مجله بانوان

اتوبان‌ها محل تمرین‌مان است / به مارشال اعتماد نمی‌کنم

کندوج/ اصفهان یک دواتل زن ملی پوش که امسال در رشته دوچرخه سواری شرکت کرده است، گفت: ما مکان خاصی برای تمرین دوچرخه سواری نداریم و باید بدون همراه در چهارراه ماشین های سنگین سوار شویم.

زهرا رئیسی پس از کسب نتایج خوب در مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی بانوان و کسب عنوان قهرمانی با تیم برج پلیمر در مرحله اول این مسابقات، در گفت وگو با کندوج، اظهار کرد: مسیر اصلی من دوگانه است اما امسال با برج پلیمر. تیم در مسابقات دوچرخه سواری در مسابقات کشوری شرکت کردم. با توجه به اینکه اولین بار است که در رشته دوچرخه سواری مسابقه می دهم، معتقدم شرایط مسابقات خوب است و سطح مسابقات بالاست.

وی افزود: در این رشته مسابقه و مسابقه دوچرخه سواری ندارم اما در این مدت تمرینات و داوری در سطح خوبی بود.

این شهروند شرایط دوچرخه سواری در کشور را سخت دانست و گفت: شرایط دوچرخه سواری به ویژه برای بانوان در ایران بسیار سخت است. این در حالی است که هنگام سوار شدن به اسکورت نیاز داریم.

رئیسی در مورد هزینه دوچرخه سواری توضیح داد و گفت: این مقاله مانند دواتلون بسیار گران است و تجهیزات را به دلار می خریم. یک دوچرخه تجاری خوب حداقل 50 تا 60 میلیون قیمت دارد. همین طور برای چرخ های بهتر هزینه های بالاتر تا 100 میلیون تومان نیاز دارد. همچنین اگر قسمتی از چرخ آسیب دیده باشد تعمیر آن هزینه زیادی دارد.

وی با اشاره به رقابت های مهم پیش روی تیم دونفره خاطرنشان کرد: مسابقات دوئل قهرمانی جهان کمتر از یک ماه دیگر در آمریکا برگزار می شود و یک تیم چهار نفره از ایران شامل 2 زن و 2 مرد در این رقابت ها حضور خواهند داشت. امیدوارم بتوانیم پرچم ایران را در سراسر جهان به اهتزاز در آوریم.

رئیسی یکی از میهمانان روز آخر این رویداد ورزشی گفت: نمایش خوبی بود، اما می توانست آن را گسترده تر نگه دارد و بیشتر روی ورزش و تجهیزات آن تمرکز کند. در برخی از غرفه های امسال اما موارد مختلفی وجود داشت که ربطی به ورزش نداشت. من خودم از این نمایش انتظار بیشتری داشتم، اما متأسفانه پاسخی که لازم بود و تعداد کمی از شرکت کنندگان دریافت کرد.

وی با اشاره به حواشی ایجاد شده در مسابقات قهرمانی کشور تصریح کرد: من و خانم نصر و نوروزی 3 نفر برتر مسابقه بودیم و موتور مارشال یک دور اضافی برای ما در مسابقه گرفت. این به طور کلی نتایج را تغییر داد و افرادی که به سکو رسیدند تغییر کردند. بنابراین مرد چهارم مسابقات بر سکوی اول ایستاد. این موقعیت برای ما به عنوان بازیکنان درجه یک سخت بود، به طوری که به اشتباه داور و مارشال از ما جلو افتادند.

رئیسی ادامه داد: با اتفاقی که افتاد دور آخر را رد کردم و با داور صحبت می کردم. نوروزی نیز از دور رقابت ها کنار رفت و در نهایت نتایج تغییر کرد. به سختی به این مسابقات رسیدم و بعد از این اتفاق از نظر روحی بسیار آشفته بودم. با همه سختی ها، اگر غذایمان را نمی خوردیم، حتما روی سکو می رفتم. تجربه ای بود که به حرف های ماشین مارشال و قاضی اعتماد نکردیم و روی خودمان تمرکز کردیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا