مراقبت های بعد از بوتاکس صورت

بعد از بوتاکس چه کارهایی باید انجام داد؟

بعد از تزریق بوتاکس چکار کنیم؟ چه نکاتی را باید بعد از بوتاکس رعایت کرد؟ اقدامات بعد از بوتاکس بسیار ساده هستند. در زیر به برخی از کار‌هایی که می‌توان بعد از تزریق بوتاکس انجام داد اشاره می‌کنیم:

  1. شما می‌توانید بلافاصله پس از تزریق بوتاکس فعالیت‌های معمول خود را از سر بگیرید.
  2. ورزش سبک را می‌توان پس از گذشت ۴ ساعت از تزریق از سر گرفت (پیاده‌روی، آهسته دویدن).
  3. بلافاصله پس از تزریق به مدت ۲۴ ساعت سر خود را بالا و مستقیم نگه دارید (دولا و خم نشوید).
  4. تزریق بوتاکس به صورت، گاهی ممکن است موجب ایجاد برجستگی‌های کوچکی در مناطق تزریق شود. در صورت مواجهه با این موارد می‌توانید روی این مناطق یخ بگذارید. به این ترتیب این برجستگی‌ها خود به خود و در عرض چند ساعت و با سرعت زیاد از بین ‌می‌روند.
  5. پس از گذشت ۲۴ ساعت به آرامی صورت خود را ورزش دهید.
  6. ریتم و شدت ضربان قلب خود را در محدوده طبیعی حفظ کنید تا شدت جریان خون بالا نرود. این اتفاق کبودی و التهاب پوست را تشدید خواهد کرد. به همین دلیل است که توصیه می‌شود تا چند روز به سراغ فعالیت‌های سنگین نروید.
  7. شاید بهتر باشد پس از تزریق، باقی روز را استراحت کنید.
  8. به مدت ۴ ساعت به حالت ‌ایستاده قرار بگیرید.
  9. توصیه می‌شود بعد از بوتاکس از داروها و مواد رقیق‌کننده خون مانند چای سبز، ویتامین E و امگا ۳ استفاده نکنید زیرا آن‌ها حاوی موادی هستند که باعث خونریزی و کبودی پوست می‌شوند.
  10. بهتر است تا یک یا دو روز از حمام ترکی، سونا، استخر و دوش دوری کنید چون همانطور که همه ما می‌دانیم خطر ابتلا به عفونت از طریق استخر زیاد است.
  11. توصیه می‌شود شستشوی مو پس از تزریق بوتاکس تا ۲۴ ساعت بعد به تعویق انداخته شود. برای کسانی که به شستشوی صورت اهمیت می‌دهند، صورت را می‌توان ۴ یا ۵ ساعت پس از تزریق بوتاکس شست. توصیه می‌شود بعد از شستشوی صورت، مراقب باشید که ناحیه مورد نظر را به اشتباه ماساژ ندهید.

نکات مهم بعد بوتاکس پیشانی

تزریق بوتاکس در نواحی مختلف صورت کاربرد دارد. مراقبت‌های پس از تزریق بوتاکس در برخی از نواحی صورت دارای برخی تفاوت‌ها است. بوتاکس در ناحیه پیشانی نیز از جمله رایج‌ترین روش‌های درمانی به شمار می‌آید.

نتایج درمانی تزریق در این ناحیه با تبحر پزشک متخصص دکتر ساعدی پوست و مو و کیفیت بوتاکس ارتباط مستقیم دارد. علاوه بر این تبعیت از دستورالعمل‌ها و توصیه‌های مراقبتی نیز می‌تواند در نتایج درازمدت این روش درمانی مؤثر باشد. از دیدگاه متخصصین هلیا کلینیک برخی از متداول‌ترین توصیه‌های مراقبتی تزریق بوتاکس در ناحیه پیشانی و دورچشم عبارتند از:

  1. اجتناب از اعمال فشار و ماساژ در ناحیه مذکور
  2. اجتناب از فعالیت‌های سنگین و طاقت‌فرسا
  3. اجتناب از سیگار و سایر دخانیات
  4. اجتناب از نوشیدنی‌های حاوی الکل
  5. اجتناب از استحمام، استخر، شنا و سونا
  6. اجتناب از نور مستقیم خورشید و بخار
  7. اجتناب از تعریق ناحیه پیشانی
  8. اجتناب از استفاده
  9. اجتناب از شستن صورت
  10. اجتناب از خوابیدن به بر روی صورت

کارهایی که بعد از تزریق بوتاکس نباید انجام داد

کارهایی که بعد از بوتاکس نباید انجام داد؟ تزریق بوتاکس یک روش سریع و ایمن است که تأثیر بسیار کمی بر فعالیت‌های روزمره افراد می‌گذارد. برای اینکه این متد بتواند به طور مطلوب در عضله‌های هدف اثر کند، اقدامات احتیاطی و مراقبت ‌های بعد از بوتاکس که در زیر آمده‌اند معمولاً پیشنهاد می‌شوند:

  1. بعد از گذشت ۴ ساعت از تزریق اگر قصد خوابیدن دارید، نباید به هیچ‌وجه به صورت دمر یا روی صورت بخوابید.
  2. از پوشیدن کلاه یا لباس‌هایی که کاملاً روی پیشانی را می‌گیرند به عنوان یک مراقبت مهم بعد از بوتاکس پیشانی باید خودداری کرد. لباس‌های اینچنینی به نواحی مانند پیشانی فشار می‌آورند و ممکن است باعث پخش شدن بوتاکس در مناطق دیگر شوند.
  3. مسئله دیگر درمورد مراقبت بعد از بوتاکس، پرهیز از مصرف نوشیدنی‌های الکلی تا حداقل ۲۴ ساعت پس از تزریق است. این ممانعت به این دلیل است که الکل می‌تواند خون را مانند یک قرص آسپرین رقیق کند. بنابراین پرهیز از مصرف آن می‌تواند از کبودی جلوگیری کند.
  4. تا ۴۸ ساعت بعد از انجام تزریق، از انجام تمرینات سنگین و سخت پرهیز نمایید.
  5. اگر پزشک دارویی را تجویز کرده است، به طور منظم باید آن را مصرف کنید.
  6. تا ۲۴ ساعت باید از آب زدن به مناطق تزریق اکیداً خودداری نمایید.

توصیه می‌شود قبل از انجام هرگونه تمرین شدید، ۲۴ ساعت صبر کنید. از جمله این تمرینات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تمرین با وزنه و استفاده از دمبل
  2. مبارزه متقابل
  3. دویدن مسافت طولانی
  4. یوگا (انجام موقعیت‌هایی که بدن برعکس می‌شود)

مطالب بیشتر:

ممنوعات بعد از بوتاکس

همان‌طور که گفته شد، رعایت برخی از دستورالعمل‌ها و توصیه‌های مراقبتی می‌تواند نتایج بسزایی را در روند درمانی به دنبال داشته باشد. برخی از این مراقبت‌ها در کوتاه‌مدت توصیه شده که عبارتند از:

  1. عدم مصرف رقیق‌کننده‌های خون
  2. عدم خم کردن سر در روز اول
  3. عدم دراز کشیدن به روی صورت
  4. عدم ماساژ ناحیه تزریق
  5. عدم مصرف برخی داروهای ضدالتهاب
  6. عدم مراجعه به استخر و سونا
  7. عدم قرارگیری در معرض فشار و بخارآب
  8. عدم مصرف روغن ماهی و ویتامین E
  9. کنترل فشارخون

برخی دیگر از مراقبت‌ها نیز در درازمدت نیز توصیه می‌شود. به عقیده متخصصین هلیا کلینیک، برخی از مراقبت‌های کلی که اعمال آن‌ها در دوره درمانی و پس از آن می‌تواند نقش مؤثری در شادابی و سلامت پوست ایفا کند عبارتند از:

  1. دوری از مصرف نوشیدنی‌های حاوی الکل
  2. دوری از استعمال سیگار و دخانیات
  3. اعمال سبک غذایی ارگانیک
  4. پرهیز از فعالیت‌های سنگین
  5. دوری از آلودگی و آلاینده‌ها
  6. کاهش استرس و مدیریت آرامش

اهمیت مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس چیست؟

بعد از بوتاکس چه باید کرد؟ درست از زمانی که به پزشک مراجعه کرده و مشاوره اصلی را انجام می‌دهید، اصلی‌ترین مرحله یعنی مراقبت‌های پیش و پس از تزریق آغاز می‌شود. همانقدر که تزریق اهمیت دارد، مراقبت ‌های پس از تزریق بوتاکس صورت هم بسیار مهم خواهد بود. توجه به این نکات از چند منظر اهمیت دارد:

  1. رسیدن به بهترین نتیجه از تزریق بوتاکس
  2. در امان ماندن از عوارض تزریق
  3. حفظ سلامتی بدن
  4. کاهش دوره نقاهت
  5. افزایش ماندگاری تزریق بوتاکس

سوالات متدوال

چند ساعت بعد از بوتاکس نباید به پهلو بخوابید؟

در حالی که بوتاکس می تواند نتایج عالی ارائه دهد، برخی اقدامات احتیاطی مهم برای اطمینان از بهترین نتیجه وجود دارد. یکی از این اقدامات احتیاطی این است که چند ساعت پس از تزریق بوتاکس به پهلو نخوابید. خوابیدن به پهلو می تواند به نواحی که بوتاکس تزریق شده فشار وارد کند. این فشار به طور بالقوه می تواند باعث گسترش سم به مناطق ناخواسته شود و منجر به نتایج ناهموار شود.

برای جلوگیری از عوارض جانبی ناخواسته و اطمینان از ماندن بوتاکس در نواحی مورد نظر، توصیه می شود حداقل چهار تا شش ساعت پس از درمان به پشت یا در وضعیت عمودی بخوابید.

تزریق بوتاکس محدودیت سنی دارد؟

سن خاصی برای شروع تزریق بوتاکس وجود ندارد. بسته به نوع عضله و ساختار پوست فرد، ممکن است برخی افراد در سنین پایین هم تزریق بوتاکس انجام دهند. هرچه درمان زودتر شروع شود، نتایج عالی‌تر خواهند بود. این مورد برخلاف درمان‌هایی مانند لایه‌برداری است که نیاز به خطوط و چین و چروک‌های تثبیت شده دارد. به همین دلیل درمان‌هایی که زود شروع می‌شوند، بهتر جواب می‌دهند. اما نکته لازم به ذکر این است که در دوره بلوغ نیز نباید این تزریق را انجام داد چون بوتاکس باعث فلج شدن عضلات گشته و از رشد صورت جلوگیری خواهد کرد.

آیا بعد از بوتاکس میشود به دندانپزشکی رفت؟

به عقیده متخصصان، بهتر است حداقل ۲۴ ساعت پس از تزریق بوتاکس برای مراجعه به دندانپزشکی صبر کنید. هنگام مراجعه به دندانپزشک شما باید به دستورالعمل‌های وی توجه داشته باشید و ممکن است این امر در مراقبت‌های اولیه بوتاکس تداخلاتی داشته باشد.

چند روز بعد از بوتاکس چروک از بین میرود؟

پاسخ به این سؤال به شرایط مختلفی بستگی دارد. سن، جنسیت، خصوصیات ژنتیکی و وضعیت سلامت فردی می‌توانند در پروسه بوتاکس مؤثر باشند. اکثر متقاضیان این شیوه درمانی، اثرات مطلوب آن را پس از گذشت ۲ الی ۳ رو متوجه خواهند شد. در برخی شرایط، این مدت‌زمان به ۱ هفته نیز افزایش می‌یابد.

چند روز بعد از بوتاکس صورت میشه مو رنگ کرد؟

بر اساس نظر متخصصان پوست و مو، می‌توان پس از گذشت ۲ هفته از تزریق بوتاکس می‌توان نسبت به رنگ کردن موها اقدام نمود. دلیل تعیین این مدت‌زمان کامل شدن روند اثرگذاری بوتاکس است.

چرا بعد از بوتاکس نباید سر را خم کرد؟

خم کردن سر پس از انجام تزریق بوتاکس یکی از فعالیت‌هایی است که باید از آن اجتناب کنید. بنا بر عقیده متخصصین، خم کردن سر پس از تزریق بوتاکس نتایج منفی در درمان خواهد داشت. این عمل می‌تواند باعث جابه‌جایی ماده تزریق‌شده به طرفین شود.

تا چند ساعت بعد از بوتاکس نباید سر را خم کرد

بر اساس نتایج آماری و نظریه پزشکان پوست و مو در ۲۴ ساعت نخست تزریق بوتاکس می‌بایست از خم کردن سر اجتناب شود. در ۶ ساعت نخست نیز باید از درازکشیدن پرهیز شود.

در مدت‌زمان ۲۴ ساعت اولیه تزریق بوتاکس از خم کردن سر به جهت پایین پرهیز کنید. استفاده از بالشت‌های دارای ارتفاع کم نیز توصیه می‌گردد. در طی ۲ روز اول تزریق بوتاکس از حجم فعالیت‌های خود کاسته و به استراحت بپردازید. علاوه بر مراقبت‌های ذکرشده، برخی از اصول مراقبتی وجود دارند که عموماً پزشک پوست و مو شما را از آن‌ها مطلع می‌سازند.

تزریق بوتاکس برای چه مشکلاتی موثر است؟

و مردان، بین ابرو‌ها، خطوط اطراف چشم، لب فوقانی، خطوط گردن، دست، پا، تعریق بیش از حد زیر بغل، اسپاسم و درد میگرنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در چه فواصل زمانی باید تزریق بوتاکس را تکرار کرد؟

در این روش که کاملاً باید توسط پزشکان متخصص انجام شود، پزشک هر شش ماه یک بار توصیه می‌کند فرد برای تجدید وضعیت و از کار انداختن ماهیچه‌ها، تزریق بوتاکس انجام بدهد.

خطرات استفاده از تزریق بوتاکس چیست؟

هنگامی که تزریق بوتاکس توسط پزشکان آموزش دیده انجام شود، خطرات این تزریق تقریباً به صفر می‌رسد. ممکن است کبودی و قرمزی کمی ایجاد شود اما خطر و ریسک خاصی وجود ندارد. می‌توانید با خیال راحت به انجام تزریق بپردازید. تا زمانی که مراقبت ‌های پس از تزریق بوتاکس را انجام دهید، با هیچ مشکل خاصی روبرو نخواهید شد.

در صورت بروز هر کدام از علائم زیر فورا به پزشک یا اورژانس مراجعه گردد:

  1. سستی عضلات
  2. مشکل در بلع
  3. مشکل در حرف زدن
  4. مشکل در تنفس
  5. مشکل در کنترل مثانه
  6. تغییر بینایی

حداقل به مدت 4 ساعت پس از تزریق بوتاکس، نباید دراز کشید زیرا ممکن است بوتاکس به بافتهای مجاور حرکت کرده و عوارض ناخواسته و گاهی خطرناک ایجاد کند. پس از گذشت 4 ساعت میتوان دراز کشید اما نباید دراز کشیدن به گونه ای باشد که فشاری بر روی بافتی که بوتاکس به آن تزریق شده وارد گردد. در صورتی که بوتاکس پیشانی و یا اطراف چشم انجام داده اید نباید هنگام خوابیدن بر روی صورت خود بخوابید. فیلم بوتاکس صورت را در این مقاله برای شما به اشتراک گذاشتیم.

نماز خواندن و وضو گرفتن بعد از بوتاکس پیشانی و دور چشم مانند هر فعالیت دیگری نیاز به مراقبت و رعایت برخی نکات دارد. شستشوی صورت پس از بوتاکس تا یک روز ممنوع است بنابراین توصیه میشود تا از وضو با آب در روز اول بوتاکس خودداری شود. وضو گرفتن یا تیمم نباید همراه با فشار بر صورت باشد زیرا میتواند عوارض خطرناکی به همراه داشته باشد.
علاوه بر این، خم کردن سر یا بدن هنگام نماز میتواند عوارض جدی در پی داشته باشد. میتوان مهر را به پیشانی نزدیک کرد اما فشار دادن مهر بر روی پیشانی منجر به حرکت بوتاکس و تاثیر منفی بر نتایج بوتاکس خواهد داشت.

 

دکمه بازگشت به بالا