مجله عمومی

سینمای ایران در جشنواره فیلم فجر خودکشی کرد!

علاوه بر اجماع وکلا در مورد خودکشی ، اکثر مکاتب حقوقی و اجتماعی در محکومیت آن اتفاق نظر دارند. اگرچه خودکشی در هیچ سیستم حقوقی جرم محسوب نمی شود ، اما اگر رفتار شخصی که اقدام به خودکشی می کند نظم عمومی را برهم بزند ، جرم شناسان با این نظر موافق هستند. در صورت زنده ماندن ، مستحق مجازات شدن است (در این مورد می توان به استناد ماده 618 قانون مجازات پرداخت.) بعلاوه ، اگر شخصی دیگری را به خودكشی ترغیب كند ، رفتاری كه به عنوان جانشین خودكشی جنایی شناخته می شود.

در جامعه ای که مترو زشتی و رفتار خوب مردم را مطابق با قوانین اسلامی اندازه گیری می کند ، افزایش میزان خودکشی پیامدها و عواقب قابل توجهی دارد ، اما مهمترین آن مربوط به کاهش اعتقادات مردم در جامعه است ، به ویژه هنگامی که دلایل سطحی و علل خودکشی به عنوان معاش معرفی می شود! اگر به اخبار و حواشی افرادی که طی یک سال گذشته این مسیر را طی کرده اند نگاه کنید ، دلایلی وجود دارد که نتیجه ای جز شرم ندارد.

اگر اخبار حوادث اخیر جامعه را دنبال کنیم ، با این مهمان ناخوانده روبرو خواهیم شد که میزبان کودک هفتاد ساله ای 13 ساله بود.

جرم شناسان با کمک اندیشمندان علوم اجتماعی ناهنجاری های اجتماعی را شناسایی می کنند و آنها را بر اساس مختصات و نظریه های ارائه شده ، تحلیل و تجزیه و تحلیل نقش و تأثیر این عوامل در مورد ناهنجاری ها یا جرایم اجتماعی می کنند.

در این زمینه ، نقش عوامل م influثر مانند رسانه ها ، آموزش ، سیاست ، اقتصاد و … مهم است. در مورد انحرافات ، مطابق با الزامات موقتی و محلی ، در حالی که ارتقا علل و عوامل چنین رفتاری هستند ، روش هایی برای جلوگیری از انحرافات اجتماعی است. در قالب پروژه های تحقیقاتی ، آنها عناصر تصمیم گیری جامعه را تحویل می دهند تا بتوانند از آنها در سیاست های خرد و کلان جامعه استفاده کنند! طبق چنین برنامه ای ، باید امیدوار بود و انتظار داشت که با نمایش فیلم یا برگزاری کنسرت موسیقی ، رفتارهای ناهنجار از جامعه برداشته شود یا روند انتقال از هنجار به انحراف و سپس وقفه شکستن قطع می شود.

مدرسه محیط زیست اجتماعی در جرم شناسی ، دانشمندان دوست دارند لاکاسانی (1) شوخ طبعی هنگامی که او اثرات عوامل محیطی را بر رفتار افراد جامعه تجزیه و تحلیل کرد ، علاوه بر در نظر گرفتن نقش سایر عوامل مانند آموزش ، ژنتیک و غیره ، معتقد بود که مقصر یک ارگانیسم است که در یک محیط مناسب برای رشد ، رشد نکرده است. به تدریج از آن محیط محو می شود. با توجه به اینکه مدافعان مکتب اجتماعی مطابق با خواسته های قرن 18 و 19 و عوامل اجتماعی آن زمان به عوامل اجتماعی دست یافته اند ، امروز تردیدی نیست که تعاملات اجتماعی افراد بسیار پیچیده تر از گذشته است. بدون شک عوامل اجتماعی در جرم تأثیر بیشتری دارند.

برای قرن ها ، حقوقدانان ، فیلسوفان ، جامعه شناسان ، روانشناسان و غیره ، در بررسی و تجزیه و تحلیل علل هنجارهای اجتماعی ، به عواملی مانند فقر ، گرسنگی ، بی سوادی ، تبعیض طبقاتی و غیره اشاره کرده اند ، در هر دوره زمانی یک یا چند به نظر می رسد عوامل م moreثرتر هستند ، اما عوامل دیگر ، در مقایسه و حذف جنبه های موثر داده های جرم شناسان ، و غیره. در سیاست جنایی (2) کشور ، به صورت قانون به قلب جامعه تزریق می شود. یا برنامه های مختلف اجتماعی ماهیت اجتماعی یا حقوقی شهروندان باید در جلوگیری از پیش فرض و نقض هنجارها نقش موثری داشته باشد. ری جفری روانشناس آمریکایی وی این نظریه را در دانشگاه ایالتی آریزونا مطالعه کرد شما می توانید رفتار مجرمانه را یاد بگیریدبا تکیه بر این نظریه می توان گفت که علاوه بر این که افراد جامعه در برابر یادگیری هنجار شکنی و ارتکاب جرم آسیب پذیر هستند ، توانایی اصلاح و یادگیری رفتارهای متناسب با ارزش های اجتماعی را نیز دارند ( از جمله ارزشهای اخلاقی). و اصول دینی و غیره).

بنابراین ، با توجه به ایده های ارائه شده در نظریه یادگیری اجتماعی یا روانشناسی رفتاریدولت موظف است داده ها را برای هدایت افراد جامعه به سمت رفتار اخلاقی منتقل کند و در این مسیر ، ابزارها و عوامل مختلفی مانند: رسانه ، سیاست ، اقتصاد ، آموزش ، هنر … کسانی که از هر یک از این عوامل مراقبت می کنند ، با مزایای توصیه های دانشمندان علوم اجتماعی ، باید راه حل های عملی خود را ارائه دهند.

در همین حال ، نقش رسانه ها ، چه بصری و چه صوتی ، در دسترسی عمومی بیش از سایر عوامل برجسته است ، بنابراین مدت هاست که محتوای تولید رسانه توسط دانشمندان علوم اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.

در نتیجه این کارایی ، فیلم ها و هنرهای نمایشی به عنوان دو عامل مهم و تأثیرگذار در رفتار اجتماعی شناخته می شوند. این گفته با روشهای آموزش اجتماعی و مدل سازی تأیید می شود. در این مکتب و تئوری ، مفاهیمی مانند تقلید یا مدل سازی به عنوان یک مفهوم کلیدی در فرایند یادگیری طرفداران پرونده وی در تلاشند متن واقعی این بیانیه را به صورت آنلاین در دسترس قرار دهند. در بیشتر سیستم های اجتماعی و حقوقی ، پیشگیری از جرم در زمینه پیشگیری از جرم و هنجارها براساس این نظریه توضیح داده شده است.

طبق آمار و تحقیقات انجام شده در زمینه تجزیه و تحلیل علل جرم و ناهنجاری های اجتماعی ، نتایج این نظریه در جامعه ایران ، در جامعه ای که لحظاتی پس از دیدن فیلم اژدها وارد می شود ، انواع هنرهای رزمی روی صفحه تلویزیون در کف خیابان و بازار نشان داده می شود یا پس از پخش یک سری خاص ، جوانان بیشتری از خانه فرار می کنند.در تولید و تولید نمایشنامه ها باید توجه ویژه ای به نظریه های این نظریه داشت که تا زمانی که تهیه کنندگان نمایشنامه ها قبل از اجرای عملیات ، محتوای کار خود را به طور مفصل به دانشمندان علوم اجتماعی ارائه ندهند ، واقعیت نخواهد یافت. از نظر ذهنی با استانداردهای پذیرفته شده در جامعه شناسی پزشکی قانونی سازگار است. اگر محصول مورد نظر دارای مشخصات لازم بود ، باید پروانه تولید صادر شود.

در کنار اخبار منتشر شده از خودکشی هموطنان عزیز ، هنرمندان عرصه فیلم از این قافله عقب نشینی نکرده اند و از این نمد کلاه برای خود دوخته اند. فیلم جشنواره امسال درباره خودکشی روی صفحه نقره ای از آستانه مرگ است.

توصیف مشکلات اجتماعی و بیان هنجارهای جامعه در فهرست هفتم امری بدیهی و ضروری است ، اما آنچه برای جلب توجه به این امر ضروری به نظر می رسد این است که بپرسیم چند درصد از کارگردانان و نویسندگان حوزه فیلم از تئوری استفاده می کنند. الزاماتی که در علوم اجتماعی بصورت آشنایی مورد بحث قرار می گیرد و آیا در اینگونه موارد با متخصصان مشورت می کنند؟در سینمایی که از اصول و ساده ترین قوانین و اصول قانونی مانند تعداد سوگندها در هر قسم یا نحوه اجرای حکم پیروی نمی کند ، چگونه می توان انتظار داشت با متخصصان علوم اجتماعی مانند جرم شناسی و غیره مشورت شود؟اگرچه او قصد قضاوت در مورد کارگردانان و زحمتکشان در تولید فیلم های ذکر شده را نداشت ، اما امیدواریم که آنها نیز در تولید اثر از استانداردهای ذکر شده پیروی کنند. اما ، با توجه به اینکه به ارائه اجباری و ضروری این قبیل موضوعات توجه نشده است ، لازم است منتقدان فیلم و روزنامه نگاران به موازات نمایش چنین فیلم هایی ، عوامل تأثیرگذار بر هنجارهای اجتماعی و … را در نمایش تجزیه و تحلیل کنند ، و به مشاوره و نظرات متخصصان علوم اجتماعی اعتماد كنید. جلوگیری می شود یا حداقل سینما ها و م institutionsسسات مربوطه باید گام هایی را بردارند تا اطمینان حاصل شود که علاقه مندان به تهیه چنین مقالاتی موظف به مشاوره و مشاوره با دانشمندان علوم اجتماعی و غیره هستند ، اما یکی از اصلی ترین وظایف این هنر ایجاد زمینه ای مناسب برای تصحیح هنجارهای اجتماعی است. به نظر می رسد. .

1. لاكاسانی ، یك پزشك فرانسوی كه جامعه شناسی و جرم شناسی می خواند ، با این نظریه شناخته شد: هر جامعه ای سزاوار مجرمان خود است.

2 – سیاست جرم ، که به سیاست کیفری قاطع و قضایی تقسیم می شود ، عبارت است از: اتخاذ روشهای م ofثر در برخورد با تخلفات هنجارها و غیره ، پس از تحلیل رفتار اجتماعی شهروندان و غیره.

* وکیل دادگستری

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا