مجله فرهنگ

از تولید فیلم کوتاهی درباره شهید باکری تا آماده شدن انیمیشن «ده سالگی»

بلیت فروشی نمایش مژگان خالقی آغاز شد، ساخت فیلم کوتاه شهید باکری، کارتون «10 سالگی» آماده نمایش و… از جمله اخبار سینما و تئاتر است.

بلیت فروشی سه روز اول نمایش «سگ ها و استخوان های مادرم» به نویسندگی و کارگردانی مژگان خالقی آغاز شد.

به گزارش کندوج، نمایش «سگ ها و استخوان های مادرم» از 21 شهریور هر شب ساعت 20:30 در تالار چهارسوی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می رود. بلیت های سه روز اول این نمایش در سامانه تیوال تیوال فروخته شده است.

درست از ساخت فیلم کوتاه شهید باکری تا آماده سازی

سید محمد طباطبایی تهیه کننده، رضا سرور مشاور کارگردان، علی نصر مدیر پروژه، خسرو خالقی مدیر تولید و الهه افخمی دستیار کارگردان و برنامه ریز این قسمت و ریحانه سلامت، فرزانه سهیلی، غزاله جزایری هستند. ، میثم عبدی، محمدعلی کاظمی، طب سپنتا. النا میرزائیان و نوید بانی بازیگران فیلم «سگ ها و استخوان های مادرم» را تکمیل می کنند.

در «سگ‌ها و استخوان‌های مادرم» مشاور موسیقی فرشاد فزونی، طراح نور علی کوزگر، طراح گریم بهمن صنیعی، طراح صحنه و لباس سمانه داودی پارسا، گرافیست ایلیا تهمتانی و طراح سازه‌های عروسکی فهیمه و سمانه میرزا حسینی این نمایش را به نمایش گذاشتند. .

همچنین مهدی کریمی و امیرحسین مسعودی عکاسان، امیرحسین مسعودی و محمد مظفری تیزر و انیمیشن، آژانس روابط عمومی و تبلیغات خط سوم حنار، ارائه مجازی صدرا صباحی، منشی صحنه غزاله مظفری، سپهر عمادی سول حنار نویسنده صحنه، تمرین مقدم را تولید کردند. مدیر اجرایی، علی علیرضایی دستیار صحنه، محدث کاوند و دستیار لباس غزاله مظفری، رقیه دلک آبادی دوخت لباس و مهرداد تیموری ساخت کفش، تیم اجرایی و طراحی این نمایش را تشکیل می دهند.

فیلم کوتاه «نوشیدنی سیاه» آماده نمایش است

فیلم کوتاه «نوشابه مشکی» به تهیه کنندگی محمدجواد موحد و کارگردانی محمد پایدار برای نمایش در جشنواره فیلم کوتاه تهران آماده شد.

به گزارش روابط عمومی پروژه، فیلم کوتاه «نوشیدنی سیاه» به تهیه کنندگی محمدجواد موحد و نویسندگی و کارگردانی محمد پایدار ساخته شده است که سال گذشته به مدت 6 روز در عکاسی دفاعی و یک روز در باغ گیاه شناسی ملی کلید خورد. و فیلمبرداری غزالی. او اکنون آماده حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران است.

درست از ساخت فیلم کوتاه شهید باکری تا آماده سازی

«نوشیدنی سیاه» اثری در ژانر دفاع مقدس محصول مرکز تولید کوتاه موسسه فیلم سوره و محصول باشگاه فیلم سوره است که روایتگر آخرین روزهای زندگی یکی از همرزمان شهید مهدی است. باکری. .

در خلاصه داستان «غاز سیاه» آمده است: خدایا مرا پاکیزه بگیر!

علیرضا دیلمی، احسان شیخی، مهدی صمدی، محمود نظرعلیان، فریبرز شاه کرمی، محمدرضا بنی نصرالله، بشیر نیکزاد، علی راسخ، قدرت الله بیات و محمدرضا زاهدی در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.

دیگر بازیگران فیلم کوتاه «نوشیدنی سیاه» عبارتند از؛ مدیر پروژه: حامد یامین پور، دستیار کارگردان و برنامه ریز: محمد رحمانیان، مدیر تولید: کیانوش عاشورزاده، مدیر فیلمبرداری: آرش خارو دوست، صدابردار: مسعود شاهوردی، طراح گریم: زهرا بابایی، طراح صحنه: علی بهری، طراح صحنه و لباس: مرجان طراحی و آهنگسازی صدای خرمی: مهرشاد ملکوتی، تدوین: علیقرانی، تصحیح رنگ و نور: یحیی محمدعلی، طراح جلوه های ویژه هوشمند: امیر روزبهانی، مجید حیدری، بدلکاری: امیرحسین خنجری، طراح جلوه های کامپیوتری: حسن نجفی راد. فیلمبردار: جلال حمیدی، مدیر صحنه: پونه خامن، طراحی پوستر: محمد مهرجو، مدیر خرید: علی تقوی، روابط عمومی: الهام عرشی زاده، محصول باشگاه فیلم سوره، محصول مرکز تولید کوتاه سازمان سینمایی سوره.

انیمیشن “ده سال” تولیدات اداره کل فیلم و تئاتر مرکز رشد شناختی کودک و نوجوان به کارگردانی فاطمه جعفری آماده نمایش شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل کانون، این انیمیشن 18 دقیقه ای با استفاده از فناوری استاپ موشن ساخته شده است.

کارتون کوتاه «ده سال» درباره پسری است که با پدرش در جنگلی دورافتاده زندگی می‌کند تا اینکه یک روز پدر برای پسر اردک وحشی می‌گیرد تا او را از تنهایی نجات دهد. حضور مرغابی در دربند در کنار پسر و زندگی روزمره آنها با یکدیگر کم کم آنها را بیشتر آشنا می کند. تا جایی که اتفاقات نامطلوب در چرخه زندگی اردک و پسر منجر به دگرگونی دیدگاه پسر نسبت به دنیای اطراف می شود.

درست از ساخت فیلم کوتاه شهید باکری تا آماده سازی

فاطمه جعفری با اشاره به استفاده از استاپ موشن در این انیمیشن گفت: استاپ موشن تکنیکی است که به دلایل زیادی همواره جذابیت خود را برای همه سنین حفظ کرده است. مهم ترین عامل وجود عروسک هاست که در دوران کودکی ما نقش بسیار پررنگی دارند و همیشه در دلم می خواستیم عروسک هایمان زنده باشند و راه بروند و حرف بزنند و مثل استاپ موشن تحقق این آرزوی کودکی باشد. ما

کارگردان انیمیشن «ده سال» با تاکید بر نقش کانون در تولید این اثر گفت: این اثر قطعا بدون حمایت مرکز تولید نمی شد و اگر در جای دیگری تولید می شد با این کیفیت انجام نمی شد.” کارگاه بسیار خوبی که ایستگاه استاپ موشن در اختیار فیلمساز قرار می دهد، موقعیت جغرافیایی کارگاه و دسترسی آسان همه عوامل فیلم به آن، تجهیزات نورپردازی و … از عوامل تعیین کننده است. با توجه به امکانات محدودی که دارید حمایت کنید جناب آقای محمدرضا کریمی صارمی معاون تولید کانون و کارگردانی پروژه سینمایی «ده سال» بسیار موثر بود، همچنین تولید فیلم در مرکز یک مزیت دیگر دارد، پخش گسترده فیلم در حوزه فرهنگی. و مراکز هنری و بسیاری از کودکان و نوجوانان از مناطق و فرهنگ های مختلف فیلم را تماشا می کنند.

بازیگران این انیمیشن عبارتند از: کارگردان: فاطمه جعفری، فیلمنامه: فاطمه جعفری و مانی کاشیان، مدیر پروژه: محمدرضا کریمی صارمی، طراح هنری و فیلمبردار: مانی کاشیان، طراح عروسک و تهیه کننده: هلیا قراقزلو، طراح صحنه و تهیه کننده: حمیدرضا باخاری، انیمیشن: فاطمه جعفری، تدوین: محمدرضا علیمراد، آهنگساز: مازیار یونسی، طراحی و آهنگسازی: رامین ابوالصادق، تصویربرداری و جلوه‌های ویژه: سروش دیانتی، تصحیح رنگ و نور: فرهاد قدسی، مشاور فنی: محمد رحیم باکر : اداره کل مرکز فیلم و تئاتر پرورش فکری کودکان و نوجوانان.

فاطمه جعفری پیش از این کارتون «ماجرای کلاه پنهان» محصول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را تولید کرده است.

اجرای جک و لوبیاهای جادویی
اپیزود «جک و لوبیاهای جادویی» به نویسندگی ماندانا آبکاری و کارگردانی علیرضا دهقانی چهارشنبه 18 شهریور ساعت 18 روی آنتن می رود.
در این نمایش که با تلفیقی از بازیگران و عروسک گردانان، ماندانا ابگری، یاسر محمدی، مارال عبدالحسین پور، هادی شعبانی، محمدرضا لطفی و زهرا سماواتی به عنوان بازیگر و عروسک گردان، مژده زکریا پور به عنوان طراح و عروسک گردان، راکسانه ارائه می شود. آبگری به عنوان طراح و خیاط ماندانا آبکاری طراح و دکوراتور حضور دارد.
سایر آثار عبارتند از: مدیر صحنه: محمدرضا لطفی، تصویربرداری: مینا قانع، میکس و مسترینگ: دانیال استاد عبدالحمید، روابط عمومی: ریحانه مطهری، روژین ستاری، رسانه و نمایش: روشنک کریمی.
در خلاصه داستان این سریال آمده است: جک و مادرش در مزرعه ای زندگی می کنند که محصول خوبی نداشته است. تنها گاوی که دارند شیر کافی نمی دهد و مجبور می شوند گاو را بفروشند. جک گاو را به شهر می برد و با دانه های جادویی معامله می کند. در طول شب، دانه های جادویی به یک درخت قوی تبدیل می شوند. جک از درخت بلند بالا می رود و به خانه غول ها می رسد. او در طول ماجراجویی های خود با مرغی با تخم های طلایی و چنگ جادویی آشنا می شود و…

فراخوان رادیو تئاتر «صاحبدلان» منتشر شد
فراخوان دوازدهمین رادیو تئاتر ملی و بین المللی «صاحبدلان» منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی کشور، فراخوان دوازدهمین برنامه ملی و بین المللی رادیو تئاتر «صاحبدلان» با همکاری ستاد این رویداد هنری و برنامه رادیویی منتشر شد.
ایجاد انگیزه و فرصت برای تولید نمایش با محتوای دینی، تولید نمایش های مذهبی عالی برای اجرا و تولید تئاتر رادیویی، تقویت پایه های نمایش های رادیویی مذهبی و انسجام بخشیدن به آنها در تئاتر کشور و به کارگیری روش های خلاقانه برای ترویج تئاتر رادیویی مذهبی و تبادل با ملی تجربه هنرمندان از سراسر کشور هدف این رویداد هنری هستند.
آخرین مهلت ارسال آثار همراه با تکمیل فرمت گروه رادیو تئاتر «صاحبدلان» در سه نسخه لوح فشره با فرمت mp3 و wav تا 1301/12/07 می باشد.
اسامی آثاری که در بخش رادیو تئاتر «صاحبدلان» قرار گرفته اند 9 مهرماه اعلام می شود.
دوازدهمین دوره ملی و اولین دوره بین المللی تئاتر «صاحبدلان» به سرپرستی محمود فرهنگ از تیرماه سال جاری و بخش رادیویی تئاتر این رویداد هنری آذرماه سال جاری برگزار می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا