مجله علمی و سلامت

افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت با حضور وزیر بهداشت

به گزارش شفاف، وزیر بهداشت گفت: در شهرستان هندودر کار بسیار جالبی انجام شد، مرکز جامع سلامت بسیار مجهز با کمک خیرین راه اندازی شد و تجهیزات توسط این وزارتخانه تامین شد. بهداشت و درمان در حال حاضر مرکزی در شازند وجود دارد که حدود 70 درصد در 2000 متر مربع تکمیل شده و از نظر خدمات بهداشتی و درمانی مجهز است.

عین اللهی ادامه داد: با توجه به اینکه طرح پزشک خانواده و گسترش این برنامه از برنامه های وزارت بهداشت است، در مراکزی که امروز افتتاح شد، سطح یک پزشک خانواده در یک فایل الکترونیکی انجام می شود. به طور کامل در این مراکز

وی افزود: مرکز شازند یکی از مراکزی خواهد بود که در اسفندماه سال جاری افتتاح می شود و یک مرکز شبانه روزی است که خدمات کامل بهداشتی خواهد داشت.

عین اللهی گفت: بعد از شازند عازم اراک می شویم و از بیمارستان ولیعصر بازدید می کنیم. این بیمارستان یکی از بیمارستان های بسیار بزرگ اراک است که 400 تخت خواهد داشت و در سفر استانی رئیس جمهور به استان مرکزی 400 میلیارد تومان اختصاص یافته است. امیدواریم این مرکز بتواند به یکی از پیشرفته ترین مراکز کشور تبدیل شود.

وزیر بهداشت گفت: از ابتدای دولت تا امروز 850 پروژه بزرگ بهداشتی افتتاح کردیم و تا پایان امسال به 2 هزار پروژه می رسد که در تاریخ کشورمان بی سابقه است. ما 79 بیمارستان با حدود 10800 تخت را راه اندازی کرده ایم و تا پایان امسال 7700 تخت بیمارستانی دیگر اضافه خواهیم کرد.

وی گفت: امیدواریم بتوانیم خدمات بهتری به مردم کشورمان ارائه کنیم.

افتتاح دو پروژه بهداشتی در شهرستان توره شازند

اورژانس 115 خیرساز شهر توره به نمایندگی از مرحوم مشهدی احمدی بقش و خانم زنگنه در مدت یک سال و نیم ساخته شد.

مساحت زمین این ایستگاه 1.25 متر مربع و زیربنای آن 137 متر مربع می باشد. پارکینگ آمبولانس نیز در کنار این ایستگاه در زمینی به مساحت 340 متر مربع در حال ساخت است.

همچنین پد اورژانس شهر توره در مدت 3 ماه و در زمینی به مساحت 2150 متر مربع ساخته شد و برای آن که یکی از 12 ایربگ منطقه مرکزی است حدود 200 میلیون تومان هزینه شد. نابود شدند.

وزیر بهداشت همچنین از مرکز بهداشت شهری و روستایی توره بازدید کرد.

وی در حاشیه افتتاح این مرکز اورژانس گفت: شهرستان توره با توجه به موقعیت جغرافیایی و ترافیک سنگین نیاز به احداث این مرکز داشت که توسط خیرین سلامت ساخته شده است که از خیرین تشکر می کنیم. این بنیاد

منبع: انجمن خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا