مجله عمومی

گذرگاه‌های مرزی به عراق بسته است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی کندوج ،
مقامات ایلام ، کرمانشاه و استان خوزستان از مردم خواستند تا برای سفر به عراق و شرکت در راهپیمایی اربعین به گذرگاه های مرزی غرب سفر نکنند.

ایستگاه مرزی مهران
رئیس کل بانک مرکزی مهران در این باره گفت: پست مرزی مهران به دلیل تصمیم ستاد اربعین همچنان بسته است و امکان خروج زائران از پست مرزی به عراق وجود ندارد.
مجید کاکی افزود: از تعداد کل زائرانی که قصد سفر از طریق این پست مرزی به عراق را داشتند ، یک هزار و 65 نفر از ورودی های شهر متقاعد شده و تصمیم گرفتند به شهرهای محل سکونت خود و یک هزار و 41 نفر بازگردند. در نقطه صفر مرزی بازگشت.
فرماندار مهران گفت: تا امروز 344 زیارت به شهرهای مبدا در ورودی ها و داخل شهر مهران و سایر مسیرهای استان ایلام بازگردانده شده است.

ایستگاه پلیس مرزی خسروی
معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه همچنین از زائر اربعین سیدالحشد (ع) درخواست کرد به پست مرزی خسروی نرود.
سرهنگ محمدرضا عمویی گفت: بر اساس بیانیه دولت عراق گذرگاه های مرزی ایران با این کشور بسته است و هیچ زائری نمی تواند از طریق این گذرگاه های مرزی برای مراسم اربعین با زمین وارد خاک عراق شود.
وی گفت: سهمیه های محدودی در مراسم اربعین حسینی به ما اختصاص داده شده است و زائران باید به صورت هوایی به عراق سفر کنند.
معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: در صورت مراجعه افراد به گذرگاه های مرزی ، عودت داده می شوند.
وی ابراز امیدواری کرد که وقتی تحقیقات تاج گذاری کامل شد ، سال آینده کرمانشاه را در پاسگاه مرزی خسروی میزبان زائران اربعین ببینیم.

گذرگاه های مرزی شلمچه و چذابه
فرمانده انتظامی خوزستان همچنین گفت: گذرگاه های مرزی شلمچه و چذابه بسته است و مردم نباید به این دو جنایت مراجعه کنند.
سرهنگ عبداللهی گفت: “خبر باز بودن گذرگاه های مرزی شلمچه و چذابه دروغ است و این سفرها به عراق همچنان بسته است و مسافران از ایران به عراق مجاز نیستند.
وی افزود: به دلیل بیماری عروق ویروس کرونا قلب و برای حفظ سلامت هموطنان عزیز ، گذرگاه های مرزی چذابه و شلمچه به دلیل عزیمت عاشقان سیدالشهدا (ع) در روزهای منتهی به اربعین بسته است و هیچ خدمات گذرنامه در این زمینه ارائه می شود. “
سرهنگ حکیم عبداللهی از مردم خواست با شایعات بی دلیل مبنی بر باز شدن پست های مرزی کشور اعتراض نکنند و اخبار مفصل رسانه ملی و خبرگزاری های رسمی کشور را دنبال کنند.
وی ادامه داد: بر اساس اعلام ستاد اربعین ، زائران برای شرکت در مراسم اربعین حسینی فقط به صورت هوایی اعزام می شوند.
ولی الله حیاتی ، معاون امنیتی و انتظامی استان خوزستان نیز گفت: هیچگونه سفر و ایستگاه خدمات رسانی در جاده های هم مرز با مرز وجود ندارد.
ولی الله حیاتی افزود: مردم تنها می توانند به صورت هوایی به عراق سفر کنند.
وی درباره افزایش زائران ایرانی در مراسم اربعین حسینی گفت: منتظر افزایش زائران هستیم اما حتی در این صورت سفر به عراق نیز هوایی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا