مجله عمومی

تدابیر وزارت نیرو برای توقف قطعی‌های برق باعث بازسازی اعتماد عمومی شد

به گزارش پایگاه خبری کندوج،

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز (دوشنبه 18 بهمن ماه) در مراسم افتتاح پروژه های آبرسانی و برق رسانی در مناطق روستایی و عشایری، بهره برداری از این پروژه ها را در ایام دهه فجر مبارک خواند. و گفت: انقلاب اسلامی در انقلاب اسلامی فقیر. و گام های عملی از نوع طرح هایی که امروز شاهد آن هستیم، گشایش یا آغاز اجرای آن، به سمت آرمان های اصیل انقلاب پیش می رود.

رئیس جمهور با بیان اینکه پروژه های آبرسانی و برق رسانی در روستاها و عشایر که امروز افتتاح شد در زندگی روستائیان و عشایر کشور بسیار موفق است، افزود: اقداماتی از این دست که باعث ارتقای کیفیت زندگی در روستاها می شود. و حوزه های مشابه باید در خط مقدم باشد و سیاست ها در کنترل مردم باشد.

وی تامین آب و توسعه شبکه برق را یکی از مهمترین اولویت های کشور و یکی از مهمترین شاخص های تحقق عدالت و تعادل در توسعه دانست و گفت: با تشکر از روزهای پیک مصرف که گریبان مردم را گرفته است. سه سال گذشته .

بهبود مصرف برق و آب یکی از اولویت های کشور است

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در پی توضیحات وزیر نیرو در خصوص برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت این وزارتخانه در حوزه آب و برق، امیدواری کرد و گفت: قابل تجدید است. برنامه های تولید و توسعه برق شرکت توانا تدوین شده است که چشم انداز خوبی را برای بخش انرژی کشور ایجاد می کند.

رئیس جمهور اصلاح مصرف برق و آب را یکی دیگر از اولویت های کشور در حوزه انرژی خواند و گفت: اگرچه در حوزه آب و برق با کمبودهایی مواجه هستیم اما قطعاً در الگوی آب و برق اصلاح شده است. مصرف در بخش‌های مختلف می‌تواند به میزان قابل توجهی پاسخگوی نیازها باشد و کاستی‌ها را برطرف کند.

وی در ادامه وزارت نیرو را ملزم به رعایت و اجرای سه اصل دانست و گفت: اصل اول لزوم وجود دولت قانونمند در وزارت نیرو است. اقدامات انجام شده برای بهبود تعرفه های مشترکان پرمصرف می تواند تاثیر بسزایی در بهبود الگوی مصرف و برقراری عدالت بین مشترکان پرمصرف و کم مصرف داشته باشد.

اگر منابع آب موجود عادلانه توزیع شود طبیعتا با مشکلات کمتری مواجه خواهیم شد

رئیس جمهور ادامه داد: اصل بعدی لزوم تلاش برای اجرای عدالت در وزارت نیرو است. اگر منابع آب موجود کشور به صورت عادلانه توزیع شود طبیعتاً مردم احساس تبعیض نخواهند کرد و با مشکلات کمتری مواجه خواهیم شد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تاکید کرد: ضروری است مسئولان وزارت نیرو در بین مردم حضور داشته باشند و تمامی محدودیت های موجود را به صورت شفاف برای آنها تشریح کنند. من مطمئن هستم که وقتی مردم متوجه این وضعیت شوند و ببینند دولت نگران توزیع عادلانه منابع محدود بین آنهاست، برنامه هایی را که برای حل مشکلات طراحی و اجرا می شود، دنبال خواهد کرد.

رئیس جمهور شفافیت رکن سوم وزارت نیرو را ضروری دانست و افزود: وزارت نیرو باید هم در ارتباط با سازمان ها و زیرمجموعه های همکار و هم در ارتباط با مردم شفافیت کامل داشته باشد و به طور مداوم آب کشور را به مردم اطلاع دهد. و وضعیت برق.”

وی گفت: تنش آبی امروز در اکثر نقاط کشور معضل گسترده ای است و در تمام سفرها و دیدارهایی که با مردم در نقاط مختلف کشور داشتم، مشکلات و پیامدهای کم آبی از مهمترین شکایات و مطالبات بود. تلاش برای رفع مشکلات ناشی از تنش آبی با شناخت دقیق مشکل، دریافت و بررسی راهکارهای کارشناسی و جلب همکاری و همفکری مردم.

استفاده از ظرفیت دانش بومی برای غلبه بر مشکلات هر حوزه ای که در دستور کار است

رئیس‌جمهور از مسئولان وزارت نیرو خواست تا راهکارهایی را که مردم برای غلبه بر اثرات کم‌آبی ارائه می‌دهند، به‌دقت بررسی کنند و گفت: معمولاً افرادی که در این زمینه با مشکلاتی مواجه هستند، شخصاً راه‌حل‌های مؤثری را برای حل آن می‌دانند و به همین دلیل استاور معتقد است که غلبه بر مشکلات کم‌آبی. مشکلات هر منطقه باید در دستور کار دولت و مجریه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی همچنین برنامه های وزارت نیرو برای تقویت اقتصاد برق را مفید توصیف کرد: محرابیان تلاش خوبی برای پاسخگویی به مطالبات پیمانکاران صنعت برق انجام می دهد که قطعاً می تواند به اقتدار و رونق صنعت برق و اقتصاد منجر شود.

قبل از سخنرانی علی اکبر محرابیان رئیس جمهور، وزیر نیرو آخرین وضعیت آب و برق کشور، برنامه های این وزارتخانه برای تامین برق و آب پایدار در کشور و ارتقای تولید برق و تامین آب کشور را تشریح کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا