مجله ورزشی

آخرین رکوردی که رونالدو و مسی می‌شکنند!

زمان زیادی از جام جهانی 2006 می گذرد و دنیای فوتبال در جام جهانی 2022 تنها دو بازمانده مشهور آن مسابقات را خواهد داشت: کریستیانو رونالدو و لیونل مسی. دو مهاجم جوان جام حذفی آلمان که حالا چهره های کهنه کار جام حذفی قطر هستند، تلاش می کنند تا نشان دهند همچنان می توانند با ستاره های جوان رقابت کنند.

با وجود اینکه رونالدو و مسی توانسته اند در چهار دوره متوالی جام جهانی به میدان بروند اما هنوز به رکورد بیست بازی در مهم ترین تورنمنت فوتبال جهان نرسیده اند و احتمالا در جام جهانی پیش رو نیز به آن خواهند رسید.

به عبارت دیگر ستاره های فوتبال جهان در هر جام جهانی به طور میانگین کمتر از 5 بازی انجام دادند و قبل از مرحله یک چهارم نهایی حذف شدند.

رکورددار بیشترین بازی در جام جهانی متعلق به لوتار ماتئوس است. این مرد درخشان سابق 25 بازی در جام جهانی برای تیم آلمان انجام داد و از سال 82 تا 98 با تیمش بازی کرد.

پس از او نام میروسلاو کلوزه، گلزن آلمانی که 24 بار برای آلمان به میدان رفت و حالا هانس فلیک، سرمربی مانشافت، خلاء چنین مهاجمی را بیش از هر بازیکن سابقی در تیمش احساس می کند. .

رتبه بعدی متعلق به پائولو مالدینی است که 23 بار برای ایتالیا بازی کرد و اگر در جام 2006 حضور داشت می توانست با یک پیروزی شیرین رکورد ماتئو را بشکند.

بازیکنان بعدی افراد سرشناسی مانند مارادونا، کافو، فیلیپ لام، ماسکرانو و … هستند که البته همه آنها شانس حضور در جام جهانی 2022 را ندارند، بنابراین رونالدو و مسی بدون رقیب، دارند. فرصتی برای پشت سر گذاشتن آنها

اسامی ده بازیکن باتجربه جام جهانی به شرح زیر است:
لوتار ماتئوس (آلمان – 25)
میروسلاو کلوزه (آلمان – 24)
پائولو مالدینی (ایتالیا – 23)
دیگو مارادونا (آرژانتین – 21)
اووه زلر (آلمان – 21)
ولادیسلاو زمودا (لهستان – 21)
کافو (برزیل – 20)
گاگوش لاتو (لهستان – 20)
خاویر ماسکرانو (آرژانتین – 20)
باستین شواین اشتایگر (آلمان-20)

در صورتی که آرژانتین و پرتغال به فینال برسند و کاپیتان های این دو تیم در تمامی دیدارها به میدان بروند، مسی 19 بازی خود را به 26 می رساند و رونالدو 24 ساله باقی می ماند. پس سوال بزرگ این است که آیا رکورد مسی و مالدینی توسط رونالدو شکسته خواهد شد؟

بیشتر بخوانید:

251254

دکمه بازگشت به بالا