۰۵ …که همشون اصل فرانسه هستن و اصلا قطعات بنجل ندارن….!
اگر هم پولداری برو سراغ وارداتی ها…
چینی ها حداقل از نظر امنیت از تولیدات داخل بهترهستن پس من که پول ماشین خارجی رو ندارم و امنیت خانواده ام برام مهمه ناچاریم برم سراغ این ماشینهای به قول شما بی هویت….البته سلایق متفاوتند و نظرها همه محترم
در حال حاضر ایرانی ها که تولید ملیشون رو چینی ها متمرکز شده. پس متنفر بودن شما طبیعی نیست.
الان شما به جز این موارد ماشین ارزون قیمت ژاپنی یا المانی یا یا امریکایی میبینی که اینجوری میگی.
باشه میریم محصولات با هویت داخلی و با هویت پژو را میخریم
باشه میریم محصولات با هویت داخلی و پژوه های فرانسوی میخریم
عشق فقط یک کلامایران بزرگ و پهناور با اقلیم و شرایط آب و هوایی متفاوت و اسفالت ناهموار و جاده های خطرناک، یکی از تصادف خیز ترین کشورهای جهان و پر چالش ترین مناطق کره زمین برای سفر جاده ای محسوب می شود.
در واقع کافیست تا تجربه تردد در کشورهای شرقی و غربی را داشته باشید تا تفاوت های بنیادین ایران با سایر کشورهای جهان را به چشم ببینید. به جرات می توان گفت که با توجه به اقلیم گرم و خشک، جاده های پیچ در پیچ کوهستانی و کیفیت و ایمنی راه ها، ایران در زمره چالش برانگیز ترین کشورهای جهان برای تست و بررسی خودرو قرار می گیرد.
گردنه حیران
در چنین شرایطی اما چینی ها از اعتماد به نفس تاخت و تاز در بازار خودرو ایران برخوردار شده اند و حالا ایران را به عنوان یکی از مهم ترین مقاصد صادراتی خود مد نظر دارند، پس از پیشرفت قابل توجه خودروهای چینی طی چند سال اخیر، حالا چینی ها می خواهند ببیند که شرایط لازم را برای کسب نمره قبولی در وضعیت سخت و چالش برانگیز جاده های ایران بدست آورده اند یا خیر؟
دریای خزر
در همین راستا درست پیش از تحویل سال، فرصتی دست داد تا با همکاری شرکت مدیران خودرو، تجربه 2000 کیلومتر سفر جاده ای را در منطقه شمال غربی ایران داشته باشیم. مسیر سفر به گونه ای انتخاب شده بود که تنوع اقلیمی زیادی برای تست خودروها وجود داشته باشد و رانندگان که از خبرنگاران حوزه خودرو بودند، بتوانند هر دو مدل را در وضعیت های متفاوت بررسی نمایند.
مسیر این سفر 2000 کیلومتری شامل حرکت از تهران و رفتن به آستارا از مسیر بزرگراهی رشت و پس از آن گذر از گردنه حیران و رفتن به شهر های اردبیل، تبریز و ارومیه می شد.
پس از حضور در کنار دریاچه ارومیه، حرکت به سمت سنندج آغاز شد و در نهایت نیز پایان مسیر گذر از مسیر اتوبانی همدان، جاده های دوبانده رفت و برگشت به غار علیصدر و در نهایت بازگشت به تهران از طریق جاده ساوه بود.
از موارد مهم در این سفر می توان به حضور 4 سرنشین در هر یک از خودروها با اسباب و اثاثیه اشاره کرد که شرایطی مشابه سفر خانوادگی را پدید می آورد، همچنین به دلیل شرایط متغییر آب و هوایی در واپسین روزهای سال، در مقاطعی استفاده از بخاری یا کولر الزامی به نظر می رسید و از همین رو بررسی خودروها در شرایط کاملا متفاوت امکان پذیر شده بود.
در معرفی دو خودرو به صورت کلی می توان گفت که ام وی ام ایکس 22 به عنوان یک مینی کراس اوور یا هاچ بک کراس، از پیشرانه ای 1.5 لیتری به قدرت 105 اسب بخار بهره می برد و در دو تیپ با گیربکس 5 سرعته دستی یا 4 سرعته اتوماتیک قابل خریداری است که البته در مدل اتوماتیک و فول آپشن قیمت این خودرو حالا به حدود 72 میلیون تومان رسیده است.
مدل بزرگتر MVM X33 S نیز از نمونه های فیس لیفت ایکس 33 های قدیمی محسوب می شود و حالا تنها با گیربکس ضریب متغییر CVT و پیشرانه 2 لیتری با قدرت 139 اسب بخار و قیمتی در حدود 84 میلیون تومان قابل خرید است.
از این رو در این سفر با دو کراس اوور تک دیفرانسیل چینی طرف بودیم که هریک نیز به نوبه خود در زمره خودروهای پر فروش بازار قرار دارند.
طبیعتا توصیف لحظه به لحظه یک سفر بلند مدت 2000 کیلومتر در این مقال نمی گنجد اما با کمی خلاصه سازی می توان به چند مورد مهم اشاره کرد.
- هر دو خودرو برای 3 یا 4 سرنشین فضای نسبتا کافی را ارائه می دهند امادر صورت اضافه شدن نفر پنجم، وضعیت بسیار سخت خواهد شد، البته شکی نیست که از این میان شرایط X33 به دلیل ابعاد بزرگتر اتاق بهتر است.
- هندلینگ و پایداری X33 در پیچ ها تا حدی مناسب تر از X22 به نظر می رسد اما احساس راننده پشت فرمان ممکن است متفاوت باشد که این امر از تعلیق سفت تر X22 ناشی می شود.
دریاچه ارومیه
- در واقع بازی بدنه (حرکت گهواره ای) ام وی ام X22 در گذر از پیچ ها کمتر از X33 محسوس است اما در عین حال راننده X33 اطلاعات دقیق تری را از میزان پایداری خودرو در پیچ ها دریافت می کند.
- سفتی تعلیق عقب X22 در گذر از برخی ناهمواری ها و سرعت گیر ها می تواند آزاردهنده باشد.
- صدای پیشرانه هر دو خودرو در رانندگی با سرعت یکنواخت قابل قبول است اما در زمان شتاب گیری ها و با توجه به زیر بار رفتن ناگهانی پیشرانه، صدای نفوذی به کابین می تواند آزار دهنده باشد.
- ضرایب گیربکس X22 برای کاستن از مصرف سوخت اندکی سبک انتخاب شده اند و با توجه به شرایط جاده های ایران به نظر می رسد که طراحی گیربکس با ضرایب سنگین تر می تواند مثمر ثمر باشد.
- عملکرد گیربکس اتوماتیک و CVT ام وی ام X33، در مقایسه با سایر خودروهای موجود در بازار قابل قبول به نظر می رسد.
- مصرف سوخت ام وی ام X22 در شرایط مشابه رانندگی جاده ای در حدود 2 لیتر کمتر از MVM X33 و در محدوده 7.5 لیتر در یکصد کیلومتر قرار می گیرد که رقمی اقتصادی برای یک کراس اوور کوچک است.
- شتاب هیچ یک از دو خودرو هیجان انگیز یا فوق العاده نیست اما با توجه به وضعیت سایر خودروهای موجود در جاده های کشورمان می توان گفت که هر دو مدل X22 و X33 از عملکرد حداقلی ای برای پیمودن مسیرهای جاده ای برخوردارند و انجام سبقت گیری های نسبتا ایمن با آن ها امکان پذیر است.
- طراحی و کیفیت صندلی های MVM X33 به خصوص در ردیف جلو مناسب تر از X22 ارزیابی می شود.
- عملکرد ترمز هر دو خودرو خوب است و در استفاده مکرر در مسیرهای کوهستانی نیز افت توان محسوسی به چشم نمی خورد.
- ارگونومی، میزان تسلط به جاده و دید رو به عقب توسط آینه های جانبی مناسب به نظر می رسد و آپشن های رفاهی و تجهیزات جانبی دو خودرو نیز در طول تست چهار روزه و دو هزار کیلومتری مشکل خاصی را از خود نشان ندادند. همچنین عملکرد خودروها در شرایط لغزنده و بارانی و عملکرد چراغ ها در هنگام رانندگی شبانه مناسب به نظر می رسید.
در مجموع می توان شجاعت و جسارت مدیران چینی و ایرانی شرکت مدیران خودرو برای برگزاری چنین تستی را تحسین کرد و امیدوار بود که مهندسان چینی با بررسی دقیق تر شرایط جاده های ایران، نسبت به اعمال تغییرات مهندسی در راستای بهبود کیفیت و عملکرد محصولات خود اقدام نمایند.
وضعیت جاده های ایران به گونه ایست که هندلینگ مناسب، وجود سامانه ESP، فرمان و ترمز های دقیق و پیشرانه ای با توانمندی بالا برای تسهیل سبقت گیری می تواند بسیار تعیین کننده باشد، همچنین با توجه به ناهمواری های متعدد و متنوع راه های کشورمان نیز استفاده از سیستم های تعلیق ساده با عملکرد خشک و سفت موجبات آزردگی خاطر سرنشینان را فراهم می آورد و از این رو به نظر می رسد که به خصوص برای خودروهای کراس اوور مرتفع، استفاده از تعلیق مولتی لینک می تواند به یک مزیت رقابتی در بازار مبدل شود.