اکسپو: پیوند ذهن ها، خلق آینده یا گسستن پیوندها و تکرار گذشته؟
چه نتیجه ای برای کشور داشته است؟ حضور بیش از 190 کشور و وسعت بیش از 400 هکتار و فرصت های ویژه برای کشورها مستلزم مروری بر نقاط قوت و ضعف پاویون ایران است تا در 100 روز آینده گشایش کوچکی داشته باشید:
نقاط ضعف:
1/عدم نوآوری و خلاقیت در چیدمان نمادها و نشانگرها و ارائه دارایی های کشور.
2/ فقدان راهنمایی مؤثر
3/ آگاهی اقتصادی و زشت تجاری از بازار
4/ ناهماهنگی مدیران در بخشهای مختلف
5/عدم استفاده بهینه از 2000 متر فضا و فضای بهینه در طبقات
6/ عدم برنامه ریزی و عدم ارائه برنامه ویژه برای حضور شش ماهه
7/ نداشتن موضوع مشترک در نمایش
8/ عدم ارائه نگاه کلی به تکنولوژی و فرهنگ و هنر و اندیشه ایرانی
9/ نبود برنامه فرهنگی جذاب برای مناسبت های مختلف.
10/ تحقیر بیش از حد کلاسیک ها و مشاهیر کشور
11/ طراحی داخلی نامناسب و دمای بالا
با راهروهای باریک و جلو شیشه ای مات.
12/ از افراد حرفه ای برای جذب مخاطب استفاده نکنید
13/ درک نادرست از اهداف و رویکرد نمایشگاه بین المللی
14/ بی اطلاعی مسئولان کلیدی در هماهنگی، نظارت و نظارت بر پرونده ها
15 / عدم شفافیت پلان ها در طراحی و اجرای کارها
16 / به شعار اصلی برنامه چشم پوشی کنید. ایجاد آینده و پیوند ذهن ها.
17/ عدم اطلاع رسانی و عدم پیوست حرفه ای رسانه ای به مدت شش ماه فرصت تبلیغات با 30 میلیون بیننده تشنه …
نقاط قوت:
1/ مکان غرفه با توجه به مکان نمایشگاه
2 / دیدگاه طراحی کلی نمایشگاه از راه دور
3/ نورپردازی صحیح در شب
4/ نقاط ضعف مدیران موجود را بشناسید.
5/ مشارکت و حمایت از ارائه ها در پیگیری نکات منفی با مهمانان …
البته فرصت مقایسه با کشورهای دیگر فرصت دیگری می طلبد…