مجله فرهنگ

تلویزیون برای هفته دفاع مقدس چه می کند؟

تلویزیون ویژه قسمت های دفاع مقدس ، از جمله جشنواره فیلم و مستند دفاع مقدس ، کاریکاتورهایی با این مضامین ، سری جدید “ایلدا” و همچنین مجموعه “سیمرغ” را اعلام کرد.

** شبکه اول

به گزارش کندوج ، به نقل از پایگاه سیما ، شبکه یک نمایش تلویزیونی “ایلدا” به کارگردانی راما قویدل را هر شب ساعت 22:15 پخش می کند.

– یک مستند چهار بخشی با عنوان “ناگفته ها” با موضوع نیروی هوایی برای هشت سال دفاع مقدس از شبکه یک پخش می شود. در این دستور ، رهبران حزب در مورد اقدامات مهم در جنگ صحبت می کنند.

جشنواره فیلم ، یکی از فیلم های مربوط به دوران دفاع مقدس ، هر شب پخش می شود.

پخش مستند دفاع مقدس که از 15 شهریور آغاز شده و تا پایان هفته دفاع مقدس ادامه دارد ، دومین برنامه این شبکه برای دهه دفاع مقدس است. عناوین برخی از این مستندها که هر روز ساعت 9:30 اکران می شوند ، عبارتند از: “بچه های عباس” ، “دوستان صبح” ، “آواز جنگ” ، “میراث پاییز” و …

– ویژه برنامه “مهمات” که مجله فرهنگی تاریخی دفاع مقدس است ، در هفته دفاع مقدس ساعت 18:00 پخش می شود
این مجله ویدئویی در تلاش است تا با نگاهی پدیدارشناختی به دفاع مقدس مردم ایران از منظر انقلاب نسل چهارم و با روش های تحلیلی به مهمترین نبردهای تاریخ معاصر ایران بپردازد و حقایق دفاع مقدس را از جنبه های مختلف سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی ، اقتصادی بیان کند.

– ویژه برنامه “روایت فتح” نیز از این شبکه پخش می شود.

– به مناسبت هفته دفاع مقدس ویژه برنامه “رزمنده” به تهیه کنندگی احسان نیلی از شبکه یک پخش می شود.
این ویژه برنامه تولید شده در موزه دفاع مقدس ، برنامه ای مبتنی بر گفتگو است که در 7 قسمت و در 40 دقیقه بینندگان را به کانال یک معرفی می کند و بیشتر به گفتگو با قهرمانان دفاع مقدس می پردازد. این برنامه کاری از گروه تاریخ ، فرهنگ و هنر شبکه یک سیما است.

** شبکه دو

مستند «پیمان شکن» به مناسبت هفته دفاع مقدس در گروه سیاسی شبکه دو سیما تهیه شده و به شکل گیری و آغاز جنگ می پردازد که همزمان با هفته دفاع مقدس دوشنبه 22 شهریور ساعت 14:00 به نمایش در می آید.

گروه سیاسی این شبکه دو مستند دیگر به نام “محاصره و نصر” تولید کرده است که در 19 اکتبر ساعت 19:50 با موضوع بازخوانی شکست حصر آبادان از ثامن الائمه به نمایش در می آید. محسن یحیایی تهیه کننده هر دو مستند «قرارداد شکن» و «محاصره و پیروزی» است.

– سریال “منطقه پرواز نیست” ویژه نوجوانان است و با موضوع اطمینان و تلاش از دیگر برنامه هایی است که این روزها در نظر گرفته شده است.

“آبیر” مستندی در مورد ابعاد اجتماعی جنگ داخلی سوریه با محوریت خاطرات یک زن مسلمان معتقد است که جمعه 25 اکتبر ساعت 21:30 پخش می شود.

“همو سینما” عنوان برنامه ترکیبی کودک و نوجوان است که به فیلم های دفاع مقدس در گروه سنی کودک و نوجوان می پردازد.

– “کدام مرجع؟ “نمایشگاه دستاوردها” برنامه گروه فرهنگی کل است که از دستاوردهای چهلمین سال دفاع مقدس با حضور افسران و رزمندگان در جبهه و جنگ به صورت زنده از حیاط دفاعی موزه پخش می شود. این برنامه از سه شنبه تا شنبه 26 آنلاین ساعت 14:00 پخش می شود.

“سرو چوب سرخ” عنوان فیلمی با محوریت ترویج و قرائت وصیت نامه شهدای دفاع مقدس است که هر هفته در هفته دفاع قبل از ساعت 20:30 پخش می شود.

“مکث” همچنین خاطرات شنیدنی قهرمانانی را که بسیاری از حوادث را پشت سر گذاشته اند ، پوشش خواهد داد.

“ترانه های دائمی” با پخش فیلم ها و فیلم های مربوط به روزهای شکوه دفاع مقدس و بهره مندی از ترمیم ترانه ها و ترانه های ماندگار این روزها ، در صندوق برنامه کودک و نوجوان است.

علاوه بر این ، فیلم هایی با بهترین آثار در این زمینه در هفته دفاع مقدس از پنجشنبه 17 شهریور تا یکشنبه 20 شهریور ساعت 24 و پنجشنبه و جمعه ساعت 8:00 نمایش داده می شوند.

“از بهشت” برنامه دیگری در نظر گرفته شده برای این ایام است که در هفته دفاع مقدس با رویکرد روایت زندگی حماسه آفرینان دفاع مقدس و شهدای پاسدار حرم اهل بیت (ع) به صورت ویژه از این شبکه پخش می شود. . این برنامه کاری از گروه فرهنگی اجتماعی به تهیه کنندگی امیر خورشیدی فرد است که جمعه 22 شهریور و پنجشنبه جمعه و 25 آنلاین ساعت 9:16 به نمایش در می آید.

برنامه “نمادو” همچنین شامل رویدادهای مربوط به هفته دفاع مقدس در کشور و برنامه “زنده باد زندگی” ، کار گروه علوم و اقتصاد ، به تهیه کنندگی محمد جعفر خسروی ، متناسب با فضای هفته دفاع مقدس به نمایش در خواهد آمد.

برنامه صبح و عصر “Í لوک الوند” به تهیه کنندگی امیرحسین آذر نیز از حضور مهمانان و مطالب مرتبط بهره مند می شود و به ترتیب در ساعت 7:30 و 21 به مخاطبان ایستگاه 2 ارائه می شود.
برنامه “عصر خانواده” ، کار گروه خانواده و به تهیه کنندگی علی اکبر کریمی ، از شنبه تا چهارشنبه ساعت 6 بعد از ظهر در هفته دفاع مقدس به نمایش در می آید و از مهمانانی که به آن مرتبط هستند دعوت می کند و موضوعات ویژه ای را مطرح می کنند

** کانال سه

در هفته دفاع مقدس ، شبکه سه سیما با برنامه های مختلف از جمله فیلم ، مستند ، ارتباط مستقیم و … مخاطبان را همراهی می کند. 5 فیلم “خداحافظ رفیق” ، “هیوا” ، “نیکان متصل” ، “مرد بلورین” و “در بال فرشتگان” این روزها به نمایش در می آیند.

اسنادی درباره دفاع مقدس که یکی دیگر از برنامه های این شبکه است که روی آنتن می رود ، از جمله “شبح در جنگ” ، “کیمیا باران” ، “عشق به سبک دیکتاتور” ، “برای ابراهیم” و “بیر علم سوز” شامل این اسناد است.
روی این نت ها ، ارتباط مستقیم حاج حسین یکتا از گلزار شهدای بهشت ​​زهرا در تهران از دیگر برنامه های پخش شده با عنوان “شب های پرستاره” از شبکه 3 است.

– برنامه “سلام صبح بخیر” نیز با فضای دفاع مقدس پخش می شود. این برنامه شامل میهمانانی است که در این زمینه فعال هستند و خاطرات خود را به اشتراک می گذارند.

** شبکه چهار

اپیزودهای “چراغ خواندن” ، “سپیده دم” ، “خانه شما” و “شب های هنری” که برای هفته دفاع انعطاف پذیر است ، از ایستگاه چهار پخش می شود.

– ارائه برنامه های آنلاین برای چهار مستند جدید “آن یک نفر” ، “افراد بالادست” ، “استقرار مخفی” ، “یک شهر زن” ، “متولد آذر” ، “زخم الماس” و فیلم های مناسب این روزها آخر هفته آماده شده
مستند “آن یک نفر” به کارگردانی سید حمید میرحسینی و تهیه کنندگی انجمن سینمای جوان ، داستان هنرمند شهید غلامرضا آتشی گوهری را روایت می کند که در روزهای دفاع مقدس در زمینه مستند فعالیت می کرد. وی در سال 1332 در شهر کرمان متولد شد و در سال 1959 به عنوان خبرنگار و تصویربردار در رادیو و تلویزیون شروع به کار کرد و در طول هشت سال دفاع مقدس به عنوان تصویربردار وقایع مختلفی را در طول جنگ ضبط کرد. کربلا 5 در زمان فیلمبرداری شهید شد.
«متولد آذر» به کارگردانی و تهیه کنندگی سیدرضا حسینی ، تصویری از مرتضی سرهنگی است و به شخصیت ادبی ، فرهنگی و اجتماعی این هنرمند برجسته انقلاب اسلامی می پردازد.
مستند “زخم الماس” به کارگردانی عزیز بابا نژاد ، زندگی نامه محمد میرزاوندی ، خواننده مشتاق لرستانی. این مستند زندگی محمد میرزاوندی از برجسته ترین خوانندگان لرستانی دفاع مقدس است. از جمله آثار معروف این هنرمند برجسته لرستانی می توان “پرستار بچه زمان جنگ” نامید.

** شبکه پنج سیما

برنامه “روز جدید” که با تغییر مکان ، فضای محافظت مقدس را کاملاً برای مخاطب تداعی می کند. این برنامه فرماندهان و ژنرال ها را برای بررسی و شفاف سازی موضوعات دفاع مقدس از ابعاد مختلف در خود جای داده است. همچنین چگونگی غلبه جبهه حقیقت در برابر باطل ، که یکی از حماسی ترین و ماندگارترین دوره های انقلاب اسلامی است ، توصیف می کند. هر روز صبح از ساعت 7 تا 9 صبح یک روز جدید در گروه اجتماعی مشاهده می شود.

– جنگ شبانه “حماسه ابدی” هر شب ساعت 22 در حاشیه اروند رود آبادان به بینندگان ارائه می شود. این برنامه همچنین میزبان یکی از ژنرال هایی مانند علی شمخانی ، محسن رضایی و دیگران است. هر شب. یک بیوگرافی دائمی از حضور بازیگران در فیلم ها ، تلویزیون ، هنرمندان ، موسیقی ، عکاسی ، صنایع دستی و … موارد مختلفی را برای مخاطبان گرامی آماده کرده است. برنامه عصرانه “حماسه ابدی” توسط غلامرضا حیدری در گروه جامعه شبکه پنج سیما تولید می شود.
برنامه “بیوگرافی” که جمعه ها ساعت 10 شب روی آنتن می رود ، در هفته دفاع مقدس با فیلم سازان روی زمین دیدار می کند و فیلم های مقاله دفاع مقدس را مورد بررسی و تحلیل قرار می دهد.

گروه سیاسی پنج سیما همچنین با برنامه “چهل ستون” به بررسی مواردی از قبیل: چرا جنگ شروع شد ، سالهای اول جنگ ، اقتصاد ، دیپلماسی ، نقش توپخانه و حضور زنان در دفاع مقدس.
این برنامه به تهیه کنندگی محمد سعادتی و از 22 سپتامبر به مدت دو هفته نشان داده شده است ، همچنین شامل گفتگو با افسران نظامی است.

– تهران و گروه شهروندی در شبکه پنج سیما با برنامه های ویدیویی “در شهر” و “در استان” با برگزاری برنامه های ویژه این روزها این ویدئو را پوشش می دهند. برنامه های “تهران 20” و “تهرانگرد” نیز بر موضوعات این هفته تمرکز دارند.

– برنامه های “تا نیایش” و “عطر عاشقی” گروه آموزشی آنلاین به مناسبت گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس و با هدف تکریم حماسه آفرین هشت سال مردانگی و از خودگذشتگی به مخاطبان معرفی می شود.

به مناسبت رویداد پیش رو ، گروه کودک و خانواده شبکه پنج سیما برنامه “ما به خانواده برمی گردیم” را با فضای دفاع مقدس پخش می کنند. این برنامه مطابق شعار هفته مقدس با تمرکز بر خانواده ، در این هفته دو روز ویژه را به میهمانان اختصاص می دهد. افلاطون روسای جمهور ، تصاویر دفاع مقدس و … همچنین نشان داده خواهد شد.

برنامه دست نویس شبکه پنج سیما از گروه خانواده و فرزندان در هفته دفاع مقدس به میزبانی امیر پورشاسب و سردار بهمن کارگر برگزار می شود و با دفاع مقدس گفتگو می کند.

– شبکه پنج سیما فیلم “شب واقعه” را به کارگردانی شهرام اسدی در تاریخ 22 سپتامبر ساعت 1:00 اکران می کند. مستندهای جدید “پشت غبار” ، “رویای بدون قاب” و “پای دیوار مرز” نیز این روزها در شبکه پنج سیما حضور دارند.
مستند “پشت گرد و غبار” نقش پنج قدرت جهانی ایالات متحده ، انگلیس ، اتحاد جماهیر شوروی ، آلمان ، فرانسه و کشورهای حوزه خلیج فارس در ارائه سلاح ، اطلاعات و کمک های مالی به صدام در طول جنگ علیه ایران را بررسی می کند. درباره اسناد منتشر شده در بایگانی ملی انگلیس بحث می کند.

مستند “خواب بی رویا” درباره زندگی شهید محمدرضا رویایی است. مردی از استان کردستان و شهر بانه که در نخستین سالهای دفاع مقدس کردستان به شهادت رسید. این مستند از رابطه وی با دختری اهل سنت کردستان به نام خدیجه یوسفی و … می گوید.
مستند دو بخشی “پای دیوار مرز” اقتدار سپاه را توصیف می کند که موفق شد مناطق مرزی صفر را از تروریست های پ.ک.ک و پژاک پاکسازی کند. قسمت دوم این مستند به امنیت همان تیم در مرز سیستان و بلوچستان می پردازد و همچنین مشکلات ایجاد امنیت در مناطق شرقی مناطق استوایی را نشان می دهد.

** قرآن و شبکه تلویزیونی معرفت

– برای اطلاع از آخر هفته برنامه هفته دفاع در “مصباح” در تلویزیون قرآن و معارف
برنامه زنده “مصباح” از مسئولان مربوطه دعوت می کند تا آخر هفته برنامه هفته دفاع را که هر شب ساعت 21 در حیاط موزه دفاع مقدس پخش می شود ، مطلع سازند.
– مستند “روایت تسخیر” با داستانی درباره نقش قهرمانان در هشت سال دفاع مقدس و قرائت وصیت نامه شهدا از دیگر برنامه های این روزهای شبکه تلویزیونی قرآن و معارف است.
همچنین ویژه برنامه “روزنه” با تهیه گزارش از قرارگاه و پخش مجدد آهنگ های مداحی و عزاداری رزمندگان در دفاع مقدس ، از دیگر برنامه های این شبکه در یادواره هفته مقدس است.

– 110 فیلم از برنامه به همراه شهادت های شهدا در مورد قرآن با عنوان “جای خالی قرآن” ، مستندهای کوتاه و گزارش روزنه از دیگر برنامه های شبکه های تلویزیونی قرآن و معارف به مناسبت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس است.

** شبکه افق

– به مناسبت چهلمین سالگرد آغاز جنگ ، یک برنامه مشترک از 20 سپتامبر به مدت 10 شب ، شنبه تا چهارشنبه ، با تأکید بر توانایی های وقایع انقلابی پخش می شود. مدت زمان هر قسمت از این برنامه 50 دقیقه است.

از دیگر برنامه های ویژه هفته دفاع مقدس می توان به “افق سینما” ، برنامه ای درباره تاریخ فیلم های پس از انقلاب اشاره کرد که سینمای جنگ بخشی مهم از آن است. این برنامه از 20 سپتامبر هر روز ساعت 16:00 به مدت 55 دقیقه نمایش داده می شود.

“مهمات” عنوان برنامه ترکیبی دیگری است که به مناسبت هفته دفاع مقدس افق پخش می شود ؛ این برنامه از 5 اکتبر هر روز ساعت 16:00 پخش می شود و مدت آن یک ساعت است. بازگو کردن وقایع جنگ از زبان نسل جوان محور اصلی برنامه مهمات است.

یک سری مستند در یک قسمت مانند “خاطرات موتور سیکلت” ، “ملوفیلکی” و “کاغذ بی پاسخ” نیز در هفته دفاع از شبکه افق سیما پخش می شود.

** شبکه بهداشت

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس ، شبکه بهداشت سیما برنامه هایی را در این زمینه تولید کرده است از جمله برنامه “روپوش زمین” که در آن پزشکان حاضر در جنگ میهمان برنامه هستند. گروه های امداد هوایی در هشت سال دفاع مقدس. «خاکی روبوش» از 22 شهریور در هفت قسمت 25 دقیقه ای پخش می شود.

از دیگر جنبه های این شبکه می توان به برنامه “ایثار و سلامتی” اشاره کرد که در تاریخ 3 اکتبر ساعت 16:00 از حیاط موزه دفاع مقدس با اجرای دکتر به صورت زنده پخش می شود. کیانوش جهانپور سخنگوی پیشین وزارت بهداشت و زهرا شاهین فر. ، کادر پزشکی و پزشکان در سن دفاع مقدس خواهند بود.

** شبکه امید

نقش نوجوانان و دانش آموزان در دوران دفاع مقدس و حضور داوطلبانه آنها در جنگ حاکمیت یکی از مهمترین موضوعات است. به همین مناسبت ، همزمان با هفته یادبود دفاع مقدس ، شبکه امید یک برنامه 5 روزه “طلوع امید” برای نوجوانان خواهد داشت.
این برنامه ترکیبی در قالب جنگ نوجوانان با حضور میهمانان و نوجوانان مختلف به بزرگداشت دفاع مقدس و شهدای دانش آموز جنگ آرام پرداخته خواهد شد.
برنامه “طلوع امید” به تهیه کنندگی امید کوثر طالب و اجرای رامتین چیت سازان و فاطمه کیاپاشا از 21 شهریور تا 24 آنلاین از تلویزیون امید پخش می شود.

در چهلمین سال دفاع مقدس ، مسابقه مستند “پیش فنگ” به تهیه کنندگی سلما بابایی و ونداد دوشان با رویکرد نمایش قدرت و دستاوردهای نظامی و با حضور نوجوانان در اردوگاه ها و پایگاه های نظامی برای بازدید از دستاوردها ، تجهیزات ، سایت های آموزشی و. … به موازات چالش های مختلف مخاطبان شبکه امید که با همکاری ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام می شود. این برنامه یکشنبه و سه شنبه ساعت 22:30 پخش می شود.

– برنامه “Vision Game” بازی های رایانه ای تولید شده در داخل کشور در حوزه دفاع مقدس را بررسی و معرفی می کند. این برنامه به تهیه کنندگی محمدمهدی حسینی و اجرای علیرضا خنجری یکشنبه ها ساعت 20:00 اجرا می شود.

برنامه زنده “دوربین امید” که مجله خبری شبکه امید است ، رویدادها و اخبار هفته دفاع هلگی را در حوزه نوجوانان نیز پوشش می دهد. این برنامه به تهیه کنندگی علیرضا محمدخانی و اجرای ساناز احسانی هر روز ساعت 17:45 اجرا می شود.

– برنامه “دومین فرد منفرد” که به حوزه ادبیات ، شعر و داستان در حوزه نوجوانان می پردازد ، با حضور مصطفی جمشیدی نویسنده کتاب های دفاع مقدس و گفتگو با این نویسنده اجرا می شود.
این برنامه به تهیه کنندگی رضا منتظری مقدم تهیه شده است که شنبه ها ساعت 20 از تلویزیون امید پخش می شود.

“دفتر خاطرات” که برنامه مربوطه شبکه امید با حضور کارشناسان مربوطه دکتر عباسعلی بخشی و محمود صلاحی برای بازگو کردن وقایع آغاز جنگ و تجاوزات متجاوزان در سالهای اول پس از پیروزی انقلاب اسلامی و رشادت های رهبران دفاعی اراده مقدس شهر. این برنامه به تهیه کنندگی روح الله عبداللهی در تاریخ 22 سپتامبر منتشر می شود.

همچنین “فیلم سنگ” با نمایش فیلم هایی با موضوع دفاع مقدس مانند “اتوبوس شب” ، “احمد می آید” ، “بالابان” ، “رقص قاصدک” ، “جنگ خلیج فارس 1 و 2” ، “مرد کوچک شجاع” تحلیل می شود . و به مرور این فیلم ها می پردازد. این برنامه به تهیه کنندگی کاوه امیری و اجرای نیما دلاوری هر روز ساعت 18:00 اجرا می شود.

** نمايش سوند

شبکه نمایش در ساعت 13:00 با نمایش فیلم های ایرانی و یک سینمای ایران در هفته دفاع مقدس با مخاطبان خود در سینمای ایران همراه است.

فیلم های خصوصی هفته دفاع مقدس از شنبه 20 شهریور تا جمعه 25 آنلاین به ترتیب: “خانه پلاک ندارد” ، “جاسم جلو می رود” ، “شوق پرواز” ، “کف سرب” ، “25 صبح” ” در آتش همان “و” دایره سرخ “.
با توجه به همزمانی این هفته و روزهای بزرگداشت دفاع مقدس ، سالن نمایشگاهی 21 ساعته به توزیع آثار محمدرضا شرف الدین (کارگردان جلوه های ویژه و تهیه کننده فیلم ایرانی) اختصاص دارد.

** شبکه نسیم

– آخر هفته ، شبکه نسیم برنامه “چهل قطعه” را راه اندازی می کند که این روزها انعطاف پذیر است.
نمایش تلویزیونی “چهلتیکه” به تهیه کنندگی و کارگردانی الهام حاتمی و اجرای محمدرضا علیمردانی هر شب ساعت 23 از شبکه نسیم پخش می شود.

** شبکه تماشا کنید

– سریال “سیمرغ” یکی از به یادماندنی ترین قسمت های سیما که برای اولین بار در سال 1371 پخش شد ، به مناسبت هفته دفاع مقدس به صورت آنلاین تماشا می شود.
این مجموعه که روایتگر زندگی و دلاوری های دو شهید خلبانان نیروی هوایی یعنی احمد کشوری و علی اکبر شیرودی توسط تلویزیون شاهد تولید شده و حسین قاسمی جامی نویسندگی و کارگردانی آن را بر عهده داشته اند. در این مجموعه سید جواد هاشمی نقش ملت شهید و محمد جوزانی نقش شیرودی شهید را ایفا کرده است.
سریال 12 قسمتی “سیمرغ” هر شب نیمه شب از شبکه تماشا پخش می شود.

** شبکه جام جم

با فرا رسیدن چهلمین سالگرد آغاز جنگ و حماسه دفاع مقدس ، برنامه های شبکه جام جم با محوریت میهن پرستی ایران ، رنگ و بوی دفاع مقدس به خود می گیرد.
مقدمات ویژه برنامه “او چه داشت” با عنوان شعر و ادبیات در دوران دفاع مقدس ، اختصاص برنامه “سرزمین مادری” به استان خوزستان ، تخصیص برنامه “اکتشاف” در ابعاد و چگونگی عبور از محاصره آبادان ویژه برنامه هاست این هفته.

همچنین فیلم ها و سریال هایی شامل فیلم و بایگانی با محوریت این مناسبت در افلاطون و برنامه های ویدیویی “روز خوش” ، “جام ایرانی” و “خانه آنلاین” از دیگر برنامه های این شبکه است.

برنامه های “جامعه ایرانی” و “فرزندان ایران” با برجسته سازی فرهنگ ایثار و شهادت ضمن حفظ ارزش دفاع مقدس با دعوت از بازیگران از دفاع مقدس نشان داده خواهد شد.
ـ

مجموعه “فراتر از داستان” با تبلیغ کتاب های دفاع مقدس ، یکی دیگر از مقدمات شبکه جهانی جام جم است.

** مرکز صبا

بیش از 2010 انیمیشن 4108 دقیقه ای تولید شده توسط مرکز انیمیشن صبا با موضوع دفاع مقدس آماده نمایش در شبکه های مختلف تلویزیونی بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا