کسب و کار ایرانی

دلیل کندی وردپرس و روش های رفع آن

دلایل کندی دسکتاپ وردپرس و راه حل های آن

داشبورد وردپرس قلب سایت وردپرس شما است. تمام سفارشاتی که می خواهید در این سایت دنبال کنید از طریق پیشخوان یا روی این داشبورد انجام می شود. اما در دنیای اینترنت و فناوری، هیچ چیز کامل نیست. یکی از مشکلاتی که جامعه وردپرس در طول زمان با آن دست و پنجه نرم می کند تأخیر است. در این مقاله به بررسی علل پایین بودن شمارنده وردپرس و راه های حل این مشکل می پردازیم. اگر متوجه کاهش سرعت در طول زمان در داشبورد وردپرس خود شدید، این مقاله را دنبال کنید.

آیا اینها دلایل کندی پیشخوان وردپرس هستند؟

ابتدا بهتر است به این سوال پاسخ دهیم که چرا پیشخوان وردپرس کند است؟ در واقع باید گفت که این ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد.

1. دلایل امنیتی

یکی از محتمل ترین دلایل کندی داشبورد وردپرس، کاهش امنیت وب سایت یا مسائل امنیتی است. اگر به امنیت وب سایت خود فکر نکنید، توسط ویروس های مختلف مورد حمله قرار می گیرد. همچنین خطر هک شدن سایت خود را افزایش می دهید. از آنجایی که امنیت 100% در دنیای اینترنت وجود ندارد، بهتر است به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشید. اگر اقدامات امنیتی وب سایت خود را رعایت نکرده باشید، قطعا با کاهش سرعت مواجه خواهید شد. به طور کلی، توصیه می کنیم مشکلات امنیتی را بررسی کنید و در اسرع وقت آنها را برطرف کنید. به این ترتیب می توانید امنیت اطلاعات خود را تضمین کنید و سرعت متر وردپرس خود را افزایش دهید.

2. افزونه را نصب کنید

افزونه ها یکی از ویژگی های اصلی وردپرس هستند. بسیاری از طرفداران سیستم مدیریت محتوای وردپرس به دلیل تعداد زیاد افزونه ها به آن روی می آورند. در مجموع، پلاگین ها ایجاد یک وب سایت را آسان تر، در زمینه های مختلف موفق تر کرده و در زمان صرفه جویی کرده اند. با این حال، افراط در هر کاری می تواند نتیجه معکوس داشته باشد. نصب افزونه های زیاد باعث کندی وردپرس و به خصوص پیشخوان آن می شود. در واقع ذکر این موضوع حائز اهمیت است که بر اساس گزارش تعداد زیادی از کاربران در سراسر جهان، نصب برخی از افزونه ها خود منجر به قطع شدن سایت می شود. افزونه هایی مانند:

افزونه فروشگاه ساز ووکامرس

افزونه Google XML Sitemaps برای ایجاد نقشه

افزونه شبکه اجتماعی مششیر

پلاگین نمایش سیستم نظرات Disqus

انواع پلاگین های پشتیبان وردپرس

انواع افزونه های سایت ساز وردپرس

اضافه شدن افزونه های ذکر شده در این لیست باعث می شود تا سایت وردپرس و پنل یا پیشخوان آن به دلیل وزن کم شده و فشار زیادی به سایت و هاست آن وارد کند. اگر تعداد زیادی از این افزونه ها به طور همزمان در وب سایت شما اجرا شوند، می توانند سرعت وب سایت شما را کاهش دهند و با وردپرس تکراری مقابله کنند.

3. سرویس میزبانی بد

یکی دیگر از عوامل مهم و تاثیرگذار در سرعت و شمارنده وب سایت، سرویس هاست است. وب سایت ها برای اجرا به یک پلتفرم و فضایی نیاز دارند که معمولاً «میزبان» نامیده می شود. اگر سرویس هاست شما ضعیف باشد و منابع محدودی در اختیار وب سایت شما قرار دهد، قطعا شاهد کاهش سرعت وب سایت و داشبورد وردپرس خود خواهید بود. اما راه حل این موضوع چیست؟ آیا راه حلی برای رفع کندی پنل وردپرس وجود دارد؟ پاسخ مثبت است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

دلیل کندی وردپرس
دلیل کندی وردپرس

راه حلی برای مشکل کاهش پیشخوان وردپرس

درست است که مشکلات زیادی در دنیای طراحی وب وجود دارد، اما به همان اندازه راه حل وجود دارد. کندی پیشخوان وردپرس یکی از تنها مشکلاتی است که با چند راه حل ساده برای همیشه قابل رفع است.

1. بهبود و بهبود امنیت سایت وردپرس

اولین چیزی که به بهبود سرعت سایت و به خصوص پیشخوان وردپرس کمک می کند، رفع مشکلات امنیتی سایت است. اگر حفره های امنیتی را بپوشانید، قطعا در دراز مدت دچار افت سرعت نخواهید شد. همچنین با حفظ اطلاعات می توانید با انرژی بیشتری به کار خود ادامه دهید برای این منظور می توانید از افزونه امنیتی وردپرس استفاده کنید، از کپچا برای نظرات استفاده کنید و وارد سایت خود شوید و از رمز عبور قوی استفاده کنید.

2. افزونه ها و قالب های غیر فعال را حذف کنید

اگر افزونه ها و قالب های زیادی در سایت خود دارید که اصلا از آنها استفاده نمی کنید و فقط فضای سایت شما و مالک را اشغال می کنند، بهتر است هر چه سریعتر آنها را حذف کنید. افزونه ها و قالب های غیرفعال فضای زیادی را اشغال می کنند و در دراز مدت سرعت سایت شما را کاهش می دهند. بهتر است آنها را حذف کنید تا فضای بیشتری داشته باشید. در نتیجه سرعت بیشتری خواهید داشت.

3. افزونه وردپرس و قالب ها را به روز کنید

یکی از مواردی که هنگام کار بر روی یک وب سایت باید به خاطر بسپارید این است که همیشه آن را به روز کنید. یکی از دلایل کندی پیشخوان وردپرس استفاده از نسخه ها، افزونه ها و قالب های قدیمی وردپرس است. به روز رسانی منظم این مؤلفه ها و استفاده از آخرین نسخه پایدار در وب سایت شما برای بهترین نتایج، اجتناب از خطرات امنیتی و تحت تأثیر قرار گرفتن تحت تأثیر سرعت های بیشتر خوب است. برای دانلود افزونه ها میتوانید به سایت ژاکت مراجعه کنید.

4. از افزونه کش وردپرس استفاده کنید

کش یکی از مواردی است که کار شما را آسان می کند. با این حال، همین مزیت می تواند معایبی نیز به همراه داشته باشد، مانند کاهش بیش از حد سرعت سایت و پنل وردپرس. به همین دلیل توصیه می کنیم از افزونه کش وردپرس در سایت خود استفاده کنید. به این ترتیب می توانید از کش غیر ضروری خلاص شوید و سرعت سایت و سرعت پیشخوان وردپرس خود را تا حد قابل قبولی افزایش دهید.

5. هاست خود را به روز کنید

مشکل بزرگ دیگری که می تواند به کندی شمارنده های وردپرس کمک کند ارتقای هاست است. هر چه هاست شما منابع بیشتری به سایت شما بدهد، سرعت سایت و کنترل پنل بیشتر می شود. اگر از هاست اشتراکی استفاده می کنید و این مشکل را تجربه می کنید، بهتر است از سرور مجازی یا سرور اختصاصی استفاده کنید.

ژاکت

مرجع وردپرس فارسی و رهبر بازار اولین پلتفرم ارائه دهنده خدمات و محصولات دیجیتال در ایران که با گردهم‌‌‌آوری منابع انسانی توانمند و برجسته بدنبال خلق ارزش برای ذینفعان خود می باشد.
دکمه بازگشت به بالا