مجله علمی و سلامت

۳ هفته بعد از ابتلای اولیه، اُمیکرون وضعیت انفجاری خود را نشان میدهد

وزیر بهداشت با بیان اینکه معمولاً سه هفته پس از شروع عفونت اولیه، سویه جدید دارای مواد منفجره بود، گفت: برای این منظور باید سریعاً نوبت سوم واکسن تزریق شود.

به گزارش کندوج، دکتر. بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از کلینیک الف. همانطور که آودیسیان امروز را روز بسیار بزرگی اعلام کرد، گفت: امروز علاوه بر آرزوی سلامتی به این خیریه که توسط هموطنان ارمنی اداره می شود آمدیم و به پرسنل درمانی مجموعه تبریک می گویم. به خوبی از مسائل و مشکلات این احزاب مطلع هستند. عزیزان. “

وی ادامه داد: بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید بتواند بهترین خدمات را به همه به ویژه هموطنان مسیحی که در همه عرصه ها مانند دفاع مقدس حضور داشته و همواره پشتیبان انقلاب اسلامی بوده اند، ارائه دهد.

آخرین اطلاعات از اجرای طرح الکترونیکی شدن نسخه ها در کشور

عین اللهی همچنین درباره آخرین اطلاعات از اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک در کشور اظهار کرد: اجرای این طرح در نقاط مختلف کشور متفاوت است، به طور کلی حدود 93 درصد اجرا شده و درصد کمی باقی مانده است. به دلیل زیرساخت ها انشالله حل میشه

وزیر بهداشت با بیان اینکه البته وضعیت تهران چندان خوب نیست و این طرح تقریباً 68 درصد اجرا شده است، گفت: انشالله با تلاش همکاران وضعیت رو به بهبود است نه نرم افزاری. و بیشتر مربوط به سخت افزار است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای جلوگیری از شیوع سویه آمیکرون در کشور گفت: متاسفانه این سویه بسیار گسترده است و می تواند افراد را به صورت تصاعدی مبتلا کند. خوشبختانه نرخ بالای واکسیناسیون جای امیدی است که در کشور داریم. تهران 90 درصد دوز اول و حدود 78 درصد هر دو دوز واکسن را دریافت کرده است که نقطه قوتی است.

سومین دوز واکسن تا 80 درصد سویه آمیکرون را مسدود می کند

به گزارش وزارت بهداشت، عین اللهی ادامه داد: در دنیا ثابت شده که نوبت سوم واکسن تا 80 درصد از آمیکرون جلوگیری می کند. مهم ترین مسئله استفاده از ماسک و سرنگ واکسن است. ما یک تا دو هفته طلایی داریم، معمولاً سه هفته بعد از شروع عفونت اولیه، سویه جدید مواد منفجره را برای این منظور نشان می دهد و در فرصتی که داریم باید سریعاً نوبت سوم واکسن تزریق شود.

وزیر بهداشت در پایان بر لزوم رعایت فاصله ها تاکید کرد و گفت: امیدواریم با توان رسانه ها و حمایت مردم بتوانیم وضعیت خوبی که در کشور شاهد آن هستیم را حفظ کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا