مجله عمومی

مطلوب جلوه دادن شاخص‌ها کار درستی نیست – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، محمدعلی محمدی در نشست توجیهی اهالی و سرشماری مسکن با حضور مسئولان نظام اسلامی و اهالی روستای همدان با اشاره به اهمیت آمار به عنوان مبنای برنامه ثروتمند وی گفت: هر تصمیم کوچک و بزرگی باید بر اساس آمار و اطلاعات دقیق گرفته شود تا برای جامعه هدف موثر واقع شود.

وی افزود: توزیع سرانه، واحدها و بسیاری از تسهیلات بر اساس آمار جمعیت و مسکن است و بنابراین ارقام جمعیت و مسکن در تصمیم گیری و جذب سرمایه بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه سرشماری مسکن امسال فقط در 5 استان انجام می شود ، اضافه کرد: خوشبختانه استان همدان و در استان همدان ، شهر همدان به منظور انجام سرشماری در سال جاری انتخاب شده است.

استاندار همدان تاکید کرد: شوراهای اسلامی و دهیاران با مسئولان سرشماری همکاری کنند تا بتوانیم با جلب مشارکت دهیاران آمار دقیقی به دست آوریم.

وی افزود: تلاش برای ورود عموم مردم شهرستان به سرشماری و به دست آوردن اطلاعات دقیق جمعیتی و آماری می تواند بسیار موثر باشد و دستگاه های اجرایی مربوطه می توانند با اطلاع رسانی به جامعه هدف در این زمینه کمک کنند.

محمدی می گوید گزارش ها و آمار باید دقیق باشد، گفت: خوب جلوه دادن شاخص ها و در واقع مقابله با مشکلات درست نیست، شاید به دلیل انعکاس عملکرد خوب و مطلوب، شاخص ها از امکانات و اعتبار محروم شده اند. . ام.

معاون وزیر آمار و اطلاعات منصوب شد ثروتمند استان همدان همچنین گفت: سرشماری آزمایشی ساکنان و مسکن در استان همدان و چهار استان خوزستان، اصفهان، خراسان شمالی و آذربایجان غربی به طور همزمان از اول آبان آغاز و تا بیستم این ماه ادامه دارد.

مهدی صدوقی با اشاره به نحوه به دست آوردن اطلاعات جمعیت و مسکن خانوارهایی که به شهر همدان مهاجرت کرده اند، تصریح کرد: اطلاعات خانواده هایی که بیشترین اقامت را در سال جاری در همدان داشته اند توسط آمارگیران ثبت می شود. آمار شهر همدان واقع شده است.

وی با بیان اینکه در فرآیند سرشماری جذب نیرو و افراد واجد شرایط انتخاب شده است، گفت: آموزش معلمان مسئول آموزش سرشماری آغاز شده و آموزش سرشماری از 24 مهرماه آغاز و تا 27 این ماه ادامه خواهد داشت. . پیدا خواهد کرد.

صدوقی خاطرنشان کرد: هر 10 سال یکبار سر وقت سرشماری عمومی و سرشماری مسکن در ایران انجام می شود، افزود: سرشماری عمومی و رسمی و سرشماری مسکن در سال 1405 انجام می شود که در این راستا، آمار ایران سرشماری آزمایشی 1400 در چند استان و سرشماری آزمایشی به صورت آزمایشی برای رفع کاستی ها، محدودیت ها، تنگناها و مشکلات احتمالی برای سرشماری عمومی و عمومی بعدی.

منصوب معاون وزیر آمار و اطلاعات ثروتمند استان همدان با تاکید بر اینکه نمایندگان سرشماری به صورت حضوری از درب خانواده ها بازدید می کنند و اطلاعات ساکنین و مسکن را دریافت می کنند، گفت: روند سرشماری به صورت سیستمی و با رعایت تمامی ضوابط بهداشتی انجام می شود.

اطلاعات خانه در رایانه لوحی بارگذاری می شود و این اطلاعات در پایان هر روز از ابتدای روند سرشماری در سیستم آمار ایران قرار می گیرد تا اجرای روند سرشماری به طور متمرکز توسط آمار ایران نظارت شود. .

وی اطلاعاتی از قبیل سن، جنسیت، سطح تحصیلات، شغل، اطلاعات مسکن و نوع مالکیت خانه را از اهداف سرشماری آزمایشی 1400 عنوان کرد و گفت: گروه هدف این سرشماری تنها خانوارهای ساکن شهر همدان هستند که هر دوی آنها هستند. روستایی و شهری

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا