مجله حوادث

احتمال احداث دیوار‌های شیشه‌ای در ۳۵ ایستگاه مترو تهران برای جلوگیری از خودکشی

آفتاب نیوز:

در تهران 125 ایستگاه مترو و 300 کیلومتر راه آهن وجود دارد و روزانه بیش از یک میلیون نفر از مترو استفاده می کنند.

در نتیجه برخی از جرائم در شهر در ایستگاه های مترو اتفاق می افتد ، بنابراین برقراری نظم ، نظم و امنیت در این شهر زیرزمینی حائز اهمیت است و نیروی پلیس نقش اصلی در آن دارد.

امکان ساخت دیوارهای شیشه ای در 35 ایستگاه مترو در تهران

اخیراً میزبان سرهنگ سعید عطاالهی بود. ما فرمانده پلیس مترو در تهران بودیم و در مورد نحوه عملکرد اداره مترو و پلیس در این شهر زیرزمینی با او صحبت کردیم.

در زیر اطلاعاتی درباره این گفتگو با مخاطبان مشهور کندوج آورده شده است:

ایستگاه پلیس در حال حاضر در ایستگاه های تهران واقع شده است؟

پلیس مترو در تهران در تمام ایستگاه های مترو فعال است و در 13 ایستگاه مرکزی قرار دارد. مأموران اجرای قانون وظیفه نظم ، امنیت و مدیریت چک و بازرسی ایستگاه های مترو را بصورت شبانه روزی دارند و کلیه خطوط مترو 300 کیلومتری تحت پوشش نیروی انتظامی و پرسنل امنیتی قرار دارند.

هر ایستگاه مترو دارای ساختار ، ساماندهی و ایستگاه پلیس خاص خود است که نظم و امنیت مجموعه و ایستگاه را کنترل می کند که برخی از آنها ویژه هستند و بنابراین نیروهای انتظامی بیشتری دارند.

جرم چگونه کنترل می شود؟

کلیه پرسنل پلیس مترو با مسئولان هر ایستگاه و امنیت آن در تماس هستند و ارتباط خوبی بین ایستگاه پلیس و شرکت آب و برق وجود دارد.

هر ایستگاه مترو دارای یک اتاق کنترل است که تمام دوربین ها را رصد می کند و تمام سکوها ، نقاط کور و باندها توسط پلیس کنترل می شوند. آنها وارد مواد می شوند و اقدام می کنند.

برخی از مجرمان یک ایستگاه مترو و بستر ارتکاب جرم را به دلیل تعداد زیاد مسافر انتخاب می کنند و بیش از 3000 نفر می توانند از هر یک از این راهپیماها خارج شوند.

کدام جنایت رایج ترین در مترو است؟

جنایات عمده در مترو چاقوی جیب است و بعضی اوقات سارقان و چاقوهای جیبی توسط همکارانم هنگام سرقت دستگیر می شوند. سرویس اطلاعاتی نیز در مترو فعال است.

برخی از مجرمان چندین بار توسط پلیس مترو دستگیر شده اند و برخی ممکن است تحت پوشش عابران و گدایان مرتکب جنایاتی شوند.

شاید اتفاقی افتاده باشد که یک مسافر مترو گوشی خود را در جای مناسب نگنجاند ، اما پلیس مترو صحنه را دید و به مسافر هشدار داد ، اما او بی تفاوت بود و چند دقیقه بعد تلفن توسط سارقان به همراه او دزدید. دزد دستگیر شده است

مجرمان خطوط مترو را به عنوان یکی از مکانهایی که در آن از عتیقه و حتی مواد مخدر استفاده می شود ، انتخاب می کنند حتی اگر پلیس این موضوع را در نظر بگیرد ، مسافران گاهی اوقات هوشیاری لازم را در مترو ندارند و فقط به فکر سوار شدن به قطار و سوار شدن آن هستند. و بنابراین فرصتی برای انجام یک عمل جنایی وجود دارد.

آیا مأموران پلیس فقط در ایستگاه های مترو هستند یا در واگن نیز حضور دارند؟

پلیس مترو دارای تیم های اطلاعاتی و جاسوسی در سکوی مترو و داخل چرخ دستی های قطار است و این تیم در تمام ایستگاه ها و خطوط مترو دارای موضوعات کامل اطلاعاتی است. در بعضی موارد ، اتفاقی که در داخل کامیون مترو رخ می دهد این است که واحد مستقر در حمل و نقل ، رسیدگی به پرونده را در ایستگاه انجام می دهد. پلیس مرکزی خبر می دهد که نیروی آشکار پلیس در ایستگاه در حال دستگیری مقصر است.

حضور پلیس زن در مترو چیست؟

پلیس زنان همچنین در مترو فعال است ، به عنوان مثال ، هنگام بحث و گفتگو در مورد اختلاف بین زنان یا هنگامی كه زن نیاز به بررسی دارد ، پلیس زنان مداخله می كند.

در مترو یک ساعت شلوغ برای مسافران چه در صبح و چه در شب وجود دارد و با توجه به تفکیک خوب پلیس ، مترو مکانی امن برای مجرمان نیست.

آیا تجهیزات پلیس در ایستگاه های مترو کافی است؟

ما تجهیزات منحصر به فردی داریم که بدون استثنا ، همه افسران مجهز هستند. وقتی به تجهیزات جدید و ویژه نیاز داریم ، از پلیس تخصصی استفاده می کنیم. مشاهدات و دستگاه های خنثی لازم است. ما چک و واحدهای خنثی داریم که در ایستگاه ها قرار دارند و در صورت لزوم وارد سایت می شوند و یک بسته مشکوک را مشاهده می کنند. چیز خاصی در مورد آن وجود نداشت.

پلیس پرونده پرونده خرده فروش مترو را چگونه مشاهده می کند؟

به عنوان مثال بسیاری از تجار در ایستگاه امام خمینی فعالیت می کنند. بعضی اوقات حضور فروشندگان در ایستگاه های مترو مشکلاتی را برای افرادی ایجاد می کند که اعتراض و تقاضای ما را دارند ، به طور کلی هر موقعیتی که باعث ایجاد اختلال و بی نظمی شود ، پلیس است. در مورد آن است

برخی از پله ها شامل افراد نیازمند است که در برابر پلیس مقاومت نمی کنند اما برخی به عنوان تیم و گروهی فعالیت می کنند که به برخی از محصولات و فروشگاه ها متصل هستند و درآمد خوبی دارند.

گهگاه مسافران نیز با این افراد درگیر می شوند.به طور کلی پلیس به انحراف های مترو پاسخ می دهد و اقدامات احتیاطی را انجام می دهد.

بعضی اوقات سوء استفاده یا سرقت از لباس شخص صورت می گیرد. به عنوان مثال ، برخی از فروشندگان با کارت خوان می توانند مواردی داشته باشند که دزد با نزدیک بودن به فروشنده و خریدار کالا ، رمز ورود کارت اعتباری خریدار را هنگام خرید و فروش کالا به خاطر بسپارد و از طرف خریدار آن را مطلع کند. در زمان مناسب ، با استفاده از رمز کارت ، او سعی کرد که در داخل کارت بانکی ، پول نقد را سرقت کند! به طور کلی ، ما به شهروندان توصیه می کنیم کلمات عبور خود را در دستگاه POS وارد کنند.

آیا مواردی که کودکان و نوجوانان در نقاط ورودی ایستگاه بازرسی می کنند؟

در تهران بیش از 200 ایستگاه مترو وجود دارد. این امکان وجود دارد که یک عابر پیاده از منطقه البرز وارد ایستگاه شود و سپس از ایستگاه های مترو تهران عبور کند و گاه این کنترل ها در درهای ورودی مترو صورت می گیرد.

به عنوان مثال ، صبح روز شنبه در ایستگاه مترو ترمینال جنوبی ، جمعیت زیادی و بسیاری از گردشگرانی که از شهرها به تهران باز می گردند وارد ایستگاه مترو ترمینال جنوبی می شوند و اگر بخواهیم این افراد را ببینیم ، مدت زمان زیادی برای مشاهده خواهد بود. لوازم جانبی با آنها همراه است.

درست است که مترو به دستگاه اشعه ایکس نیز احتیاج دارد ، اما دستگاه اشعه ایکس عمدتاً برای اهداف ایمنی استفاده می شود. پلیس مترو با توجه به قوانین ایمنی و نظارتی و استفاده از تجهیزات پلیس در حال تحقیق در مورد کلیه موارد مشکوک و دست و پا گیر است.

تعداد تولید کنندگان مترو تقریباً به رئیس پلیس مترو معروف است و حتی می دانیم با کدام فروشگاه ها به کدام فروشگاه ها وصل شده ایم ، به طور کلی ، در جاهایی که جرائم با خیال راحت رخ می دهد ، با خیال راحت وارد سیستم می شویم و اقدام می کنیم.

آیا افسران پلیس مترو برای مقابله با موارد اضطراری مانند آتش سوزی یا نجات آموزش دیده اند؟

ما برای هر موقعیتی برنامه ای داریم ، طبیعی و غیرمنتظره. آتش نشانی یکی از این کارهاست. در آن حالت ، پلیس برنامه ویژه ای دارد و دستورالعمل ها را دنبال می کند ، مانند اطراف آن در حین تصادف و نجات یکی از اقدامات انجام شده توسط پلیس مترو در زمان حادثه و البته هر از گاهی. در این رابطه تمرین و تمرین وجود دارد.

آیا افسران پلیس نیز تونل ها را کنترل می کنند؟

آره! تونل های زیرزمینی هم توسط رانندگان اتومبیل و هم قطار کنترل و کنترل می شوند ، اگر مانعی یا شخصی در راه آهن باشد ، موضوع در مترو به پلیس گزارش می شود و پلیس موضوع را بررسی می کند.

بعضی اوقات برخی از عابران پیاده یا افراد دارای معلولیت یا مشکلات روانی می آیند یا ایستگاه های موجود در منطقه راه آهن را نمی شناسند ، اما تعداد آنها کم است. همچنین مواردی وجود دارد که مسافر در حال صحبت از طریق تلفن است و از خطوط راه آهن دور می شود. افتاد و البته مأموران به یاری آنها شتافتند.

ایستگاه پلیس برای جلوگیری از خودکشی در مترو چه کاری باید انجام دهد؟

در تعداد قابل توجهی از موارد ، پلیس تعداد زیادی از افراد از خودکشی در مترو جلوگیری کرده است. شاید شخصی بخاطر مشکلات روحی و روانی بخواهد فوراً اقدام به خودکشی کند و ما در این زمینه همکاران انتظامی را توجیه و آموزش دیده ایم؛ پلیس فرد را پس از خودکشی آزاد نمی کند ، بلکه در عوض اقدامات بیشتری از جمله تماس با خانواده و مراقبت های اضافی انجام می دهد.

البته لازم به ذکر است که همه مسافران باید حریم خصوصی راه‌آهن را رعایت کنند ، قابل تشخیص است که فردی از حریم راه‌آهن عبور کند ، اگر این خصوصی توسط سایر مسافران باشد ، اما اکنون اینگونه نیست.

براساس وظیفه ذاتی پلیس ، ما کار تخصصی خود را انجام داده ایم و کلیه مواردی را که باید در تجهیزات ، زیرساخت ها و سایر موارد مورد بررسی قرار گیرد ، لیست کرده ایم و آنها را برای شرکت ابزارهای مترو منعکس کرده ایم.

یکی از اقدامات احتیاطی در این رابطه استفاده از “رگ های شیشه ای” در ایستگاه های مترو است ، همانطور که گاهی اوقات در برخی کشورها اتفاق می افتد ، اما انجام این کار نیز هزینه های زیادی دارد. پایه این دیوارهای شیشه ای تنظیم شده و کارشناسان و اقدامات زیربنایی اجرا و در دستور کار قرار خواهند گرفت.

ساکنان کلانشهر هنگام مسافرت و ماندن در ایستگاه های مترو چه چیزی را باید در ذهن داشته باشند؟

مسافران باید با پلیس همکاری کنند و به هشدارهای اجرای قانون توجه کنند. هنگام سوار شدن به واگن ، افراد را بیش از حد تماشا نکنید ، وضعیت کودکان و افراد مسن را رصد کنید و از حمل پول در مقادیر زیاد ، طلا و اشیاء با ارزش خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا