اقتصادیکسب و کار ایرانی

آیا تغییر جنسیت در ارث تاثیر میگذارد؟

چه افرادی می توانند نسبت به تغییر جنسیت اقدام کنند؟

زمانی که صحبت از تغییر جنسیت می شود، منظور این است که تغییر و اصلاحاتی در آلت تناسلی شخص ایجاد می شود؛ به طوری که آلت تناسلی مردانه به زنانه تبدیل خواهد شد یا بالعکس! البته گاهی اوقات افراد یا دو جنسه هستند یا جنسیت خنثی دارند که در چنین موقعیتی به مرد یا زن تبدیل می شوند و باید گفت این تغییر نیز نوعی تغییر جنسیت به شمار می آید. البته باید به این نکته اشاره کرد تغییر جنسیت در هر حالتی در قانون ما مجاز نیست و برخی از افراد هستند که مجاز به این تغییر می باشند. برای ارتباط و تماس با بهترین وکیل مهریه در اصفهان کلیک کنید. به طور کلی افراد مجاز به تغییر جنسیت را می توان در سه دسته تقسیم کرد که این سه دسته عبارتند از:

عمل تغییر جنسیت برای افرادی که در دسته خنثی هستند مجاز به شمار می آید. افراد خنثی در حقیقت افرادی هستند که علائم جنسیتی هر دو جنس را دارند. گاهی اوقات برخی از علائم بر سایر علائم غالب می شوند، اما ممکن است این اتفاق نیفتد. حالت دیگر افراد خنثی به این صورت است که در بدن آن ها یک آلت تناسلی وجود دارد، اما این آلت توسط پوست یا بافت پوشانده می شود و پزشک با انجام جراحی این مشکل را برطرف می کند. گاهی اوقات افراد خنثی دو آلت تناسلی دارند، یعنی هم آلت تناسلی زنانه و هم مردانه؛ در چنین موقعیتی با توجه به آزمایش ها یکی از آلت های تناسلی از ریشه جدا می شود تا آلت دیگر به اندازه کافی تقویت شود. برای کسب اطلاعات بیشتر از بهترین وکیل اصفهان روی لینک ضربه بزنید.

به گفته مستروکیل، دومین دسته ای که تغییر جنسیت آن ها مجاز است را می توان افراد خنثی روانی درنظر گرفت. این افراد از نظر جسمی کاملا مرد یا زن هستند، اما تمایلات جنسی آن ها با جسمشان همخوانی ندارد. البته برخی از افراد خنثی روانی از لحاظ جسمی نیز نقص هایی دارند؛ مثلا شخص مونث است و آلت تناسلی زنانه دارد، اما رحم در بدن شکل نگرفته و شخص پریود نمی شود.

افراد عادی از لحاظ جنسی هیچ مشکلی ندارند، یعنی اگر مرد هستند جسم و آلت تناسلی آن ها نیز کاملا مردانه است. این افراد حتی تمایلات جنسی مناسبی با جنسیت خود دارند اما می خواهند بنا به دلایلی تغییر جنسیت بدهند. باید گفت که چنین کاری شدنی نیست و این کار از لحاظ قانون مجاز به شمار نمی آید؛ زیرا تغییر جنسیت برای افراد عادی ممکن است با به خطر انداختن سلامتی شخص همراه باشد. باید گفت که پزشک ها نیز اجازه انجام چنین جراحی ندارند و اگر این عمل را انجام دهند مرتکب جرم خواهند شد.

در بخش قبل افرادی که مجاز به انجام این جراحی هستند را بررسی کردیم و اکنون تصمیم داریم در رابطه با موضوع تغییر جنسیت در ارث صحبت کنیم. به طور کلی در حقوق ایران موضوع تغییر جنسیت دو حالت دارد که عبارتند از:

  • حق ارث فرزندی از والدین بعد از تغییر جنسیت
  • حق ارث والدین از فرزند بعد از تغییر جنسیت

تاثیر تغییر جنسیت در ارث فرزند

تمامی حقوقدانان بر موضوع اصل ارث بردن اتفاق نظر دارند و معتقد هستند که جنسیت فعلی شخص، یعنی جنسیتی که بعد از جراحی پیدا می کند مهم است و باید بر اساس همان ارث ببرد. حال اگر شما موقعیتی مشابه با این شرایط دارید، پیشنهاد می شود از یک وکیل خانواده کمک بگیرید تا امور با سادگی بیشتر پیگیری شوند؛ اما آیا می دانید ؟

تغییر جنسیت در ارث والدین

حالت دیگر به تغییر جنسیت والدین مربوط می شود و باید گفت اختلاف نظرهایی بر سر این موضوع وجود دارد. دسته اول افراد معتقد هستند والدینی که تغییر جنسیت می دهند از فرزند خود هیچ ارثی نمی برند و دسته دوم می گویند که مبنای ارث بردن والدین تغییر جنسیت داده به زمان تولید مثل مربوط می شود.

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا