مجله علمی و سلامت

ابولا، مدارس اوگاندا را تعطیل کرد

مقامات اوگاندا برای جلوگیری از شیوع بیشتر ابولا، مدارس سراسر کشور را تعطیل کردند.

به گزارش ایسنو، دستور تعطیلی مدارس دو هفته مانده به پایان ترم تحصیلی در ابتدای ماه جاری (آبان ماه) در پی مرگ هشت کودک بر اثر این بیماری بسیار واگیر اعلام شد.

اگرچه وزیر بهداشت اوگاندا اعلام کرده است که در هفته های اخیر موارد جدید ابتلا به ابولا در برخی مناطق از جمله کامپالا، پایتخت این کشور کاهش یافته است، اما این فرمان از روز گذشته (جمعه) لازم الاجرا شد.

وزیر بهداشت اوگاندا تاکید کرد: ما مردم را تشویق می کنیم که همچنان مراقب این بیماری باشند و با تیم های بهداشتی همکاری کنند.

دفتر اوگاندا سازمان بهداشت جهانی (WHO) روز پنجشنبه اعلام کرد که تا 22 نوامبر، هیچ موردی از ابولا در کامپالا به مدت 9 روز مشاهده نشده است.

یک سویه سودانی نادر ابولا در 20 سپتامبر در موبنده، اوگاندا ظاهر شد.

همچنین طبق استانداردهای سازمان بهداشت جهانی، شیوع بیماری زمانی پایان می‌یابد که به مدت 42 روز متوالی مورد جدیدی از عفونت مشاهده نشود.

ابولا به عنوان یک تب خونریزی دهنده ویروسی ظاهر می شود و تشخیص آن در ابتدا دشوار است زیرا تب نیز از علائم مالاریا است. این بیماری از طریق تماس با مایعات بدن فرد مبتلا یا مواد آلوده منتقل می شود و علائم آن تب، استفراغ، اسهال، درد عضلانی و گاهی خونریزی داخلی و خارجی است.

به گزارش مدیکال اکسپرس، مهار شیوع بیماری ها به ویژه در محیط های شهری دشوار است.

قبل از شیوع اخیر، آخرین مرگ ثبت شده ناشی از عوارض ابولا در اوگاندا مربوط به شیوع قبلی این بیماری در سال 2019 بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا