مجله ورزشی

نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال/ از بمبی که در اصفهان ترکید تا دردسر شیرینِ فرهاد

طبق گزارش ها شفاف، حذف نیم فصل در لیگ برتر کشورمان شب گذشته به پایان رسید و تیم ها به دلیل ضعف ها و کاستی ها بازیکنان لازم را گرفتند.

در این بین ، برخی از شرکت ها در دوره تغییر قدرت بسیار فعال بودند و برخی از شرکت ها ، با توجه به شرایط و بودجه ای که داشتند ، تصمیم گرفتند کمتر در جیب خود بگذارند.

سکوت فولادی در میان طلبکاران

تیم فوتبال فولاد خوزستان وی در 12 آوریل 1400 باید در مرحله پلی آف AFC در لیگ قهرمانان 2021 به مصاف العین امارات برود. او در فصل زمستان هیچ بازیکنی را به خدمت نگرفت.

فولاد خوزستان ، یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی و کسب سهمیه لیگ برتر ، سه بازیکن (سینا مریدی ، فرزاد جعفری و جعفر ضامهران) را از دست داد. مدیران این باشگاه تصمیم گرفتند بدون تقویت تیم خود به نیمه دوم لیگ برتر بروند.

منسوجات و اسکارها در حمل و نقل فعال است

بزرگترین باشگاه های نقل و انتقالات نساجی مازندران و پیکان تهران بودند. علاوه بر تغییر تکنسین ها ، مدیران نساجی 7 بازیکن جدید به تیم خود اضافه کردند.

این شرکت نساجی ابتدا مجید جلالی را به جای ساکت الهامی که یکی از کاندیداهای هدایت تیم فوتبال استر تهران نیز بود ، اخراج کرد. آنها همچنین اکبر صادقی ، رضا دهقانی ، سجاد آقایی ، سعید جلالی راد ، شاهین ثاقبی ، شاهین طاهرخانی و علی الکثیر را امضا کردند تا نقاط ضعف خود را در نیم فصل برطرف کنند.

تیم فوتبال پیکان تهران مانند نساجی مازندران 7 بازیکن جدید به خدمت گرفت. مدیریت این باشگاه با در اختیار داشتن مهدی تارتار روی نیمکت پیکان به درخواست وی تیمش را در خطوط مختلف تقویت کرد.

آرمان قاسمی ، رضا حبیب زاده ، عزیز مبودی ، علی عبدالله زاده ، علی قربانخانی ، محمد پاپی و مسلم مجدمی در نیم فصل دوم به پیکان پیوستند و معین عباسیان ، حسین حیدری و شاهین طاهرخانی نیز شاگردان تارتار را ترک کردند.

احسان حاج صفی ، در حال حمل بمب

در ابتدای فصل صدای احسان حاج صفی که زمزمه جدایی از تیم فوتبال تراکتور تبریز بود ، شنید. سرانجام او تصمیم خود را عملی کرد و در نیم فصل با پرداخت حق فسخ قرارداد از تبریز سفید جدا شد و به سپاهان اصفهان رفت تا شاگرد محرم نویدکیا شود.

شنیده ها حاکی از آن بود که مسئولان باشگاه استقلال خواهان به خدمت گرفتن حاج صفی نیز هستند اما درخواست مالی زیاد کاپیتان تیم ملی باعث شد پایتخت آبی ها از انتصاب وی جلوگیری کنند.

یاغی جدید کسب استقلال از بازیکنان باقیمانده پرسپولیس / دردسر شیرین فرهاد

آرمان رمضانی که اوایل این فصل از تیم فوتبال پرسپولیس تهران به یحیی گل محمدی پیوست ، در پایان فصل به دلیل عملکرد ضعیف و عدم رضایت هواداران و کادرفنی ، در لیست پایتخت قرار گرفت.

رمضانی برای پرسپولیس در لیگ قهرمانان و لیگ برتر بازی کرد اما موفق به زدن تک گل نشد. پس از روی کار آمدن فرهاد مجیدی در تیم فوتبال استقلال تهران ، این مربی در کمال ناباوری از هواداران خواست تا رمضانی را جذب کنند و پس از مذاکره بین مدیریت باشگاه و مهاجم پرسپولیس ؛ رمضانی تصمیم گرفت نام خود را به شورشیان اضافه کند و پیراهن استقلال تهران را در اواسط فصل بپوشد. باید دید که آرمان رمضانی می تواند هواداران استقلال را راضی کند یا مثل پرسپولیس با عصبانیت هواداران روبرو خواهد شد. تیم استقلال بازیکنان زیادی در خط حمله دارد و با جذب رمضانی فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی ترکیب نهایی تیمش را در دردسر شیرین انتخاب می کند.

پایتخت آبی همچنین می خواست پدیده خراسان مهاجم را به امین قاسمی نژاد جذب کند و حتی یک قرارداد 2.5 ساله با این بازیکن امضا کرد ، اما به دلیل عدم رضایت این بازیکن از پدیده ، انتقال قاسمی نژاد به استقلال تهران به حالت تعلیق درآمد تا بازیکن پنهان شود. پدیده پیراهن. البته گفته می شود که قاسمی نژاد پس از بازی های لیگ برتر با پدیده بازی نخواهد کرد و احتمالاً تا پایان فصل روی سکو خواهد بود.

لژیونرهایی که به لیگ ایران بازگشتند

در پایان لیگ دسته 19 ، مهدی ترابی که یکی از با نفوذترین بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس به حساب می آمد ؛ او تصمیم گرفت برای صعود به لیگ ستارگان قطر و الاهلی برود. او در نیمه اول فصل قطر اغلب بدشانسی می آورد و بیشتر بازی های الاهلی را به دلیل مصدومیت از دست می داد.

این باعث شد که مدیران باشگاه او را در حالی که تیم پرسپولیس در خط حمله ضعیف بود ، در لیست سقوط قرار دهند. به درخواست یحیی گل محمدی ، مدیران باشگاه با ترابی وارد مذاکره شدند و این بازیکن تصمیم گرفت دوباره به پرسپولیس ملحق شود و پیراهن این تیم را بر تن کند.

شهریار مقانلو که در لیگ دسته 19 عملکرد خوبی داشت تصمیم گرفت به تیم سانتا کلارا پرتغال بپیوندد. مقانلو در لیگ پرتغال نتوانست در تیم پیکان شکوه خود را نشان دهد و نیمکت نشین شود. وی با پیشنهادهای چندین باشگاه از جمله تراکتور ، سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران روبرو شد و سرانجام تصمیم گرفت شاگرد یحیی گل محمدی شود.

تیم فوتبال پرسپولیس با تفاضل گل برابر سپاهان اصفهان و فقط به این دلیل که کمتر از این تیم در رده دوم قرار گرفت ، یکی از رقبای اصلی لیگ برتر و در پایان سال 1999 است.

سامان نریمان جهان که چند سال گذشته در تیم بوده است مرد نفتی جمهوری آذربایجان بازی می کرد. وی با عملکرد خوب خود توانست مورد توجه مدیریت باشگاه تراکتورسازی قرار گیرد و با عقد قراردادی به این تیم پیوست تا بار دیگر پیراهن قرمز تبریزی را بر تن کند. او سابقه بازی در تراکتور را داشت.

محمد انصاری به کرمان نقل مکان کرد

محمد انصاری مدافع تیم فوتبال پرسپولیس تهران که بعد از مصدومیت مورد توجه یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس قرار نگرفت ؛ پس از کش و قوس های فراوان ، او تصمیم گرفت پایتخت سفید را ترک کند و به تیم دیگری بپیوندد.

انصاری از چندین باشگاه پیشنهاد دریافت کرده بود اما در آخرین لحظات انتقال با تیم فوتبال مس رفسنجان قرارداد بست.

جدول سوئیچ لیگ برتر ایران در فوتبال

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا