پاک کردن لکه خون جدید و قدیمی فقط با چند ترفند ساده

 اگر برای شما هم سوال است که لکه خون لباس با چی پاک میشه؟ تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

 روش های گوناگونی برای پاک کردن لکه خون از لباس وجود دارد که در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم تا به راحتی لکه خون را از روی لباس خود پاک کنید و هیچ ردی از آن به جای نماند.

روش های پاک کردن لکه خون از لباس

برای پاک کردن لکه خون از لباس با دقت کافی به روش های زیر عمل کنید.

پاک کردن لکه خون با سرکه

قبل از اینکه لکه خون روی لباس خشک شود، مقداری سرکه سفید روی آن بریزید. اجازه دهید به مدت 10 الی 15 دقیقه روی لکه بماند. سپس، با استفاده از پارچه ای نرم و لطیف که مقداری نم دار است، روی لکه بکشید.

این کار را به آرامی انجام دهید تا لکه به اطراف پخش نشود. در نهایت لباس را با شوینده مناسب بشویید و در هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود. سرکه به عنوان یکی از پاک کننده های قوی خانگی شناخته می‌شود که از ایام قدیم تا به حال مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کراپ و نیمتنه برای خانم های خوش سلیقه ای که می‌خواهند استایل متفاوتی داشته باشند، بهترین گزینه است. فروشگاه میموسا انواع کراپ های جدید را با تضمین کیفیت و قیمت مناسب به شما همراهان ارائه می نماید. جهت مشاهده قیمت و تنوع روی کلمه کراپ کلیک نمایید.

پاک کردن لکه خون با هیدروژن پراکسید

مقداری از هیدروژن پراکسید را روی لکه بریزید و اجازه دهید 10 دقیقه بماند. سپس، آن را با آب خالی بشویید. این ماده پاک کننده بی رنگ و بی بو است؛ می‌توانید به راحتی و با خیال راحت آن را استفاده کنید.

فرقی نمی‌کند لکه شما چقدر پررنگ باشد، هیدروژن پراکسید در پاک کردن لکه خون روی لباس بسیار موثر است.

از بین بردن لکه خون

پاک کردن لکه خون با جوش شیرین

جوش شیرین را با مقداری آب مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند. ماده بدست آمده را به مدت 20 الی 30 دقیقه روی لکه خون قرار دهید. با استفاده از یک حوله نم دار، روی لکه بکشید تا جوش شیرین پاک شود.

در انتها، لباس را با آب و شوینده بشویید. اگر در پاک کردن لکه خون از لباس با مشکل مواجه شدید، این روش را دوباره تکرار کنید تا جایی که به بافت لباس آسیب وارد نشود.

پاک کردن لکه خون با نوشابه

ظرفی تهیه کنید و مقداری نوشابه در آن بریزید. لباس را در آن قرار داده و اجازه دهید یک شبانه روز در آن بماند. سپس آبکشی کنید.

اگر نگران بافت لباس هستید، می‌توانید مقداری از نوشابه را نیز صرفا روی لکه بریزید و بعد از گذشت 30 دقیقه آن را بشویید.

برای خرید لباس های با کیفیت زنانه در طرح و رنگ متنوع همراه با بهترین قیمت و کیفیت به فروشگاه و تولیدی میموسا مراجعه نمایید.

پاک کردن لکه خون با آب شور

مقداری نمک در آب سرد ریخته و به خوبی ترکیب کنید تا آب شور شود. لباس را در آن قرار داده و اجازه دهید 5 الی 6 ساعت در آب شور بماند. در نهایت آن را با دست یا ماشین لباسشویی بشویید.

پاک کردن لکه خون با نشاسته ذرت

نحوه پاک کردن لکه خون از لباس بسیار متنوع است که نشاسته ذرت یکی از آن‌ ها بوده و فرایند آن تقریبا مانند جوش شیرین است. مقداری نشاسته ذرت را با آب مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند. ترکیب را روی لکه قرار داده و در هوای آزاد مقابل نور خورشید قرار دهید تا خشک شود. سپس، نشاسته را از لباس جدا کرده و لباس را بشویید.

در هر یک از روش های فوق اگر لکه در اولین مرحله پاک نشد، مجددا روش انتخابی را تکرار کنید تا در نهایت لکه خون از روی لباس برطرف شود.

از بین بردن لکه خون قدیمی

از بین بردن لکه خون قدیمی

پیش می‌آید که لکه خون روی لباس شما بماند و حالت کهنگی پیدا کند. در این شرایط نیز می‌توانید به از بین بردن لکه خون قدیمی روی لباس امیدوار باشید. به صورت زیر عمل کنید.

از بین بردن لکه خون قدیمی با آمونیاک

در طرفی مقداری آب ریخته و یک قاشق چایخوری آمونیاک در آن مخلوط کنید. لباس را در ظرف قرار دهید تا با ترکیب خیس بخورد و بعد از مدتی آن را آبکشی کنید. هرچه لکه قدیمی تر باشد، لباس باید بیشتر از 1 الی 2 ساعت در آب بماند تا لکه به خوبی از روی لباس پاک شود.

از بین بردن لکه خون قدیمی با مایع لکه بر

اگر لباس شما سفید است، به راحتی می‌توانید برای پاک کردن لکه خون از مایع سفید کننده مانند وایتکس استفاده کنید. در غیر این صورت مایع لکه بر متنوعی در بازار موجود است که برای پاک کردن انواع لکه روی لباس های رنگی مناسب است. مقداری از مایع را در آب ریخته و مخلوط کنید. سپس، آن رو شستشو دهید و خشک کنید.

جمع بندی

برای پاک کردن لکه خون از لباس روش های متعددی وجود دارد که باید باتوجه به الیاف و جنس لباس یکی از آن ها را انتخاب کرده و اجرا کنید. برای از بین بردن لکه خون قدیمی نسب به لکه خون جدید، لازم است تلاش بیشتری داشته باشید. قبل از اینکه برای از بین بردن لکه خون از لباس اقدام کنید، حتما برچسب اطلاعات آن را مشاهده کنید تا طبق دستور آن پیش روید و آسیبی به بافت آن وارد نشود.

سوالات متداول

آیا می‌توانم برای پاک کردن لکه خون از لیمو استفاده کنم؟

بله لیمو در پاک کردن لکه خون از لباس موثر است. لیموی تازه تهیه کرده و آن را به دو نیم تقسیم کنید. سپس آن را روی لکه بکشید و اجازه دهید اثر کند.

می‌توان لکه خون را با ماشین لباسشویی از بین برد؟

بهتر است قبل از این کار لکه را تا حدودی از بین ببرید. و برای شستشو نهایی از لباسشویی استفاده کنید.

برای پاک کردن لکه خون روی لباس از آب سرد استفاده کنیم یا آب گرم؟

اگر لکه خون تازه باشد از آب سرد در غیر این صورت باید از آب ولرم استفده کنید.

‫3 کامنت ها

دکمه بازگشت به بالا