اعلام برنامه های تبلیغاتی نامزدها در فضای مجازی صداوسیما

اعلام برنامه‌های تبلیغاتی نامزدها در فضای مجازی صداوسیما

هر نامزد انتخابات ریاست جمهوری یک استودیوی اختصاصی برای تولید محتوا و یک صفحه اختصاصی در تلوبیون دارد.

به گزارش کندوج، حمیدرضا ملاموسی زاده ـ قائم مقام معاون فضای مجازی و دبیر ستاد انتخابات این معاونت ـ که در کندوج حاضر شده بود، درباره ویژه برنامه های انتخابات در فضای مجازی سازمان صداوسیما، گفت: معاونت فضای مجازی در دو بخش برای انتخابات برنامه دارد؛ یکی پویش شبکه های اجتماعی تحت عنوان «پویش جمهور» و دیگری برنامه «تبادل» که یک ویژه برنامه خاص است برای ایام انتخابات که در تلوبیون و شبکه آرا پخش می شود و دیگر برنامه هایش ایجاد صفحات اختصاصی و در اختیار گذاشتن این صفحات اختصاصی در سکوی تلوبیون با بیش از 50 میلیون نصب و شبکه های اختصاصی به هر از کدام نامزدها و استودیوهای اختصاص برای هر کدام از نامزدها برای استفاده 24 ساعته است.

وی درباره چینش تصاویر در تلوبیون افزود: بر اساس قرعه کشی که روز اول سازمان صداوسیما انجام داد، آقای پورمحمدی شماره یک بود و آقای زاکانی شماره شش و بر اساس همین، ما مبنا را گذاشتیم قرعه کشی سازمان برای چینش تصاویر در تلوبیون و حتی تخصیص استودیوها. 

وی درباره استودیوها گفت: استودیوها در حقیقت امکانی است 24 ساعته در اختیار نامزد و شبکه ستاد نامزد در حوزه فضای مجازی قرار می گیرد. در این 24 ساعت نامزد این امکان را دارد که خودش و کارشناسانی که معرفی می کند، درباره دیدگاه های نامزد در استودیو خودشان دفاع کنند. ایجاد این امکان از نظر فنی با معاونت مجازی بود و عوامل فنی و تولید را ما ایجاد کردیم، ولی اینکه چه محتوایی پحش شود را نامزد و نماینده تام الاختیاری که معرفی می کند برعهده دارد. این یک شبکه 24 ساعته است که در اختیار نامزد است که از سکوی تلوبیون پخش می شود. همچنین استودیو رزرو پیش بینی شده است و قابلیت این را داریم که استودیوهای دیگری هم استفاده بکنیم.

وی گفت: این امکان وجود دارد که این پخش به صورت ضبطی و زنده در استودیو و خارج از استودیو صورت بگیرد و به شکل تعاملی است به هر شبکه یک شماره اختصاصی در شبکه های اجتماعی و مجازی اختصاص دادیم و مردم می توانند از طریق شماره با خود نامزد ارتباط برقرار کنند.

وی درباره شروع این امکانات افزود: سه نفر از نامزدها، نمایندگانش را معرفی کردند آقایان جلیلی، زاکانی و قاضی زاده معرفی کردند، بقیه هم در تعامل هستیم که نمایندگانش را معرفی کنند.

وی درباره «پویش جمهور» هم گفت: این پویش یک پویش مردمی است که به عنوان معاونت فضای مجازی و صداوسیما، تسهیل کننده و کمک کننده از جهت تبلیغات این پویش است. این پویش می تواند عکس، دل نوشته، ویدئو یا کلیپ باشد که از خودشان می گیرند یا بتوانند یک چیزی را تولید بکنند، شماره هایی را قرار دادیم در صفحات اجتماعی داخلی و خارجی، می توانند محتوا را بفرستند و ما از همین محتوا استفاده می کنیم و جوایزی هم به بهترین تولیدات براساس قرعه کشی اختصاص می دهیم.

وی درباره برنامه «تبادل» برنامه ای که تولید خود فضای مجازی است گفت: برنامه «تبادل» یک برنامه چالشی فضای مجازی است درباره انتخابات ریاست جمهوری. این برنامه از تلوبیون صفحه آرا پخش می شود؛ شبکه ای که مخصوص خود معاونت فضای مجازی است و همزمان با انتخابات مجلس راه اندازی شد. البته در انتخابات ریاست جمهوی قبلی هم سابقه دارد، ما هدفمان این است که بیاییم پازل دیگری از اطلاع رسانی و آگاهی دهی به مردم را در فضای مجازی تکمیل کنیم.

وی افزود: این برنامه هم قبل از مناظره ها و هم بعد از مناظره ها برنامه دارد؛ بر اساس اتفاقاتی که در داخل مناظره می افتد با کارشناسان نامزدها درباره اتفاقاتی که در مناظره ها افتاده صحبت کنند که یک برنامه زنده است و در طول این مدت کارشناسان مختلف دعوت می شوند و درباره موضوعاتی مختلفی صحبت می شود.

وی درباره تجربه معاونت فضای مجازی گفت: مهم ترین تجربه معاونت مجازی زیر بار بردن سکوی تلوبیون بود که بتوانیم برای هر نامزد یک صفحه اختصاصی در نظر بگیریم که بتوانند اطلاعات شخصی، سوابق و ویدئوهای خودشان را بارگذاری کنند؛ این شد مبنا که ما بتوانیم از طریق تلوبیون ویدئو بگیریم، محتوای تولیدشده توسط کاربر را دریافت کنیم از مردم، یعنی هر کدام از نامزدها این امکان را دارند که یک ویدئوی درخواستی از طرف مردم دریافت کنند و اگر صلاح بدانند در شبکه های اختصاص خود پخش بکنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا