مجله عمومی

آموزش‌های دانشگاهی را نمی‌توان به یک دوره تحصیلی خاص محدود کرد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، جهانبخش سلمانیان ظهر امروز در مراسم تحلیف رئیس دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان شرقی اظهار داشت: امروز قرن انفجار دانش و اطلاعات است و به همین دلیل نمی توان آموزش را در یک دوره تحصیلی خاص محدود کرد.

وی بیان کرد: جنبشی در دنیا به نام نهضت علم کمک وجود دارد، یعنی بسیاری از مؤسسات علمی در دنیا به این باور رسیده اند که آموزش کلاسیک دانشگاهی و مدرسه ای که صورت می گیرد یک سری اطلاعات در ذهن است. دانش آموزان و دانش. دانش آموز تمام شده فارغ التحصیل آنها صرفه جویی می کنند که بعداً در زندگی مفید نخواهند بود.

سلمانیان ادامه داد: باید از آموزش نیز در زندگی مردم استفاده شود. دانشگاه ها نیز باید مهارت محور باشند.

    نمی توان مطالعات دانشگاهی را به یک مطالعه خاص محدود کرد

شرکت 145 هزار نفر در آزمون ریاضی تهدیدی بزرگ برای صنایع کشور است

رئیس سابق دانشگاه جامع علمی و کاربردی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: 145 هزار نفر شرکت کننده در آزمون ریاضی تهدید بزرگی برای صنایع کشور هستند. مسئولان کشور به ویژه اعضای شورای اسلامی باید برای این موضوع چاره اندیشی کنند.

وی در این رابطه ادامه داد: ابتدا باید روش شایستگی را به دانش آموزان دوره متوسطه اول معرفی کنیم و تعدادی از دانش آموزان را از همان ابتدا به گروه های شایستگی بفرستیم و برای آن متولیان فرهنگی کشور نیز باید کاری انجام دهند.

رئیس سابق دانشگاه جامع علمی و کاربردی آذربایجان شرقی گفت: وقتی دانشگاهی بتواند فضایی ایجاد کند که ارزش‌های سنتی توانمندی‌های مدیریتی و توسعه‌ای را در هم آمیزد، آن دانشگاه موفق می‌شود و نتیجه آن پذیرش فرهنگ کارآفرینی است.

فرش وی ادامه داد: در واقع نیاز زیادی به تربیت نیروهای ماهر در کشور احساس می شود.

    نمی توان مطالعات دانشگاهی را به یک مطالعه خاص محدود کرد

در این مراسم به پاس قدردانی از خدمات فرزان فرشاصغر عابدزاده به عنوان رئیس جدید آذربایجان شرقی در دانشگاه علم و صنعت معرفی شد.

دکمه بازگشت به بالا