مجله بانوان

آگاهی دختران می‌تواند هجمه رسانه‌ای دشمن را نقش برآب کند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به مناسبت روز دانشجو میهمان دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران بود.

وی در این دیدار با بیان اینکه در جامعه امروز بحث جنگ کاملاً پررنگ است، گفت: در اتفاقات اخیر نهضتی را به نام زن، زندگی و آزادی راه انداختند، اما در داخل علیه زنان و مخالف رویکرد درست به دنبال واقعی است. آزادی و پیشرفت و این کمال است.

خزعلی گفت: در حوادث اخیر شاهد تلفات جانی و از دست دادن آزادی مردم با فشار و تهدید بودیم.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولت می خواهد از نقش ها و ابعاد مختلف حضور زنان برای رسیدن به تعادل در جامعه آگاه باشد تا بتواند از همه ظرفیت ها و توانایی های زنان برای ایفای نقش های خانوادگی و اجتماعی کمک بگیرد.

وی تاکید کرد زیرا از ابتدای دولت سیزدهم توجه به بستر بانوان به طور جدی در دستور کار قرار گرفت، ادامه داد: تلاش کردیم با این نگاه اعتبارات ویژه ای برای بانوان در استان ها اختصاص دهیم. تخصیص یگان های ویژه در حوزه های اشتغال، ورزش، توانبخشی و سوادآموزی بانوان از اولویت های سفرهای منطقه بود و روند پیشرفت سفرهای مصوب در جلسات تقریباً هفتگی با دولت های محلی پیگیری می شود.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه موضوع دختران مجرد یکی از موضوعات مهم معاونت رئیس جمهور است، خاطرنشان کرد: کارگروه هویت دختران یکی از کارگروه های فعال معاونت رئیس جمهور است که در آن به دختران شنود می شود. گفتگو و رسیدگی به نیازهای دختران. آمار انجام شده صبح و خبر خوب این است که یک اپلیکیشن جداگانه برای دختران در حال آماده سازی است.

خزعلی با اشاره به تاثیر رسانه ها در شکل گیری رویدادهای اخیر گفت: حساسیت و آگاهی بانوان در فضای مجازی و اطلاع از رویدادهای منطقه ای و جهانی بسیار مهم است. مطابق با به فریب های رسانه ای مخالفان نظام، فشار دشمنان و بازی، سلام خشونت بین المللی علیه دختران و زنان ایرانی بهترین راه برای رسیدگی به هوشیاری، آگاهی و حضور موثر دختران در این عرصه است.

بر ضرورت تاکید کرد از پیش دانش آموزان در فرم گرفتن و فعالیت تشکل های مردمی گفت: در بسیاری از فشارهای بین المللی حضور پررنگ تشکل های مردمی مانند تشکل های دانشجویی می تواند مثمر ثمر باشد.

دکمه بازگشت به بالا