زدن وازلین قبل از خواب به صورت، خوبه یا نه؟

جالب است بدانید وازلین هیچ گونه خاصیت آبرسانی ندارد؛ اما در صورت استفاده از آن روی پوست مرطوب یا بلافاصله بعد از آبرسان می‌توانید رطوبت را در پوست خود محبوس کنید. در نتیجه رطوبت پوست با سرعت کمتری تبخیر شده و لطافت و نرمی خود را باز می‌یابد. البته باید بدانید که این ماده کمکی به رفع چروک‌های به وجود آمده نمی‌کند. تقریباً در همه خانه‌ها یک قوطی وازلین پیدا می‌شود و یکی از مفیدترین وسایل موجود در خانه است. یکی از کاربردهای اصلی  وازلین کمک به شاداب و مرطوب ماندن پوست است. زدن وازلین قبل از خواب به صورت عادت برخی افراد است که در ادامه می‌خواهیم به بررسی آن بپردازیم.

وازلین چگونه روی پوست تاثیر می‌گذارد؟

برقی که وازلین بر روی سطح پوست ایجاد می‌کند ظاهری درخشان به آن می‌دهد و  باعث می‌شود پوست منعطف شود. جالب است بدانید که حتی برخی افراد از آن به عنوان‌ هایلایتر استفاده می‌کنند. این ماده با تشکیل یک لایه محافظ روی پوست، از خروج رطوبت جلوگیری کرده و ظاهر شاداب‌تری به آن می‌دهد. بسیاری از مرطوب‌کننده‌ها، از جمله وازلین، با ایجاد یک سد محافظ روی پوست، از آن مراقبت می‌کنند. این کار مانع از خروج رطوبت در طول روز و در هنگام خواب می‌شود. آب یکی از اجزای ضروری در فرآیند بهبودی پوست است.

بنابراین با حفظ رطوبت پوست در زیر این لایۀ محافظ، اسکارها و لکه‌های ناشی از آکنه می‌توانند در شرایط بهتری قرار گرفته و بهبود پیدا کنند. علاوه بر التیام اسکارها و لک‌ها، وازلین می‌تواند پوست را مرطوب‌تر و در نتیجه جوان‌تر نشان دهد. روش درست زدن وازلین قبل از خواب به صورت برای استفاده از وازلین قبل از خواب، روش یا ابزار خاصی مورد نیاز نیست. با استفاده از انگشت و یا یک برس کوچک تمیز، لایه نازکی از وازلین را به کل صورت و گردن خود بمالید. بهتر است هنگام استفاده از وازلین، از یک حوله نازک و یا یک روبالشی بر روی بالش خود استفاده کرده و از نفوذ چربی و کثیف شدن آن  جلوگیری کنید.

مقدار وازلین مورد نیاز، بسته به میزان خشکی و حساسیت پوست افراد متفاوت است. بهتر است صبح بعد از بیدار شدن از خواب، وازلین باقی مانده روی پوست خود را کاملا بشویید و سپس از مرطوب‌کننده‌های معمولی روزانه خود استفاده کنید. زیرا وازلین باقی مانده از شب بر روی پوست، می‌تواند باعث چرب شدن پوست در طول روز شود. توصیه می‌کنیم هنگام استفاده از محصولاتی مانند وازلین که بسیار سنگین و چرب هستند، احتیاط کرده و با مقدار کم شروع کنید. مقدار بسیار کمی‌ از آن را روی تمام صورت و گردن خود بمالید و به مرور زمان مقدار آن را به میزان دلخواه افزایش دهید. حتما قبل از استفاده از وازلین صورت خود را بشویید.

حتما دقت کنید که با توجه به قابلیت وازلین در گیر انداختن رطوبت روی سطح پوست و ممانعت از خروج آن، در صورت آلوده بودن پوست، آلودگی‌ها، باکتری‌ها و یا سایر محرک‌های آکنه زا روی سطح پوست نیز مسدود خواهند شد. وازلین با خواص و فوایدی که دارد وازلین مخلوطی از روغن های معدنی و وکس است که یک ماده نیمه جامد را تشکیل می دهد.از آن وقت که رابرت آگوستوس چیسبو در سال 1859 آن را کشف کرد، این محصول خیلی تغییر نکرده است. چیسبو متوجه شد که کارگران از ژله چسبنده برای درمان زخم و سوختگی استفاده می کنند. او در نهایت این ژله را به عنوان وازلین بسته بندی کرد.

وازلین به پوست کمک می کند تا از آن محافظت کند. متخصصان شیمی وازلین را از نفت استخراج می کنند. پس از کشف تصادفی در طول روند حفاری نفت، اکنون بیش از 100 سال است که از آن استفاده می کنند. وازلین پالایش شده، روغن معدنی است که بسیاری از شرکت ها به عنوان یک درمان پوستی به طور کلی مورد استفاده قرار می دهند. خلوص وازلین بستگی به روند تولید دارد. وازلین پالایش نشده ممکن است حاوی مواد مضر باشد، اما وازلین تصفیه شده معمولا ایمن می باشد. ضروری است که برچسب مواد تشکیل دهنده را بخوانید و هر گونه سؤال در مورد روند تصفیه و ساخت را بپرسید.

برای بهبود ترک پاشنه با وازلین پاها را در آب گرم و نمک خیس کنید. با حوله کاملا خشک کرده و وازلین بزنید و جوراب پنبه ای بپوشید. برای بهبود ترک پوست دست همانطور که قبلا هم در بخش سلامت نمناک گفته شد پس از شستشو و خشک کردن دست ترک خورده تان، از وازلین و یک جفت دستکش برای حفظ رطوبت و سرعت بهبود استفاده کنید. برای درمان لب های ترک خورده به هر شکلی که می خواهید وازلین را روی لب ها بمالید. یکی از بزرگترین دلایل استفاده از وازلین برای موها، افزایش رشد مو است. برای افزایش رشد مو، مقدار کمی از وازلین را به پوست سر بمالید. اطمینان حاصل کنید که ماساژ ناحیه پوست سر برای تشویق و ترویج ریشه های قوی تر مؤثر است. این درمان همچنین ریزش مو را از بین می برد. فقط با نوک انگشتان وازلین را روی ریشه ها با دقت ماساژ دهید.

چگونه از چربی مو جلوگیری کنید؟

هنگام استفاده از وازلین، خطراتی وجود دارد. مهمتر از همه، استفاده بیش از حد می تواند موهای شما را چرب کند. اگر مقدار زیادی از آن را روی سر بزنید شستن آن بسیار دشوار است. نباید آن را با دستمال یا حوله خشک کنید و اگر متوجه شده اید وازلین موها را چرب و کثیف نگه می دارد، صبح با شامپو معمولی و آب فراوان بشویید. یک قاشق چایخوری جوش شیرین به بطری شامپو اضافه کنید و از آن برای شستن موهایتان استفاده کنید.

ابروها یکی از مهم‌ترین اجزا در زیبایی صورت هستند و به نوعی قاب چشمان محسوب می‌شوند. داشتن ابروهای پر پشت و منظم یکی از اصلی‌ترین اصول زیبایی است. یکی از موادی که جهت تقویت ابرو از آن استفاده می‌شود، وازلین می‎باشد که می‌توانید جهت تهیه آن به انواع مختلف فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی مراجعه نمایید. ما در این مقاله قصد داریم درمورد تاثیر وازلین برای ابرو سخن بگوییم. ژل پترولیوم (Petroleum Jelly)مخلوطی بوده از مو‌م‌های طبیعی و روغن‌های معدنی مشتق از نفت که حالت نیمه جامد و خمیری دارد و سالها است که با نام تجاری وازلین شناخته می‌شود.

وازلین آبرسانی قوی بوده و بیش از ۱۰۰ سال است که جهت مصارف زیبایی و درمانی استفاده می‌شود. از عمده‌ترین مصارف آن در جهان استفاده از آن جهت حفظ رطوبت و نرم کردنِ پوست خشک، لب‌ها و ترک‌های پوستی ناشی از خشکی است. پیش از پرداختن به بحث اصلی، اجازه دهید در ابتدا وازلین را معرفی نماییم. وازلین یک ژله نفتی و خمیر مومی شکل و ضخیم بوده که امروزه به خوبی توانسته جایگاه خود را به منظور یک محصول مراقبت از پوست و مو به همگان ثابت نماید. جالب است بدانید از این محصول برای درمان جوش‌های جزئی و سوختگی نیز استفاده می‌شود. در ادامه با تاثیر وازلین برای ابرو و مژه بهتر آشنا می‌شویم.

دکمه بازگشت به بالا