عوارض ساکشن بازو

عوارض لیپوساکشن در بخش های مختلف بدن

هر کدام از اعضای بدن بعد از جراحی لیپوساکشن عوارضی را نشان می دهند که مانند هر روشی که برای (عوارض تزریق چربی به باسن و… ) عوارضی را در پی دارد .که به بررسی هر کدام می پردازیم.

Side effects of arm suction

عوارض لیپوساکشن صورت

در هر کدام از عمل های لیپوساکشن عوارضی به صورت عمومی وجود دارد که در بخش های قبل آنها اشاره کردیم. علاوه بر این موارد ممکن است عوارض لیپوساکشن صورت شامل تغییر رنگ پوست، عدم تقارن صورت و همچنین بی حس شدن بخش های مختلف صورت باشد.

عوارض لیپوساکشن پهلو و پشت

در صورتی که عمل لیپوساکشن در شرایط ایده آل انجام نشود و چربی بیش از حد از بدن خارج شود صدماتی به پوست وارد می شود. در لیپوساکشن پهلو و پشت ممکن است پوست دچار نکروز و مردگی شود و همچنین رنگ آن به صورت دائمی تغییر کند. در صورتی که حرارت زیادی وارد شود ممکن است لکه های بزرگی در پوست این نواحی ایجاد شود.

عوارض لیپوساکشن شکم

عوارض عمل لیپوساکشن شکم شامل عوارض عمومی و خاص هستند. از جمله عوارضی که عمل لیپوساکشن می تواند در ناحیه شکم ایجاد کند، آسیب به بخش احشایی، افتادگی شکم، مشکلات در کیسه صفرا و فتق در ناحیه شکم می باشد. در صورتی که در حین عمل به روده آسیب برسد باید هر چه سریع تر به درمان این مشکل پرداخت.

عوارض لیپوساکشن سینه

در مواردی که سینه افراد در اثر بافت چربی بزرگ شده باشد، می توان با استفاده از عمل لیپوساکشن سینه، حجم آن را کاهش داد. این جراحی نیز ممکن است عوارضی را به همراه داشته باشد. از جمله عوارض لیپوساکشن سینه می توان به کبودی، عفونت، تورم، بروز هماتوم و به وجود آمدن شبه کیست اشاره کرد. توجه داشته باشید در مواردی که سینه علاوه بر حجم بالا حالت افتادگی هم پیدا کرده باشد نیاز است تا عمل ماموپلاستی انجام شود.

عوارض لیپوساکشن بازو

ممکن است پس از انجام لیپوساکشن، عفونت و لخته شدن خون ایجاد شود. این دو مورد از اصلی ترین عوارض لیپوساکشن بازو محسوب می شود. راه حل جلوگیری از این مشکلات تحرک کافی در بازوها پس از انجام عمل است. البته باید توجه داشت که به محل عمل شده فشار وارد نشود.

عوارض لیپوساکشن ران

لیپوساکشن ران نیز همانند تمام عمل ها ممکن است عوارض و خطراتی را به دنبال داشته باشد. از جمله مهم ترین عوارض لیپوساکشن ران می توان به آسیب به سیستم عصبی و آسیب به ماهیچه و تاندون های مربوط به آن اشاره کرد. در صورتی که جراح ماهر بوده و از کانولای نازک استفاده کند، این خطر به حداقل می رسد. در این نواحی نباید چربی بیش از حد از بدن خارج شود . در غیر این صورت پوست دچار افتادگی شده و روی حرکت مفاصل زانو تاثیر می گذارد. عوارضی که ممکن است در این ناحیه رخ دهد با گذشت زمان امکان کاهش دارد.

عوارض بعد از عمل لیپوساکشن چه زمانی رخ می دهد؟

برخی از عوارض ذکر شده برای عمل لیپوساکشن بعد از عمل دیده می شود. مانند کبودی و تورم که دو هفته تا چند ماه هم باقی می ماند. برخی از موارد ممکن است در حین عمل رخ دهد مانند واکنش های نامطلوب به بیهوشی که با عکس العمل سریع جراح روبرو می شود. عوارضی مانند عفونت ناشی از لیپوساکشن ممکن است بعد از عمل یا طی دوره نقاهت بیمار را تهدید کند و به همین دلیل از آنتی بیوتیک بعد از عمل استفاده می شود. پوست شل و افتاده هم بعد از عمل وجود دارد و با گذشت زمان و کاهش تورم بیشتر تشخیص داده می شود.

چگونه عوارض لیپوساکشن را کاهش دهیم؟

همانطور که گفته شد عواملی وجود دارد که احتمال بروز عوارض عمل لیپوساکشن را بیشتر می کند و برای جلوگیری از این عوارض باید موارد خاصی را مد نظر قرار داد. اول از همه باید به بهترین جراح لیپوساکشن برای این عمل مراجعه کرد تا بهترین نتیجه با کمترین عارضه حاصل شود. دکتر خوب می داند که عمل را با چه وسعتی انجام داده و چه مقدار چربی را استخراج کند تا هم ایمنی بیمار حفظ شود و هم نتیجه مد نظر وی حاصل شود. باید مصرف دخانیات و مشروبات الکلی به فاصله حداقل دو ماه قبل و بعد از عمل متوقف شود. سابقه مصرف هرگونه دارو، بیماری یا جراحی در گذشته باید با دقت به جراح اطلاع داده شود تا تمهیدات لازم اندیشیده شود. سن مناسب برای عمل هم از مواردی است که می تواند احتمال ایجاد عوارض و خطر را بیشتر کند. توجه داشته باشید که بیشتر از سن مسئله سلامتی عمومی مطرح است و حتی ممکن است فردی که بالای 60 سال سن دارد و از سلامت خوب برخوردار است از عمل لیپوساکشن نتایج بسیار مناسبی بگیرد. اگر بازوهایی دارید که زیبایی خود را از دستت داده اند و این موضوع سبب کاهش اعتمادبه نفس و به دغدغه ای برای شما شده است، اصلا نگران نباشید، در ادامه به بررسی راهکاری برای رفع آن خواهیم پرداخت. لیپوساکشن بازو روشی کمتر تهاجمی برای لیفت بازو و از بین بردن شل شدگی و آویزان بودن پوست بازو است که در اثر کاهش یا افزایش وزن یا افزایش سن ایجاد می شود.

آشنایی با لیپوساکشن و هدف از انجام آن جراحی

لیپوساکشن بازو روشی برای ، رفع چربی و شل شدگی پوست است. این روش بیشتر برای کسانی مناسب است که با ورزش و رعایت رژیم غذایی، نمی توانند مشکلات بازوی خود را رفع کنند. به طورکلی چند نوع لیپوساکشن وجود دارد که در ادامه به بررسی هریک از آنها خواهیم پرداخت.

لیپوساکشن سنتی

هنگام عمل لیپوساکشن بازو، جراح با ابزاری شبیه به نی نازک که کانول نازک نام دارد، برش کوچکی را در ناحیه موردنظر خود ایجاد می کند. سپس با روش لیپوساکشن سنتی و حرکت دادن دستی کانول به سمت جلو یا عقب سبب آسیب رسیدن به رگ های خونی و ایجاد تورم می شود. لازم به ذکر است که لیپوساکشن سنتی برای برداشتن قسمت زیادی از چربی انجام می شود.

لیپوساکشن تامسنت

در لیپوساکشن تامسنت، مایع بی حسی را به بافت تزریق می کنند که سبب انقباض عروق خونی می شود و درنهایت کبودی و تورم کمتری ایجاد می کند.

لیپوساکشن به کمک اولتراسوند و لیپوساکشن با کمک لیزر

در لیپوساکشن با کمک لیزر و سونوگرافی، جراح چربی را به مایع تبدیل می کند. در این روش ها جراح از کانولای نازک تری استفاده می کند. در این تکنیک، با توجه به ایجاد گرما در ناحیه جراحی، پوست جمع می شود؛ اما در روش های دیگر برای جمع شدن پوست به گذشت زمان نیاز است.

لازم به ذکر است که در هر 4 روش، جراح برای برداشتن چربی از کانول استفاده می کند. پس از برداشتن کانول، جراح محل برش زده شده را با بخیه های ریز می بندد. همچنین برای انجام این جراحی، بی حسی موضعی کافی است و مدت زمان انجام این عمل 1 تا 2 ساعت است که در همان روز مرخص خواهید شد.

قبل و بعد از انجام جراحی باید به چه نکاتی توجه داشته باشید؟

قبل از انجام جراحی باید به مدت 6 تا 8 ساعت از مصرف مواد غذایی خودداری کنید. همچنین اگر سیگار یا مشروبات الکلی مصرف می کنید، بهتر است با پزشک خود صادق باشید و با توجه به توصیه پزشک (معمولا 2 هفته قبل از انجام جراحی) از مصرف این موارد خودداری کنید.

عوارض احتمالی عمل لیپوساکشن بازو شامل چه مواردی می شود؟

بعد از انجام این جراحی مانند سایر جراحی ها شاهد عوارضی خواهید بود که با توجه به عواملی مانند میزان مهارت پزشک در انجام جراحی و رعایت مراقبت های بعد از جراحی میزان این عوارض تغییر می کند. به طورکلی عوارض زیر را خواهید داشت:

  • خروج خون، مایعات و چربی از محل انجام جراحی، بعد از عمل
  • ایجاد رنگدانه های تیره یا روشن در محل جراحی
  • وارد شدن آسیب به پوست و اعصاب
  • ایجاد فرورفتگی در بازو

در صورت افزایش شدت این عوارض باید سریعا به مطب پزشک مراجعه کنید. همچنین در صورت داشتن اختلال لخته شدن خون، بارداری یا مشکلات قلبی شدید، از انجام این جراحی خودداری کنید.

هزینه انجام جراحی به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه انجام عمل لیپوساکسن بازو مانند سایر عمل ها به موارد زیر بستگی دارد:

دستمزد و میزان تخصص پزشک

هرچقدر میزان تخصص و سابقه پزشک بیشتر باشد، میزان دستمزد دریافتی وی نیز بیشتر خواهد بود. توجه داشته باشید که دستمزد بالای پزشک متخصص ارزش خود را دارد و می توانید با خیالی آسوده جراحی را انجام دهید. بهتر است قبل از انجام جراحی تحقیقات لازم را درباره میزان تخصص پزشک و تعداد جراحی های موفق وی انجام دهید، سپس برای عمل اقدام کنید.

موقعیت جغرافیایی و نوع مرکز درمانی

یکی دیگر از عواملی که در هزینه جراحی تاثیر به سزایی دارد موقعیت قرارگیری مراکز درمانی است که هرچقدر موقعیت آن بهتر باشد، میزان هزینه افزایش می یابد. همچنین نوع مرکز درمانی در میزان هزینه تاثیر دارد.

آزمایشات و عکس برداری قبل از جراحی

قبل از انجام جراحی با توجه به تشخیص پزشک، آزمایشات و عکس برداری را برای بررسی وضعیت و تصمیم گیری در مورد نحوه انجام جراحی تجویز می کند.

پیچیدگی و مدت زمان انجام جراحی

معمولا مدت زمان انجام این جراحی بین 1 تا 2 ساعت است که اگر در حین انجام جراحی مشکلاتی ایجاد شود، مدت زمان آن نیز افزایش خواهد یافت. به طورکلی با توجه به میزان پیچیدگی و مدت زمان انجام جراحی، هزینه مشخص می شود.

پیشگیری از عوارض عمل لیپوساکشن

همانطور که ذکر شد برخی از خطرات و عوارض لیپوساکشن در بین افراد مشترک است منند تورم و کبودی. این دسته از علائم همواره بعد از عمل رخ داده و بخشی از پروسه بهبودی بعد از لیپوساکشن هستند. می توان با رعایت موارد خاصی مانند تغذیه درست، جلوگیری از فعالیت شدید، استفاده از گن کششی مخصوص لیپوساکشن، رعایت مراقبت های بعد از عمل و مصرف داروهای تجویز شده، احتمال بروز عوارض ناشی از عمل لیپوساکشن را به حداقل رساند.

دکمه بازگشت به بالا