مجله حوادث

جمعه بازار سگ‌های اشرافی در حاشیه تهران

اخبار آفتاب:

مکانی در انتهای بزرگراه آزادگان تهران در یک منطقه بزرگ ، جنب پارک جنگلی آزادشهر به نام پارکینگ این پارک ، در روزهای جمعه شرایط متفاوتی دارد. بسیاری از فروشندگان و خریداران در سنین مختلف از اولین ساعات روز برای خرید سگ به اینجا می آیند.

بله ، این جمعه است ، بازار سگ ها … گفته می شود بیش از 340 نژاد سگ در سراسر جهان وجود دارد و امروزه برخی نژادهای این حیوان در زندگی مردم حضور جدی دارند. این حضور و رویکرد سگها به انسان و زندگی در شهر ، زمینه ساز ایجاد این بازار و فروش و خرید سگ ها شده است.

جمعه بازار سگ های اشرافی در حومه تهران

واضح است که داشتن چنین حیواناتی در خانه به سبک مدرن ، هرگز در فرهنگ عمیق ایران که به دین اسلام گره خورده است ، جایی نداشته است ، اما به هر حال ، برخی به دلایلی هدف قرار گرفته اند.

تقریباً همه قسمت های جامعه تا جمعه سفر می کنند. تنوع خودروهای پارک شده در حاشیه پارک که هر هفته نیز باعث ایجاد ترافیک در بزرگراه ها می شود ، حاکی از وجود سطوح مختلف جامعه از نجیب تا طبقه متوسط ​​در این بازار است. اینکه چنین بازاری مجوز داشته باشد یا خیر ، موضوعی است که باید به آن فکر کرد ، اما به هر حال ، هر هفته در این شرایط تاج از هفته قبل شلوغ تر است و به نظر می رسد هیچ ارتباطی با کسی ندارد.

شرایط بهداشتی این حیوانات و بیماری هایی که این سگ ها می توانند به انسان منتقل کنند احادیث مفصلی است که نیاز به توضیحات مفصل دارد. کرونا در سگ بازار شیوع تاج باعث رونق این تجارت نشده است ، بازاریابان با ماسک صورت از بالا و پایین بازار می روند تا سگ مورد نظر خود را پیدا کنند.

از نظر ظاهری ، حساسیت مراقبت بسیار بالا است ، مانند اکثر مشتریان ، پس از دیدن توله سگ ها در سبد خرید و لمس آنها ، ضدعفونی کردن دست آنها با محلول هایی که در کنار سبد ها قرار داده شده است ، اما مشخص است که سلامت بازار مساعد نیست. رعایت اصول بهداشت با حدود 200 توله سگ در گروه فروشندگان و خریداران که دائماً این حیوانات را از یک دست به طرف دیگر منتقل می کنند ، چندان معنی ندارد.

سگ عزیز!

در این بازار سگهای کوچک یا به قول خودش سگ های خانگی خوش شانس تر هستند ، برخی خانواده ها به همراه فرزندان و نوجوانان خود به این بازار آمده اند و طبیعی است که چشمان مشتاق کودکان به این سگ ها خیره شود. این کودکان تنهایی خود را با این سگ ها پر می کنند. سگهای نژاد Pomer ، Pike ، Shitsu و غیره که به توله سگ معروف هستند.

من مانند این مشتریان ایستاده ام. یک دختر نوجوان از فروشنده می خواهد که برای او توضیح دهد مزایای یک سگ مد نسبت به نژاد دیگر چیست؟ فروشنده برای او توضیح می دهد که عروسک عروسک است؛ سگ خوب ، زیبا و در عین حال حساس و لطیف است. اگر محیط اطراف شما ساکت است ، انتخاب خوبی را انجام داده اید ، اما اگر اینگونه نباشد ، بهتر است به خانواده شیتسو بروید ، که چینی و سازگارتر هستند!

15 میلیون ماست سگ می خورند

در حالی که به مرور خودم ادامه می دهم ، یکی از خریداران سگ را در مورد دلیل تفاوت زیاد قیمت توله سگهای هر دو جنس سؤال می کند ، که من هم می شنوم: “ببین برادر من! وی ادامه داد: این توله سگ که 15 میلیون ارزش دارد اولا دارای گواهی بهداشتی است ، ثانیا او بیش از 2 کیلو وزن ندارد ، او بسیار خوب است ، سر و صدایش بسیار کمتر از سایر نژادها است ، اخلاق و رفتار او خیلی سریع شکل می گیرد با توجه به وضعیت مورد نظر … “او می گوید. “این توله سگ 40 روزه است و بهتر است به جای شیر به مدت یک ماه ماست پروبیوتیک بدهید تا خوب رشد کند.”

در پیگیری من متوجه می شوم که سگ های خانگی چینی با نام های Shih Tzu و نژادهای مختلف دیگر و همچنین توله سگ هایی مانند Golden Retriever ، Labrador Retriever ، German Shepherd ، Bitchon Fries ، Boston Terrier ، King Charles Spaniel و غیره مشاهده می شوند. در این بازار خرید و فروش. حتی گفته می شود گونه های کمیاب در این بازار وجود دارد.

70 میلیون سگ

در سایر بخش های این منطقه سگ بازار می توانید سگ های بزرگ و قوی را مشاهده کنید که عمدتا از نژادهای خاص هستند و بسته به ویژگی های آنها قیمت آنها از دو میلیون تا 50 میلیون تومان و بعضی اوقات 70 میلیون متغیر است. از Bull Mastiff ، Bulldog، Doberman، Rottweiler، رئیس، Shin Lu، گرفته تا سگ آینه ترسناکی ، بزرگتر از همتای خود.

بیمارستان سگ در بازار سگ

راه اندازی کلینیک حیوانات متحرک در حاشیه بازار سگ ها در روزهای جمعه و غرفه های فروش مواد غذایی و لوازم مورد نیاز این حیوان نیز چشم انداز جدیدی از این بازار است که برای معاینه سرپایی هر سگ 50،000 تومان دریافت می کند. همچنین در حاشیه این بازار کار و تجارت صاحبان بوفه تلفن همراه است و از ساندویچ های فلافل ، قلب و جگر ، بستنی فالودا گرفته تا چای و قلیان به مشتریان ارائه می شود. برای لحظه ای تصور کنید که به دنیای ارل رانده شده توسط کارما منتقل شده اید.

مجاز یا مجاز نیست

وقتی مرور می کنم با چند نفر صحبت می کنم که فکر می کنم در این بازار به خوبی شناخته شده اند. من از صحبت های آنها می فهمم که بازار سگ تهران روز جمعه یا همانطور که می گویند “بازار سگهای هفتگی سگ” همیشه در این سالها در نقاط مختلف شهر برگزار می شد ، اما به دلیل تغییر مکان هرگز نام و آرم دقیقی برای خودش نداشت. اما از آنجا که اخیراً این بازار در آن طرف بزرگراه آزادگان ، که بازار پرنده ها در مقابل تهران قرار دارد ، راه اندازی شده است ، این احساس وجود دارد که این بخش دیگری از بازار حیوانات است.

در همان زمان پیگیری کردم و فهمیدم که پارکینگ پارک جنگلی آزادگان که اکنون به عنوان بازار جمعه مورد استفاده قرار می گیرد ، به صورت خصوصی و هفتگی توسط صاحب ملک بدون اجازه خرید و فروش سگ اجاره می شود. اگرچه مرکز تجارت پرندگان آزادگان دارای مجوز قانونی است ، اما هنوز گزارش هایی درباره حیواناتی مانند روباه ، میمون و عقاب در غیرقانونی معامله می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا