راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ ارزان

برای خرید یک لپ‌ تاپ گیمینگ حتما نباید خیلی زیاد هزینه کنید، البته که با توجه به شرایط اقتصادی، ارزانترین لپ تاپ های گیمینگ هم در کشورما گران حساب می‌شوند و لپ‌تاپ‌های گیمینگ گران قیمت جزو محصولات خیلی لوکس به حساب می‌آیند. با این حال تصمیم گرفتیم که در این مطلب بهترین لپ تاپ های ارزان گیمینگ را به شما معرفی کنیم، محصولاتی که بدون خالی کردن کارت بانکی شما می‌توانند تجربه خوبی از بازی کردن را به شما هدیه دهند.

البته باید به این موضوع اشاره کنیم که بهترین لپ تاپ های ارزان گیمینگ ما در مقایسه با لپ‌تاپ‌های گیمینگ رده بالاتر خیلی هیجان انگیز به نظر نمی‌رسند، اما در نوع خود مناسب خواهند بود و بازی‌ها را هم با کیفیت مناسبی اجرا خواهند کرد. در این مطلب لپ‌تاپ‌هایی از شرکت‌های ایسوس، اچ پی و لنوو را به شما معرفی می‌کنیم و همین موضوع باعث می‌شود تا حق انتخاب بیشتری داشته باشید.

چگونه یک لپ تاپ گیمینگ ارزان قیمت انتخاب کنیم؟

لپ‌تاپ‌های محصولات پیچیده‌‌ای هستند و در زمان خرید یک لپ‌تاپ باید به بخش‌های مختلف آن توجه داشته باشید. این موضوع در زمان خرید لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی کمی پیچیده‌تر می‌شود. در ادامه می‌خواهیم به بخش‌های کلیدی در زمان گیمینگ اشاره کنیم. بهترین سیستم گیمینگ را باید از عرضه کننده های مستقیم تهیه کرد.

پردازنده گرافیکی

برای بازی کردن به یک پردازنده گرافیکی مناسب نیاز خواهید داشت. به همین دلیل پردازنده گرافیکی مهم‌ترین بخش یک لپ‌تاپ مخصوص بازی خواهد بود. کارت گرافیکی بهتر به معنای این خواهد بود که بازی شما عملکرد بهتری پیدا می‌کند و با نرخ فریم بالاتری هم اجرا می‌شود. با این حال یک کارت گرافیکی قدرتمند هزینه‌های شما را هم افزایش می‌دهد.

پردازنده

در حالی که پردازنده گرافیکی بخش اصلی یک لپ‌تاپ مخصوص بازی است، پردازنده هم قوی هم باعث می‌شود که در اجرای بازی‌ها عملکرد بهتری را شاهد باشیم. البته اگر می‌خواهید از لپ‌تاپی که خریداری کرده‌اید به جز بازی کردن استفاده کنید، باید محصولی بخرید که پردازنده قدرتمندی داشته باشد. حتما بهترین سیستم گیمینگ از نگاه شما ویژگی خاصی دارد.

صفحه نمایش

در زمان خرید یک لپ‌تاپ گیمینگ ارزان قیمت به نرخ نوسازی صفحه نمایش آن توجه کنید. می‌توانید لپ‌تاپ‌هایی خریداری کنید که نرخ نوسازی صفحه نمایش آن ها به ۱۲۰ یا ۱۴۴ هرتز می‌رسد. این میزان نرخ نوسازی دو برابر بیشتر از نرم نوسازی سایر لپ‌تاپ‌های موجود در بازار است. هرچقدر نرخ نوسازی بالاتر باشد، تصاویر بهتر و زیباتر به نظر می‌رسند. دقت رنگ صفحه نمایش هم موضوع دیگری است که باید به آن توجه کنید، اما اکثر لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت گیمینگ بازار در این قسمت ضعف دارند.

حافظه رم و حافظه داخلی

خیلی راحت می‌توان این دو موضوع را فراموش کرد. چرا که کارت گرافیکی و پردازنده نقش مهم‌تری ایفا می‌کنند. متأسفانه بسیاری از شرکت‌ها برای اینکه قیمت لپ‌تاپ را کاهش دهند از این قسمت کم‌کاری می‌کنند. سعی کنید که لپ‌تاپی خریداری کنید که رم بالایی داشته باشد و از حافظه SSD هم استفاده کند. حافظه SSD تاثیر زیادی روی بالاتر رفتن سرعت سیستم شما خواهد داشت. رم هم باعث می‌شود که همه چیز را با سرعت بالاتری تجربه کنید، مخصوصا در زمان بازی کردن.

صفحه کلید و طول عمر باتری

مهم‌ترین بخش‌های یک لپ‌تاپ مخصوص بازی شامل پردازنده گرافیکی، پردازنده و صفحه نمایش می‌شوند، اما همچنان مسائل دیری هم هست که باید به آن توجه کنید. یکی از قسمت‌هایی است که احتمالا کمتر به آن توجه خواهید کرد. سعی کنید محصولی خریداری کنید که دکمه‌های خیلی نرمی نداشته باشد و فاصله دکمه‌ها هم نباید خیلی به یکدیگر نزدیک باشند.

تازه ما به ترک پد اشاره نمی‌کنیم، چرا که احتمالا می‌خواهید از یک ماوس گیمینگ روی لپ‌تاپ خود استفاده کنید تا تجربه گیمینگ بهتری کسب کنید. کیبورد های گیمینگ مجزا را هم می‌توانید برای لپ تاپ خود در نظر بگیرید.

لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت برخی مواقع یکسری برتری هم نسبت به لپ‌تاپ‌های گران‌تر پیدا می‌کنند. مثلا این لپ‌تاپ‌ها سبک‌تر و باریک‌تر خواهند بود. حتی پورت‌های بیشتری هم روی این لپ‌تاپ‌ها مشاهده می‌کنید که باعث می‌شوند لپ‌تاپ خود را به محصولات مختلف متصل کنید.

بهترین لپ تاپ های گیمینگ ارزان

لپ تاپ‌های معرفی شده در ادامه از قیمت زیاد به کم چیده شده‌اند و به همین جهت اگر بودجه کمتری دارید گزینه‌های انتهای لیست را مورد بررسی قرار دهید.

لپ تاپ اچ‌پی Victus 15 i5 13420H

این لپ تاپ یک مدل جدید و البته خوش قیمت از برند اچ پی است که ارزش خرید بالایی هم دارد. سازنده آمریکایی در زمینه پردازنده مرکزی از اینتل نسل 13 مدل Core i5 13420H با 8 هسته و 12 رشته استفاده کرده است. این CPU در محدوده 3.4 الی 4.6 گیگاهرتز فعالیت می‌کند و توان آن نیز بین 35 الی 95 وات قابل تغییر است. قدرت این پردازنده به نسبت قیمت این لپ تاپ واقعا خوب است و شبیه به پردازنده Core i7 12650H نسل 12 عمل می‌کند.

این لپ تاپ 2.29 کیلوگرمی دارای نمایشگری 15.6 اینچی از نوع IPS با رزولوشن FHD است و از نرخ نوسازی 144 هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند. نسبت این پنل 16 به 9 بوده و روشنایی آن به 250 نیت می‌رسد. این یعنی با صفحه نمایش پایه‌ای و متوسط ولی رضایت بخش مواجه هستیم. ناگفته نماند که باتری این لپ تاپ 3 سلولی بوده و 52.5 وات ساعت ظرفیت دارد.

این سری از لپ تاپ‌های لنوو را می‌توانید با کانفیگ‌های بسیار متنوع خریداری کنید ولی اگر در پی بهترین لپ تاپ های گیمینگ ارزان قیمت هستید باید به سراغ نسخه پایه‌ای بروید. خوشبختانه پنل این لپ تاپ با وجود خوش قیمت بودن باز هم از نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند تا هم بازی‌ها روان‌تر به نمایش گذاشته شوند و هم هنگام وب‌گردی و گشت و گذار در منوها حس بسیار روان‌تری داشته باشید. این صفحه نمایش اندازه 15.6 اینچی دارد و از رزولوشن FHD نیز بهره می‌برد و طبق انتظار از فناوری IPS LCD هم استفاده می‌کند.

لپ تاپ ایسوس ROG Strix G513RC-HN138

این مجموعه سخت افزاری برای اجرای بازی‌های روز کاملا مناسب است و بدون مشکل در حالت بالا یا متوسط و رزولوشن FHD می‌توانید عناوین مختلف را تجربه کنید. این لپ تاپ 2.1 کیلوگرمی دارای نمایشگری 15.6 اینچی با رزولوشن FHD از نوع IPS است و از نرخ نوسازی 144 هرتزی هم پشتیبانی می‌کند. کیبورد این لپ تاپ RGB دارد و لبه‌های فریم نیز از نورپردازی بهره می‌برند که این موضوع ظاهر این دستگاه را بسیار جذاب‌تر کرده است. ایسوس از نظر مدیریت گرما نیز در ROG Strix G513RC-HN138 موفق عمل کرده و تا حد خوبی گرما از داخل بدنه خارج می‌شود.

این لپ تاپ 2 کیلوگرمی مانند بسیاری دیگر از مدل‌های لیست پنلی IPS با رزولوشن FHD و اندازه 15.6 اینچی دارد و از نرخ نوسازی 144 هرتزی پشتیبانی می‌کند. انرژی مورد نیاز این دستگاه را یک باتری 4 سلولی با ظرفیت 76 وات ساعت تأمین می‌کند و آداپتور 180 واتی برای شارژ این مدل در نظر گرفته شده است.

نمایشگر این لپ تاپ لنوو 15.6 اینچی بوده و رزولوشن FHD دارد و از نرخ نوسازی 120 هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند. این پنل دارای نسبت 16 به 9 است و از فناوری IPS نیز استفاده می‌کند. بد نیست بدانید که حافظه رم تا 32 گیگابایت قابل ارتقاء است و حافظه داخلی را نیز می‌توانید افزایش دهید.

 

دکمه بازگشت به بالا