مجله حوادث

پیشنهاد افزودن ماده واحده «فداکار خدمت» به قانون مدیریت بحران

رئیس سازمان مدیریت بحران از پیشنهاد دولت برای اضافه کردن یک مقاله “پیشنهاد خدمات” به قانون مدیریت بحران این سازمان خبر داد.

به گزارش کندوج ، اسماعیل نجار در چهارمین روز ملی جنگلداری ، که امروز در موسسه جنگلداری برگزار شد ، خاطرنشان کرد: کشور ما در منطقه خشک جهان قرار دارد و ما باید جنگل های محدودی را که داریم حفظ کنیم: “از سال 1994 اداره صلح و صلح برقرار شده است.” در برخی از پروژه ها به برنامه ریزی جنگل کمک کنید. در همان سال وزیر دفاع وقت پیشنهاد کرد که از خدمات بالگردها برای خاموش کردن آتش در زمینه منابع طبیعی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: اعتبار دریافت شده توسط برنامه و سازمان بودجه برای این کار بسیار اندک بود و تعداد بالگردها نیز محدود بود. سرانجام به دلیل اهمیت حفاظت از جنگل ، اعلامیه چهار منظوره قصد بین وزیر جهاد کشاورزی ، وزیر دفاع ، وزیر کشور و رئیس برنامه و سازمان بودجه امضا شد.

به گفته رئیس سازمان مدیریت بحران ، 16 پایگاه نظامی در کشور و یک ایستگاه مرکزی در تهران توزیع شده است و این پایگاه ها به دلیل آتش سوزی در جنگل ها و مراتع آماده شده اند که در حالت آماده باش قرار بگیرند. در این ارتباط ، حتی یک هواپیما به آبپاش مجهز بود ، اما متأسفانه برخی تجهیزات برای بهره برداری از این پایگاه ها جمع نشده اند.

نجار اضافه کرد: در پایان سال گذشته ، از 30 میلیارد تومان که تفاهم نامه سه ماهه به تصویب رسیده است ، 5 میلیارد تومان در قالب اوراق به دولت جنگلداری داده شد.

وی اضافه کرد: با گسترش آتش سوزی در کشور ، امسال 15 میلیارد تومان به مؤسسه جنگلداری اهدا شد که برای دامنه کار کافی نبود. بنابراین ما مستقیماً از رئیس جمهور خواسته ایم اعتبار این پرونده را در نظر بگیرد که در نهایت 50 میلیارد تومان به وزارت دفاع اعطا شد.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از بالگردها برای خاموش کردن آتش سوزی در جنگل ها و مراتع پرهزینه بوده و علاوه بر ریسک خود وی ، نجار گفت: “در مدیریت بحران ، اولویت ما اضافه کردن تلفات و تلفات به تعداد تلفات نیست.”

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به قانون مدیریت بحران در کشور گفت: “هدف ما اضافه کردن یک ماده به این قانون است.” در این مقاله به خدمات غیر خودی اشاره می شود که کلیه کارمندان دستگاه های مختلف را در بر می گیرد. بر این اساس ، اگر افراد جان خود را گم کنند یا در کارهای اداری مجروح شوند ، به عنوان قربانی دیده می شوند.

نجار اظهار داشت: طبق این ماده یك ، داوطلبانی كه وظیفه خاموش كردن آتش را با تجهیزات مختلف به عهده گرفته اند ، در صورت آسیب دیدگی به عنوان نمایندگان خدمات شناخته می شوند. ما این مقاله را برای دولت ارسال کرده ایم و امیدواریم که تصویب شود.

سرانجام ، رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: ماده 16 قانون مدیریت اضطراری اعتباراتی را در این زمینه فراهم می کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا