مجله اجتماعی

افزایش نرخ پوشش تحصیلی دانش‌آموزان به ۹۸.۵ درصد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از افزایش نرخ پوشش تحصیلی دانش‌آموزان خبرداد و گفت: این آمار در سال‌های پیش از انقلاب ۵۶ درصد بوده و امروز به ۹۸.۵ درصد رسیده است.

به گزارش کندوج، صادق ستاری‌فرد با حضور در رویداد رسانه‌ای «چه سفرها کرده‌ایم» افزود: بنده افتخار می‌کنم که دانش‌آموز و معلم عشایری بوده‌ام و از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شده‌ام و از سال ۱۳۸۴ به کسوت معلمی در آمده‌ام.

او در تشریح پیشرفت‌های آموزش و پرورش در دوران انقلاب اسلامی، نگاه به پیشینه فعالیت‌های گذشته را لازمه شئون برنامه‌ریزی دانست و گفت: مهم‌ترین شاخصه برای سنجش فعالیت‌های آموزش و پروش نرخ پوشش تحصیلی است که نشان دهنده وضعیت عدالت‌آموزشی و تربیتی است.

معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش با بیان اینکه نرخ پوشش تحصیلی در سال ۱۳۵۷ و در سال‌های پیش از انقلاب اسلامی ۵۶ درصد بوده است، ادامه داد: سیستم آموزشی قبل از انقلاب خدمات آموزشی خود را به ۵۶ درصد دانش‌آموزان لازم التعلیم ارائه داده است و امروز این خدمت به برکت وجود انقلاب اسلامی به ۹۸.۵ درصد رسیده است؛ از طرفی ایجاد نهضت مدرسه‌سازی رشد بی‌نظیری داشته و نسبت به قبل از انقلاب این آمار به ۱۲ برابر رسیده است.

ستاری‌فرد تصریح کرد: موضوع تعلیم و تربیت معلمان در گذشته با دانش‌سرا دنبال می‌شد که این‌ روند با ایجاد دانشگاه فرهنگیان و جذب دانشجویان تربیت معلم با جمعیت ۱۰۰ هزار نفری دانشجو معلمی و ۱۰۰ پردیس دانشجویی متحول شد.

او حضور دانش‌آموزان در المپیادهای علمی را مورد اشاره قرار داد و گفت: تازه‌ترین حضور دانش‌آموزان ما در المپیادهای علمی اخیرا با کسب ۲۰ مدال طلای دانش‌آموزان رقم خورد که نشان دهنده دانش بنیان شدن آموزش و پرورش است.

معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش با تاکید براینکه رشد علم از علوم پایه شکل می‌گیرد، افزود: امسال برای نخستین‌ بار طی سال‌های گذشته در رشته‌ ریاضی آمار تعداد دانش‌آموزان ما از منفی خارج شد و رشد پیدا کرد؛ این رشد در رشته فنی و حرفه‌ای نیز رقم خورد که در سال‌های آینده موجب تربیت نیروی انسانی آموزش دیده برای بازار کار خواهد شد.

ستاری‌فرد شهادت ۳۷ هزار دانش‌آموز و ۳۴ هزار معلم در دوران دفاع مقدس را پشتوانه محکم نظام اسلامی دانست و تاکید کرد: این آمار نشان می‌دهد که مجموعه آموزش و پرورش نسبت به انقلاب احساس وظیفه می‌کند. خوشبختانه در این سال‌ها نسبت دانش‌آموزان دختر رشد خوبی داشته و در همین راستا تعداد کارکنان و معلمان زن به ۵۵ درصد رسیده است. لذا آموزش و پرورش ظرفیت مهمی را برای استفاده از بانوان متعهد فراهم کرده است و با طرح جدیدی که در آموزش و پرورش دنبال می‌شود سطح کیفیت آموزش ارتقاء پیدا خواهد کرد.

لازم به ذکر است، رویداد رسانه‌ای «چه سفرها کرده‌ایم» در ایام دهه فجر به تبیین دستاوردها و پیشرفت‌ها انقلاب اسلامی می‌پردازد. در این رویداد رسانه‌ای که از جمعه ۱۴ تا ۲۲ بهمن‌ماه از ساعت ۹ تا ۲۰ برپا خواهد شد، مسوولان کشوری و لشکری از طریق استودیوی پخش زنده تلویزیونی و غرفه‌های مستقر خبرگزاری‌های رسمی کشور به تببین دستاوردها و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی خواهند پرداخت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا