مجله فرهنگ

اظهارات وزیر فرهنگ عراق درباره سینمای ایران

وزیر آموزش و جهانگردی عراق گفت: سینمای ایران به عنوان یکی از مهم ترین شرکت کنندگان در صنعت سینمای جهان شناخته می شود و با حضور فعال خود در صحنه های بین المللی فیلم منحصر به فرد خود را نشان داده است.

به گزارش کندوج، به نقل از روابط عمومی انجمن سینمایی، حسن ناظم با حضور در «هفته فیلم ایران» با تقدیر از استقبال استثنایی از فیلم های ایرانی، گفت: ایران یکی از مهم ترین کشورهای صاحب فیلم در منطقه است. ” در این راستا، برگزاری هفته فیلم ایرانی در بغداد از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا این هفته فیلمی است که به عنوان یکی از مهم ترین بازیگران صنعت سینما و فیلم های جهان شناخته می شود و به نمایش در آمده است. حضور فعال آن در صحنه های بین المللی فیلم.

وی با اشاره به اشتراک تاریخی، مذهبی و فرهنگی ایران و عراق بر ضرورت همکاری های سینمایی دو کشور در ابعاد مختلف تاکید کرد و افزود: اکنون حرکت و فعالیت جدیدی آغاز شده و شاهد تجدید حیات هستیم. فعالیت ها و زندگی فرهنگی ما با تمام جلوه های خود ادامه می دهد که مهمترین آنها توافقاتی بود که در سفر اخیر ما با جمعی از کارشناسان خبره وزارت آموزش و پرورش عراق به جمهوری اسلامی ایران حاصل شد که نتایج خوب و قابل توجهی را به همراه داشت.

حسن ناظم سینمای ایران را الگوی بی نظیری برای اعتلای سینمای کشورهای منطقه دانست و هفته فیلم ایرانی در عراق را اولین گام برای تحقق آن دانست و گفت: هفته فیلم ایرانی فرصتی است برای ما در بغداد تا به هم نزدیک شویم. ، همدیگر را بشناسید و همچنین برای موفقیت. او یک حرفه ای از صنعت فیلمسازی پیشرفته ایران است. فیلمی که یک قرن را صرف توسعه و ارتقای کیفیت و کمیت کرده و جوایزی را از جشنواره های معتبر بین المللی دریافت کرده است.

در هفته فیلم ایرانی در عراق، تعدادی فیلم مختلف از کارگردانان سینمای ایران برای علاقه مندان به نمایش در می آید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا