مجله علمی و سلامت

اپل ارتباط معترضان چینی را قطع کرد!

پس از اینکه برخی از کاربران از ابزار استفاده می کنند اپل ایردراپ کوپرتینو برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات به صورت ناشناس علیه دولت چین، عملکرد این ویژگی را در این کشور محدود کرد. پس از تغییر اعمال شده توسط اپل، مدت زمانی که کاربران می توانند از طریق AirDrop برای افرادی که در لیست مخاطبین نیستند، فایل ارسال کنند کاهش می یابد. این محدودیت ظاهرا در سطح جهانی نیز ارائه شده است.

این تغییر که اولین بار توسط بلومبرگ گزارش شد، به عنوان بخشی از آپدیت iOS 16.1.1 در دسترس کاربران قرار گرفته است. ویژگی AirDrop به کاربران اجازه می دهد تا فایل ها را با مخاطبین یا دیگران به اشتراک بگذارند و دو گزینه در اختیار شما قرار می دهد.

یکی از این گزینه ها «Contacts» و دیگری «Everyone» است. همه چيز گزینه دوم در چین تغییر کرده است. در چین به جای این گزینه عبارت All for 10 minutes ظاهر می شود که این قابلیت تنها به مدت 10 دقیقه فعال می شود و پس از این مدت به گزینه اول تغییر می کند.

اپل ایردراپ

تغییر Airdrop به بازار جهانی گسترش می یابد

در هفته های اخیر، معترضان در چین از ایردراپ برای انتشار اطلاعات علیه دولت این کشور استفاده کرده اند، اما اکنون با تغییری جدید، این روند مختل خواهد شد. در واقع، معترضان نمی توانند به راحتی فایل ها یا تصاویر را در یک گروه و بین افراد زیادی توزیع کنند.

در حال حاضر، اپل به این گزارش ها پاسخی نداده است، اما به گفته بلومبرگ، این ویژگی در نهایت برای همه کاربران در سراسر جهان عرضه خواهد شد. در هر صورت ممکن است اجرای این تغییر برای برخی کاربران خوشایند نباشد، به خصوص که به نظر می رسد اپل این تغییر را به خاطر دولت چین انجام داده است.

رابطه اپل با چین پیچیده است و در سال های اخیر زوج کوپرتینویی بارها مورد انتقاد قرار گرفته است. در حالی که اپل می گوید به حریم خصوصی کاربران در بازار جهانی احترام می گذارد، به نظر نمی رسد چنین ارزش هایی در چین وجود داشته باشد و کوپرتینویی ها مایلند با دولت چین برای حفظ یکی از بزرگترین بازارهای خود همکاری کنند.

227227

دکمه بازگشت به بالا