مجله فرهنگ

امیر سیاری: صدام را برای حمله به ایران پرورش داده بودند

کندوج/ سمنان دستیار هماهنگ کننده جمهوری اسلامی ایران معتقد است که گستاخی صدام حسین او را برای حمله به ایران آموزش داده است.

امیر حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران 9 تیرماه در مراسم گرامیداشت بیست و دومین سالگرد شهادت سپاه مهدیشهر و اولین سالگرد عروج امیر سیاوش جوادیان به جمع فرماندهان عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران ارتش ایران در حسینیه المهدی مهدی شهر با بیان اینکه امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه ها مجهز هستند، گفت: نیروهای جمهوری اسلامی ایران قدرت اول منطقه هستند.
وی با اشاره به اینکه باید یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داشت اما کافی نیست، افزود: همه ما وظیفه داریم اهداف و راه شهدا را بشناسیم و به نسل های آینده منتقل کنیم و جوانان باید این راه را بشناسند. ، به آن پاسخ دهید و آن را دنبال کنید.
معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی به تشریح چگونگی برپایی جنگ هشت ساله پرداخت و افزود: در 22 بهمن 57 انقلاب اسلامی ایران پیروز شد. و غرور جهانی از ایران گریخت.
وی ادامه داد: بدون شک این استکبار بین المللی قصد فرار دائمی را نداشت بلکه به دنبال راهی برای بازگشت بود. ابتدا سعی کردند اختلافات قومیتی و مذهبی را حل کنند، اما به فضل الهی ناکام ماندند.

صدام برای حمله به ایران بزرگ شد

سیاری به راهکارهای دیگر برای بازگرداندن استکبار جهانی به ایران اشاره کرد و خاطرنشان کرد: دشمن پس از اختلافات قومیتی و مذهبی اقدام به ترور مسئولان و شخصیت های ایرانی کرد و این انقلاب تاکنون 17 هزار شهید تقدیم کرده است.
امیر سیاری با بیان اینکه دشمنان حتی با ترور مسئولان نیز نتوانستند این انقلاب را از بین ببرند، به استفاده از جنگ در ایران به عنوان آخرین چاره استکبار بین المللی اشاره و تصریح کرد: دشمن به دنبال فردی بود که انگیزه حمله به ایران را داشته باشد. کسی نبود جز صدام حسین، رئیس جمهور عراق، او مردی انتقام جو بود و برای خدمت به ایران بزرگ شد.
معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه به هدف حمله صدام به ایران در جنگ هشت ساله دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: شکست انقلاب اسلامی و تمامیت ارضی منطقه یکی از اهداف این حمله بود. اهداف ناگوار حمله صدام به ایران اسلامی.
وی با بیان اینکه در سال 57 منطقه به دو قطب شرقی و غربی تقسیم شد، افزود: دشمنان ایران اسلامی همه تجهیزات شرقی و غربی را در اختیار صدام قرار دادند و او را آماده کردند و برای جنگ با ایران و برای این جنگ آماده کردند. برای صدام آنها سیاست را تعیین کردند.
امیر سیاری در ادامه یادواره شهدای لشگری در شهرستان مهدی شهر با بیان اینکه 8 سال دفاع مقدس را پشت سر گذاشتیم خاطرنشان کرد: در این 8 سال خون دادیم و جوان کردیم اما عزت ندادیم و سرافرازی و نه تنها بخشی از خاک این میهن اسلامی از ایران جدا شد، هر چند 200 سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هر زمان که در ایران جنگ می شد بخشی از این کشور توسط دشمنان فتح و از ایران جدا شد. .

صدام برای حمله به ایران بزرگ شد

معاون هماهنگ کننده جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه از اوایل انقلاب اسلامی ایران، کشورمان در معرض تحریم های اقتصادی بوده است، افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، این تحریم های اقتصادی توسط ایران صورت گرفت. دشمنان با جدیت بیشتری آمدند.
وی خاطرنشان کرد: امروز دشمنان این نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران علاوه بر جنگ اقتصادی به دنبال جنگ نرم و بی تربیت در این کشور هستند و خداوند می خواهد با کمک و جایگاه این مردم آنها در یک جنگ اقتصادی و نرم، دشمنان را شکست خواهند داد.
امیر سیاری با بیان اینکه امروز دشمنان همه جوانان ما را هدف اصلی قرار داده اند افزود: دشمن به دنبال تغییر نگرش، رفتار و افکار جوانان است تا آنها را به سمتی که دشمن می خواهد سوق دهد.
معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه به مبانی فکری و مدیریتی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: مبانی فکری و مدیریتی ما با کشورهای دیگر متفاوت است و دلیل آن این است که ارزش های انقلابی و دموکراتیک بر ما حاکم است. حاکم بر زندگی
وی در ادامه به چند تن از فرماندهان اشاره کرد و تصریح کرد: مومن بودن، ایمان داشتن، داشتن روحیه شهادت طلبی و ایثار از مهم ترین فرماندهان سران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. . .
امیر سیاری در پایان این مراسم خاطرنشان کرد: سیاوش جوادیان سرلشکر فقید امیر از فرماندهان عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران همه ویژگی ها و سرنخ های فوق را داشت و این یکی از رازهای آن بود. موفقیت او
در ابتدای این مراسم محمد بارانی امام جمعه مهدیشهر نیز با اشاره به رشادت های امیر سیاوش جوادیان از سرداران دلیر جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: امیر جوادیان در طول عمر خود سه جهاد را به پایان رساند. : علمی، نظامی و توضیحی

وی با بیان اینکه رهبری نظام فرمودند جهاد اوج است و رسیدن به این اوج آرزوی همه ماست، افزود: دامنه این اوج اخلاص است و شهدای ما در مقابل این ترازوی اخلاص که توجه به خدا بود ایستادگی کردند. و به خدا رسید. .

صدام برای حمله به ایران بزرگ شد

صدام برای حمله به ایران بزرگ شد

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا