مجله علمی و سلامت

افزایش بستری بیماران کرونایی در استرالیا

طبق اعلام مقامات بهداشتی استرالیا، پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان‌های این کشور امروز (سه‌شنبه) برای دومین روز متوالی به بالاترین حد خود رسیده است.

به گزارش کندوج، تعداد مرگ و میرهای روزانه ناشی از ابتلا به کووید 19 نیز به یکی از بالاترین آمارها رسیده است، در حالی که این بیماری پس از شیوع سویه آمیکرون در این کشور دوباره به اوج خود رسیده است.

طبق آمار رسمی، تقریباً 5600 بیمار مبتلا به کووید-19 در بیمارستان‌های استرالیا بستری هستند. این کشور همچنین 100 مورد مرگ ناشی از عوارض کووید-19 را امروز گزارش کرده است.

واکسن بزنید، در اجتماعات ماسک بزنید و اگر مریض هستید در خانه بمانیددر هفت روز گذشته نزدیک به 330 هزار مورد جدید کووید-19 در کشور گزارش شده است که به گفته مقامات بهداشتی، تعداد واقعی مبتلایان ممکن است دو برابر این رقم باشد.

شیوع فعلی کووید-19 در استرالیا ناشی از زیرسویه‌های جدید و عفونی BA.4 و BA.5 Amicron است که به دلیل افزایش تعداد این بیماری‌ها باعث افزایش فشار بر کادر پزشکی در بیمارستان‌ها و خانه‌های سالمندان در این کشور شده است. افراد مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری شدند

به گزارش خبرگزاری رویترز، یکی از مقامات دولت استرالیا در این باره تاکید کرد: واکسن بزنید، در اجتماعات ماسک بزنید و اگر مریض هستید در خانه بمانید.

طبق آمار رسمی، استرالیا از ابتدای همه گیری کووید-19 تاکنون 9 میلیون و 185 هزار و 682 مورد و 11 هزار و 300 مورد مرگ ناشی از عوارض این بیماری را گزارش کرده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا