مجله علمی و سلامت

“جیمز وب” برای آغاز یک انقلاب علمی آماده می شود

"جیمز وب" برای شروع یک انقلاب علمی جالب است

جان ماتر، برنده جایزه نوبل و اخترفیزیکدان در مرکز فضایی گودارد ناسا، می گوید: «تلسکوپ ها اکنون در حال خنک شدن هستند.

برای اینکه دستگاه‌های مادون قرمز وب بتوانند ظرافت کهکشان‌ها، سیارات فراخورشیدی و اجرام دیگر را مطالعه کنند، باید بسیار سرد باشد و ماده می‌گوید که فوتون‌های منفرد (ذرات نور) اکنون در حسگرهای تلسکوپ ثبت می‌شوند. او گفت: “هنوز تصویری برای نمایش وجود ندارد، اما امیدواریم به زودی این عکس منتشر شود.”

ماتر در مورد سفر حماسی ای که وب برای رسیدن به نقطه ای دور به نام Lagrange Point L2 طی کرده است، گفت: “بودن در این مکان برابر است با چند نیروی گرانشی که به تلسکوپ اجازه انجام این کار را می دهد.” با حداقل مصرف سوخت در فضا بچرخید.

وی افزود: حدود پنج ماه دیگر، این سایت یک برنامه علمی بلندپروازانه را راه اندازی می کند که تمام جنبه های اخترفیزیک را پوشش می دهد، اما ابتدا باید یک دوره راه اندازی سخت را طی کند.

در حال حاضر یک پروژه کلیدی برای تراز کردن 18 عنصر شش ضلعی آینه اصلی در حال انجام است. ماتر توضیح داد: “در حال حاضر آنها به عنوان 18 تلسکوپ جداگانه عمل می کنند، اما به زودی باید به اعماق کیهان به عنوان یک آینه نگاه کنند.”

او گفت: “ابتدا باید تصاویری را پیدا کنیم که همگی 18 شش ضلعی مختلف را می سازند، سپس باید بفهمیم کیست کیست و سپس شروع به ارسال دستورات به موتورهای کوچکی کنیم که آنها را حرکت می دهند تا آنها را در جای مناسب قرار دهند.” می گوید. دادن. در نهایت، آنها را کنار هم قرار می دهیم تا با دوربین مادون قرمز نزدیک، تصویری واضح و زیبا ایجاد کنیم. سپس باید بررسی کنیم که آیا سه ابزار دیگر در حالت فوکوس هستند یا خیر.

یکی از ابزارهایی که حتی روشن نشده است، ابزار مادون قرمز است. بنابراین این روند هنوز شروع نشده است. این ابزار حدود چهار ماه پس از راه اندازی آماده خواهد شد، در حالی که بقیه ابزارها باید دو ماه پس از راه اندازی در دسترس باشند. ماتر گفت: “بنابراین ما آماده ایم اولین نتایج خود را در تابستان آینده اعلام کنیم.”

Matter می گوید تصاویر تولید شده توسط وب، که عمدتاً در طیف مادون قرمز هستند، با تلسکوپ فضایی هابل که از طول موج های مادون قرمز متفاوت و نور مرئی استفاده می کند، متفاوت خواهد بود.

او توضیح داد: «ما می‌توانیم از مادون قرمز برای دیدن درون و بین ابرهای غبار استفاده کنیم، زیرا مادون قرمز به جای پرش، دانه و غبار را پراکنده می‌کند. بنابراین به عبارت دیگر، وب قادر خواهد بود به اعماق ابرهای غباری که سیارات فرازمینی در حال شکل گیری هستند، یا به قلب کهکشان های غبارآلود نگاه کند. این تصاویر زیبا و متفاوت خواهند بود.

ماتر می‌گوید: «وب اولین چیزی است که بر روی اجرام منظومه شمسی مانند مریخ یا قمر مشتری به نام «اروپا» تمرکز می‌کند، که هدف کاوش‌های بیشتر روبات‌ها در دهه 1930 و پس از آن بودند. سپس به سیاراتی به اندازه سیاره‌ای که به دور ستاره‌های «کوتوله M» می‌چرخند که ممکن است در محیط اطرافشان ساکن باشند، نگاه می‌کند.

ماتر می گوید: «وب، در جستجوی حیات در ارتفاعات بیرونی کیهان، نمی تواند پاسخ های قطعی به ما بدهد، اما می تواند سرنخ هایی به ما بدهد.

او درباره بررسی سیاراتی به اندازه زمین برای یافتن نشانه های حیات گفت: ما انتظار نداریم که با این رصدخانه اکسیژن ببینیم، این کار بسیار دشوار است. همچنین ما به دنبال طول موج مناسبی نیستیم که بتوانیم این کار را انجام دهیم، بلکه انتظار داریم بخار آب را در جو سیارات کوچک ببینیم.

ماتر در پاسخ به سوال دیگری گفت: وب به طور بالقوه می تواند به شناسایی خوشه های کروی کمک کند، که به ما در درک سن ستاره و تکامل جهان به عنوان یک کل کمک می کند.

نمونه‌هایی از دیگر مطالعات آتی که او ذکر کرد، مشاهده منظومه‌های خورشیدی جوان در سحابی‌های ستاره‌ای یا ابرهای گازی و استفاده از ستاره‌های در حال انفجار برای تخمین سرعت انبساط کیهان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا