مجله بانوان

سندروم تخمدان پلی کیستیک خطر مشکلات قلبی زنان را افزایش می دهد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، دکترکلر الیور ویلیامز ، عضو تیم تحقیقاتی از دانشگاه کمبریج ، انگلیس ، در این مورد است در باره او می گوید: “زنان مبتلا به سندرم تخمدان” پلی کیستیک “آنها می توانند با انجام اقدامات کوچک مانند خوردن بیشتر میوه و سبزیجات و ورزش ، قلب سالم را حفظ کنند.”

برآوردها نشان می دهد که تقریباً 6 تا 20٪ از زنان دارای پتانسیل فرزندآوری این سندرم را دارند. علائم این اختلال شامل وجود چندین کیست تخمدان ، پریودهای نامنظم ، رشد بیش از حد بدن یا ریزش مو به دلیل مقادیر زیاد هورمونهای مردانه و دشواری در برداشتن است.

زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک ممکن است آنها دارای اضافه وزن یا چاقی باشند و مبتلا به دیابت و فشار خون بالا باشند ، همه اینها عوامل خطر بیماری قلبی و سکته مغزی هستند.

به گفته دانشمندان برخی از علائم سندرم تخمدان است پلی کیستیک فقط در طول سالهای حاصلخیز ، از این طرف خطر بیماری های قلبی ممکن است با افزایش سن کاهش یابد.

این مطالعه شامل 60.574 زن بود که از سال 1994 تا 2015 تحت درمان ناباروری قرار گرفتند. از این تعداد ، 10.2٪ مبتلا به سندرم تخمدان بودند پلی کیستیک آنها بودند. پرونده پزشکی زنان به مدت نه سال مورد بررسی قرار گرفت. در این دوره ، 2925 نفر (4/4٪) از زنان به بیماری قلبی عروقی مبتلا شده اند.

به طور کلی ، زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک بادکنک 19٪ در معرض خطر بیماریهای قلبی عروقی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا