کسب و کار ایرانی

مهمترین مزایای استفاده از وردپرس

اگر می خواهید در کوتاه ترین زمان وب سایتی را به آسان ترین راه راه اندازی کنید. بهتر است با وردپرس آشنا شوید و در مورد کاربرد و ویژگی های آن اطلاعات کسب کنید. در ادامه مقاله به سوالاتی مانند وردپرس و چرایی استفاده از آن پاسخ خواهیم داد. همچنین اگر قصد طراحی سایت با وردپرس را دارید، بهترین شرکت طراحی سایت میتواند گزینه برای شما باشد.

وردپرس چیست؟

اگر به دنبال یک پلتفرم رایگان و متن باز برای ساخت یک سایت وردپرس هستید، این گزینه برای شما مناسب خواهد بود. از طرف دیگر وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا یا CMS شناخته می شود که به زبان PHP می نویسد و از پایگاه داده MySQL استفاده می کند. در مجموع، وردپرس یکی از ساده ترین و قدرتمندترین وبلاگ ها و وب مسترهای امروزی است.

وردپرس یک پلت فرم عالی برای انواع وب سایت ها است. در ابتدا وردپرس عمدتاً برای وبلاگ نویسی استفاده می شد، امروزه به یک نرم افزار پیشرفته تبدیل شده است که به شما امکان می دهد هر نوع وب سایتی از وبلاگ نویسی گرفته تا سایت های تجاری، نمونه کارها و تجارت الکترونیک ایجاد کنید.

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای یک مرحله ای است که به دلیل انعطاف پذیری و سهولت استفاده، راه حلی عالی برای وب سایت های بزرگ و کوچک است.

از زمان راه اندازی آن در سال 2003، وردپرس به یکی از محبوب ترین پلتفرم های انتشار وب تبدیل شده است و امروزه 35 درصد کل وب را در اختیار دارد و بسیاری از صاحبان مشاغل از جمله ناشران و وبلاگ نویسان از وردپرس آنلاین استفاده می کنند. آن را می گیرند و استفاده می کنند.

یک سیستم مدیریت محتوای متن باز نوشته شده با PHP ممکن است پیچیده به نظر برسد، اما واقعا اینطور نیست. مدیریت منبع باز وردپرس را به عنوان یک نرم افزار منحصراً برای ایجاد و ویرایش وب سایت های شخصی خود در نظر بگیرید. برای شروع، به کنترل پنل می روید، از آنجا می توانید صفحات جدید و پست های وبلاگ ایجاد کنید، ظاهر بصری وب سایت خود را به روز کنید.

مزیت اصلی استفاده از پلتفرم وردپرس این است که برای قرار دادن محتوای خود به هیچ گونه مهارت کدنویسی نیاز ندارید، وردپرس از یک پایگاه داده برای ذخیره و سازماندهی تمام داده های شما، از محتوا و صفحات گرفته تا حساب های کاربری و URL های وب سایت، استفاده می کند. همه کارها را برای شما انجام می دهد و انتشار آنلاین آن را کارآمد و سریع می کند.

هنگامی که صحبت از ایجاد صفحات جدید در وب سایت یا پست های وبلاگ شما می شود، تفاوت هایی بین ویرایشگر وردپرس و واژه پرداز استاندارد دسکتاپ شما وجود دارد. متن خود را تایپ کنید، یک تصویر اضافه کنید، روی انتشار کلیک کنید و وردپرس HTML مورد نیاز شما را برای نمایش آنلاین ایجاد می کند.

بهترین از همه، استفاده از وردپرس رایگان است. هیچ هزینه راه اندازی یا هزینه سالانه دیگری به جز میزبانی وجود ندارد. با هزاران تم و پلاگین موجود، بهترین راه برای ایجاد یک وب سایت واقعا سفارشی شده برای مشاغل در نظر گرفته می شود.

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای قدرتمند است. یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) یک رابط داخلی برای افزودن و ویرایش محتوا در یک وب سایت در اختیار کاربران قرار می دهد. تمام محتوایی که در یک وب سایت وردپرس ظاهر می شود، از متن گرفته تا تصاویر، با استفاده از CMS آن ایجاد و مدیریت می شود. این نرم افزار به عنوان قلب وب سایت عمل می کند و ابزارهایی را در اختیار کاربران قرار می دهد تا ظاهر محتوای دیجیتال را بدون آموزش فنی به روز کنند.

نرم افزار CMS به شما این امکان را می دهد که وب سایت خود را با همان روحیه DIY که انجام می دهید اجرا کنید. ایجاد دیگر نیازی نیست منتظر بمانید تا برنامه نویسان صفحه شما را به روز کنند یا خطاهای جزئی را برطرف کنند، می توانید خودتان محتوای صفحه خود را منتشر کرده و تغییر دهید. این فرآیند باعث صرفه جویی در زمان و هزینه می شود و به شما امکان کنترل کامل بر روی سایت خود را می دهد

“سیستم مدیریت محتوا” چیست؟

همانطور که قبلا ذکر شد، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (به اختصار CMS) است. اما برای اینکه واقعاً منظور آنها را توضیح دهیم، ابتدا باید ببینیم که وب سایت ها در واقع چه هستند و چگونه کار می کنند:

هنگامی که آدرس یک وب سایت (مثلا Asamserver.com) را در یک مرورگر (به عنوان مثال اینترنت اکسپلورر، کروم یا سافاری) وارد می کنید، رایانه شما (از طریق اینترنت) به رایانه دیگری (به نام سرور) متصل می شود و از شما می خواهد که از آن بازدید کنید. کد در آن رایانه در مکانی (آدرس وب) که شما مشخص کرده اید ذخیره می شود، سپس مرورگر کد را بارگیری می کند و وب سایت مربوطه را به شما نشان می دهد که کد برای نمایش آن ایجاد شده است.

آنچه در اینجا مهم است این است که چگونه این کد در ابتدا در یک مکان خاص روی سرور ذخیره شده است؟ کسی یا چیزی آن را آنجا گذاشته است. این میتواند با دو راه انجام شود:

الف) شخصی کد را نوشته و به صورت دستی در سرور آپلود کرده است.

(ب) توسط یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) انجام می شود.

ببینید، CMS نرم افزاری است که به شخص اجازه می دهد تا به سرعت و به راحتی تمام کدهای مختلف را روی یک سرور اشتراکی قرار دهد تا صفحات وب را نمایش دهد. تاخیر اداری؛ همه اینها به روشی کاربرپسند و بصری ویرایش و ایجاد می شوند.

به عنوان یک CMS، وردپرس تمام این کدهای پیچیده را برای شما می نویسد و مدیریت می کند و به شما این امکان را می دهد که هر محتوایی را که می خواهید منتشر کنید بدون اینکه نگران آنچه در پس زمینه (روی سرور) می گذرد.

بنابراین وردپرس یک برنامه کاربردی (نرم افزاری) است که به افراد عادی اجازه می دهد تا وب سایت های خود را از طریق یک رابط کاربری ساده و بصری ایجاد، ویرایش و مدیریت کنند.

چرا از وردپرس استفاده کنیم؟

وردپرس یک پلت فرم محبوب برای بسیاری از افراد است. در زیر به دلایل استفاده از وردپرس اشاره می کنیم:

وردپرس متن باز است

وردپرس یک سرویس متن باز است، بنابراین هر کسی باید بتواند کد منبع را تغییر دهد و نرم افزار را دوباره توزیع کند. یک انجمن منبع باز وجود دارد که به بهبود وردپرس کمک می کند. وردپرس تحت مجوز عمومی عمومی گنو (GPL) مجوز دارد، به این معنی که متعلق به یک شرکت یا نهاد واحد نیست و چندین کاربر و توسعه‌دهنده برای بهبود نرم‌افزار با یکدیگر همکاری می‌کنند. متن باز به معنای مسئولیت پذیری، رشد و توسعه مستمر و استفاده رایگان برای همه کاربران است.

استفاده از وردپرس برای مبتدیان آسان است

وردپرس برای افراد غیر فنی و مبتدی مناسب است. این بدان معناست که لازم نیست هر بار که می خواهید تغییرات کوچکی در وب سایت خود ایجاد کنید، یک طراح وب استخدام کنید. برعکس، شما به راحتی می توانید محتوای خود را بدون یادگیری نحوه کدنویسی به روز کنید و ایجاد کنید. حتی اگر وردپرس از زبان های برنامه نویسی مختلفی استفاده می کند، برای استفاده از وردپرس نیازی به دانستن یکی از آنها ندارید.

شما می توانید به سادگی یک تم دانلود کنید تا یک طرح جدید به وب سایت خود اضافه کنید، یا اگر نیاز به افزودن قابلیت های جدید مانند فرم تماس دارید، به سادگی یک افزونه را نصب کنید. همچنین، کارهای توسعه وب که ساعت ها طول می کشید را می توان در چند دقیقه انجام داد.

وردپرس سئو دوستانه

هدف از راه اندازی و ساخت یک وب سایت وردپرس، دسترسی و بازدید از وب سایت شما از طریق بهینه سازی موتورهای جستجو است. سئو در سطح فنی انجام می شود و وردپرس یک پایگاه کد استثنایی و دستورالعمل های سئو ارائه می دهد تا وب سایت و محتوای آن از طریق موتورهای جستجوی رایج مانند گوگل یا بینگ قابل دسترسی باشد. با استفاده از افزونه های سئو مانند Yoast SEO، می توانید رتبه مقالات خود را با طراحی لینک های داخلی و قالب های توضیحات متا افزایش دهید.

پشتیبانی از وردپرس برای انواع رسانه ها

وردپرس انواع رسانه های بومی را محدود نمی کند. بنابراین، در این بازار رقابتی، می‌توانید از ترکیبی از متن، تصویر و ویدیو در وب‌سایت خود استفاده کنید، خوب است بدانید که این پلتفرم به شما آزادی خلاقانه‌ای برای جلب توجه مصرف‌کنندگان می‌دهد.

امنیت وردپرس

امروزه امنیت یکی از نگرانی‌های اصلی کسب‌وکارها است، با تعداد نقض‌های داده‌ای که هر سال رخ می‌دهد، می‌خواهید تا زمانی که افزونه‌ها و رمزهای عبور خود را به‌روز نگه دارید، احساس راحتی کنید که داده‌های شما و مشتریانتان محافظت می‌شوند. . مطمئن باشید وردپرس یکی از امن ترین پلتفرم های CMS است. وردپرس چندین ویژگی را برای محافظت از وب سایت شما ارائه می دهد، مانند خروج کاربران غیرفعال و افزودن احراز هویت دو مرحله ای و غیره.

اگرچه هیچ پلت فرم وب سایتی 100٪ ایمن نیست، امنیت وردپرس همچنان توسط تیم امنیتی توسعه دهندگان و کاربران کلیدی بهبود می یابد. مشکلات امنیتی وردپرس معمولاً ناشی از خطای کاربر است، نه خود CMS

وردپرس رایگان است

پلتفرم وردپرس برای استفاده تجاری یا خصوصی کاملا رایگان است، برای استفاده از نرم افزار هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنید. با مراجعه به وب سایت مربوطه از طریق لینک زیر می توانید نرم افزار وردپرس اصل را به صورت رایگان دانلود و استفاده کنید: WordPress.org; با این حال، برای اینکه وب سایت خود را به صورت آنلاین در دسترس قرار دهد، باید به یک ارائه دهنده هاست شخص ثالث نیز پرداخت کنید.

انعطاف پذیری وردپرس

زمانی که وردپرس در سال 2003 ایجاد شد، موضوع ساده ای بود. تقریباً به طور کامل بر روی یک نوع وب سایت متمرکز است. امروز، وردپرس از یک پلت فرم وبلاگ نویسی دور نیست. در واقع، با قدرت اضافه افزونه ها؛ در حال حاضر این نرم افزار بسیار منعطف است که می تواند نیازهای هر وب سایتی را برطرف کند. وردپرس به شما اجازه می دهد تا انواع مختلفی از وب سایت ها را ایجاد کنید.

با افزونه های وردپرس قابل گسترش است

پلاگین یا افزونه وردپرس قطعه ای از نرم افزار است که می توانید برای افزودن ویژگی های اضافی (مانند تجارت الکترونیک، سئو، پشتیبان گیری، فرم های تماس و غیره) در وب سایت خود آپلود کنید. می‌توانید بسیاری از افزونه‌های رایگان وردپرس را در فهرست افزونه‌های WordPress.org و در صنعت افزونه‌های پریمیوم (پرداخت شده) پیدا کنید و از آنها استفاده کنید.

می توان با تم های وردپرس سفارشی کرد

تم های وردپرس گزینه های طرح بندی وب سایت شما را ارائه می دهند. با چند کلیک ساده، می توانید ظاهر کل وب سایت خود را با یک موضوع جدید وردپرس تغییر دهید. تم های پیشرفته تر وردپرس بیشتر شبیه سازندگان صفحه وردپرس هستند و به شما کنترل بیشتری بر طرح بندی های خود می دهند.

جامعه توسعه دهندگان و کاربران موفق

هنگامی که شما یک وب سایت وردپرس دارید، می توانید در انجمن بزرگ وردپرس شرکت کنید، که به استقبال فوق العاده، مفید و نوآورانه شهرت دارد.

ویژگی های خاص وردپرس

به عنوان یک پلتفرم ساخت وب سایت و CMS، وردپرس دارای مجموعه ای چشمگیر از ویژگی ها است. در این بخش، تنها به تعدادی از ویژگی های متعدد وردپرس اشاره می شود:

سرعت: وردپرس یک چارچوب وب سایت ناب است که دائماً سعی می کند کد “نفخ” را که سرعت بارگذاری وب سایت را کاهش می دهد حذف کند.

Mobile Friendly: این روزها، اکثر قالب های وردپرس سازگار با موبایل یا واکنش گرا هستند.

کتابخانه فایل رسانه: فایل های رسانه ای مانند ویدئوها یا تصاویر را در صفحات یا پست های خود در وردپرس آپلود و جاسازی کنید، وردپرس شامل یک کتابخانه رسانه داخلی است که می توانید ویرایش اولیه تصاویر خود را در وردپرس انجام دهید. .

رابط کاربری ساده: استفاده از وردپرس بدون نصب پیچیده بسیار آسان است. وردپرس همچنین بر قابلیت دسترسی تمرکز دارد.

وبلاگ داخلی: به سادگی با انتشار یک پست، یک وبلاگ به سایت خود اضافه کنید.

کنترل محتوا: برخی از پلتفرم‌های انتشار، کارهایی را که می‌توانید و نمی‌توانید در وب‌سایت خود انجام دهید، محدود می‌کنند و از آن سرویس محروم می‌شوید. اگر بسته شود، محتوای شما به سادگی ناپدید می شود. با وردپرس، می توانید داده های خود را از پلتفرم های دیگر مانند بلاگر یا تامبلر وارد کنید و به راحتی داده های خود را هر زمان که بخواهید پست کنید، به این معنی که کنترل محتوای خود را در دست دارید.

دکمه بازگشت به بالا