مجله فرهنگ

آمار فروش اکران نوروزی با پیشتازی یک کمدی

فیلم‌های نوروزی سینما پس از حدود دو هفته اکران بیش از ۴۰ میلیارد تومان بلیت فروختند.

به گزارش کندوج، هفت فیلم نوروزی ۱۴۰۳ که تقریبا از اواخر اسفند سال قبل روی پرده سینماها رفتند، تاکنون بیش از ۶۶۸ هزار نفر تماشاگر را به سالن‌های سینما کشانده‌اند که در بین آن‌ها سهم فیلم کمدی «تمساح خونی» به کارگردانی جواد عزتی بیشتر بوده است.

این فیلم که زودتر از دیگر فیلم‌های نوروزی روی پرده رفت، تا پایان روز سوم فروردین ۵۴۵ هزار نفر تماشاگر داشته و به فروش ۳۳ میلیارد تومانی رسیده است تا به این ترتیب در صدر گیشه فروش سینماها باشد.

دیگر فیلم پرفروش این روزها «بی‌بدن» به کارگردانی مرتضی علیزاده است که با فاصله زیاد نسبت به تمساح خونی در جایگاه دوم قرار دارد. این فیلم که براساس ماجرایی جنایی ساخته شده با حدود ۵۴ هزار نفر تماشاگر، سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروش داشته است.

«پرویزخان» به عنوان یکی از فیلم‌های ورزشی سال‌های اخیر سینما که در روزهای گذشته حاشیه‌هایی هم در فضای مجازی پیرامون آن ایجاد شد، تاکنون ۲۲ هزار نفر تماشاگر را میزبانی کرده و حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بلیت فروخته است.

«آپاراتچی» ساخته قربانعلی طاهرفر دیگر کمدی این روزهای سینما که موضوعی سینمایی هم دارد، با حدود ۱۷ هزار و ۶۰۰ نفر تماشاگر یک میلیارد تومان فروش داشته و در جایگاه چهارم جدول فروش قرار دارد.

«نوروز» به عنوان تنها فیلم مناسبتی این ایام که به کارگردانی سهیل موفق ساخته شده و فضایی فانتزی دارد، تا به امروز ۱۰ هزار و ۲۶۰ نفر تماشاگر داشته و به فروش ۶۱۸ میلیون تومانی رسیده است.

تنها انیمیشن اکران نوروزی «ایلیا در جستجوی قهرمان» ساخته علی موسوی‌نژاد است که با ۱۰ هزار و ۴۲۰ نفر تماشاگر، ۵۳۰ میلیون تومان بلیت فروخته است.

فیلم دفاع مقدسی «آسمان غرب» به کارگردانی محمد عسگری نیز که با کمی تاخیر نسبت به دیگر فیلم‌ها روی پره رفت، تاکنون حدود ۹۴۰۰ نفر تماشاگر داشته و ۴۵۱ میلیون تومان بلیت فروخته است.

* آمار این گزارش تقریبی و براساس اطلاعات سامانه مدیریت فروش و اکران سینما (سمفا) تا ساعت ۱۲ ظهر روز شنبه، چهارم فروردین است.

انتهای پیام

نشر علوم هنری

با استفاده از ابزارهای زبانی، شما را به دنیای تخیل و هنر می‌برم.
دکمه بازگشت به بالا