مجله بانوان

ارتباط استفاده از صاف کننده های مو با سرطان رحم – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین به نقل از مدیسون نت، این مطالعه که نزدیک به 34000 زن آمریکایی را در طول یک دهه مورد بررسی قرار داد، نشان داد کسانی که مرتباً از اتو مو استفاده می کردند، 2.5 برابر بیشتر از کسانی که این کار را نمی کردند، بودند. من میفهمم استفاده نکردند سرطان رحم گرفتند. “تکرار” بیش از چهار بار در سال تعریف شد.

محققان دریافتند که مصرف مکرر این مواد در سن 70 سالگی 4 درصد بیشتر در معرض ابتلا به سرطان هستند در حالی که این امکان در بین مردم نامناسب برای مصرف 1.6 درصد بود.

الکساندرا سفیدمحقق ارشد موسسه ملی علوم بهداشت محیطی ایالات متحده گفت: “خطر کلی زیاد نیست و محصولات شیمیایی مو تنها یکی از عوامل متعددی هستند که می توانند بر خطر ابتلا به سرطان رحم در زنان تأثیر بگذارند.”

حال سوال اینجاست که آیا خانم ها باید از این محصولات اجتناب کنند؟ سفید او گفت: “پیش از ارائه هر گونه توصیه قاطع، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.”

وی همچنین خاطرنشان کرد: زنانی که کمتر از آهن های تخت استفاده می کنند در معرض خطر ابتلا به سرطان رحم نیستند.

چندین عامل خطر شناخته شده برای سرطان وجود دارد، از جمله چاقی و قرار گرفتن در معرض موادی که باعث افزایش سطح استروژن در بدن می شوند، مانند مصرف استروژن (بدون پروژسترون) پس از یائسگی.

سفید وی گفت: «بنابراین، قرار گرفتن زیاد در معرض درمان های شیمیایی مو ممکن است بر خطر ابتلا به این عارضه در زنان تأثیر بگذارد.

صاف کننده های مو می توانند حاوی اختلالات غدد درون ریز باشند، به این معنی که می توانند بر هورمون های بدن شما تأثیر بگذارند. بسیاری دیگر از محصولات مراقبت شخصی نیز حاوی این مواد هستند. اما محققان خاطرنشان کردند که مواد مورد استفاده در صاف کننده های مو ممکن است به دلیل جذب بیشتر از طریق پوست سر که می تواند در اثر سوختگی یا زخم های ناشی از محصولات تشدید شود، نگران کننده تر باشد.

در این مطالعه کمتر از 34000 زن بین 35 تا 74 سال شرکت داشتند. در آن زمان، زنان نظرسنجی هایی را تکمیل کردند که شامل موارد زیر بود: چند سوال این در مورد استفاده از محصولات مو در خانه یا در سالن بود.

طی 11 سال بعد، 378 زن مبتلا به سرطان رحم تشخیص داده شدند. زنانی که بیش از چهار بار در سال از اتو مو استفاده می کنند، حتی با در نظر گرفتن عواملی مانند چاقی و مصرف هورمون، در معرض خطر بیشتری هستند.

هیچ محصول دیگری، از جمله رنگ و مواد بادوام، با این بیماری مرتبط نبود.

دکمه بازگشت به بالا