مجله بانوان

اگر پیشنهاد شود به سرمربیگری تیم ملی فکر می‌کنم/ ورود زنان به ورزشگاه گامی رو به جلو بود

مریم ایراندوست در مورد سرمربیگری تیم ملی فوتبال بانوان ایران در دوران ریاست مجدد تاج در فدراسیون گفت: اگر پیشنهادی باشد حتما بررسی و تصمیم خواهم گرفت.

به گزارش کندوج، لیگ برتر فوتبال بانوان از 31 مهرماه آغاز می شود. مریم ایراندوست سرمربی سابق تیم ملی پس از چندین سال به لیگ برتر بازگشت و این بار هدایت تیم سپاهان را بر عهده گرفت. وی گفت وگویی با کندوج داشته و در مورد مسائل مختلفی از جمله بازگشت به لیگ، انتخابات اتحادیه فوتبال و ریاست مهدی تاج در اتحادیه فوتبال و ورود بانوان به این عرصه صحبت کرده است که مشروح آن را می خوانید. زیر

ایراندوست در خصوص سرمربیگری تیم سپاهان و حضور مجدد در لیگ برتر بانوان به خبرنگار کندوج گفت: کار من تمرینات است و به دلیل جلساتی که با باشگاه سپاهان داشتم و لطف آقای دکتر. ساکت و خانم چینسری، فضای خالی برای کار پیدا کردند.

وی با بیان اینکه هدف باشگاه سپاهان قهرمانی نیست، ادامه داد: باشگاه برای ایجاد ساختار حرفه ای برای بانوان تلاش می کند و برای قهرمانی برنامه سه ساله دارد اما هیچ مربی مخالف کسب بهترین نتایج نخواهد بود. ما تمام تلاش خود را برای رسیدن به بهترین ها انجام خواهیم داد. عملکرد را داشته باشد.

وی به الزاماتی که برای سرمربیگری سپاهان در لیگ انجام داده اشاره کرد و گفت: امکانات باشکوه سپاهان برای همه مشخص است. بحث هایی داشتیم که زمین تیم بانوان همان زمینی باشد که مردان هم در آن تمرین کنند. البته قبل از اینکه به اصفهان بروم فکر می کردم زمین ها وضعیت خوبی ندارند اما خوشبختانه زمین ها خوب بود. دغدغه بعدی من بازی تیم سپاهان در اصفهان و در ورزشگاه نقش جهان یا باغ فردوس بود و این توافق حاصل شد.

ایراندوست در خصوص قراردادش با این باشگاه گفت: در هیچ جای دنیا نمی توان قرارداد رسانه ای کرد اما من قرارداد خوب و حرفه ای امضا کرده ام. در سال های 93 و 94 با ملوان قرارداد حرفه ای بستم. اینها الزامات کار با دید باز به باشگاه سپاهان و آقایان است. ساکت شرایط را فراهم کرده است.

اگر پیشنهاد شود به سرمربیگری تیم ملی فکر می کنم

وی درباره انتخاب مجدد مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال گفت: با توجه به اینکه آقای تاج در AFC هستند و فوتبال بانوان را در سطح بین المللی می شناسند، امیدوارم اتفاقات خوبی برای فوتبال بانوان بیفتد.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال در پاسخ به این سوال که از وضعیت فوتبال بانوان در دوره قبل ریاست آقای تاج راضی بودید، گفت: من در فصل قبل ایران نبودم اما در سال 2018 یا 2019 خانم خانم تاج در ایران حضور داشتند. صوفی زاده و آقای شکوری با من تماس گرفتند و به من گفتند که به تیم ملحق شوم می خواهم به سطح ملی بیایم اما آن زمان شرایط کار را نداشتم. دو سال و نیم وقفه بود، دلایلش را نمی دانم، اما امیدوارم همه چیز خوب پیش برود.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی را قبول می کنید، گفت: هیچکس مخالف خدمت به تیم ملی کشورش نیست، به خصوص من که همیشه ثابت کرده ام بسیار ملی گرا هستم. در حال حاضر تمرکزم روی سپاهان و کاری است که باید انجام دهم، اما اگر پیشنهادی باشد حتما بررسی می‌کنم و تصمیم می‌گیرم.

برابری خواسته همیشگی من است

ایراندوست درباره شرایطی که برای سرمربیگری تیم ملی باید مهیا باشد، گفت: زمانی که سرمربی بودم در جلسه ای با شهره موسوی نایب رئیس فدراسیون گفتم که به عنوان مشاور ادامه می دهم. . اما وقتی او اصرار کرد، گفتم که اگر جو یکنواخت باشد، من برنده می شوم. هر چقدر هم از مربیگری فوتبال ایران اطلاع داشته باشم، بدون آرامش موفق نمی شوم. فدراسیون فوتبال تمام راه را قول داد و فراهم کرد. تقریبا برابری و شخصیت برای فوتبال بانوان لازم بود و من به راحتی پیروز شدم.

وی در این خصوص افزود: با توجه به اینکه فوتبال ما در دوره رشد قرار دارد و هواداران میلیونی پیدا کرده است، متولیان فدراسیون فوتبال خواستار تداوم همین شرایط هستند و می توان در چنین فضایی کار کرد. تنها خواسته من همیشه برابری فوتبال و فوتبالیست های زن بوده است.

ورود بانوان به ورزشگاه یک قدم رو به جلو است

ایراندوست درباره حضور بانوان در ورزشگاه ها و مسابقات لیگ برتر گفت: خیلی خوشحالم و تنها من این دغدغه ها را نداشتم اما با وجود فشارها علنا ​​اعلام کردم. حتی در جلسه ای خانم موسوی گفتند که یک مدت نباید در مورد ورزشگاه ها صحبت کنم که من هم در جواب گفتم همان موقع پست می نویسم.

وی افزود: در 15 سال گذشته تقریباً به هر کشوری سفر کرده ام، حتی اگر فقط نام دو تیم را می دانستم، به ورزشگاه می رفتم و جو را بررسی می کردم. یکی از دغدغه های من بعد از فوتبالیست شدن، رفتن به زمین بود. البته این را هم بگویم که با وجود اینکه در سال های اخیر فضا برای ورود بانوان به بازی های ملی و اخیراً در لیگ فراهم شده است، اما من فرصت حضور نداشتم. با این حال خوشحالم که مسئولان کشور و فدراسیون فوتبال بنا به دلایلی این تصمیم را گرفته اند. همین که گامی به جلو برداشتیم اتفاقی که در فوتبال دوستانمان افتاده خیلی مثبت و خوب است.

در تلویزیون هم پخش مرده نداریم

ایراندوست در پاسخ به این سوال که پیشنهاد همکاری با سارا قمی را داده اید، گفت: نیازی نبود. سپاهان مهاجمان و بازیکنان بسیار خوبی دارد و تلاش می کنیم بازیکنان را در تیم نگه داریم.

وی به جدایی شقایق روزبهانی از تیم سپاهان اشاره کرد و گفت: یک روز قبل از عقد قراردادم با سپاهان، شقایق به دلیل اینکه با سپاهان قرارداد نداشت و از جایی قریب به میلیاردی قرارداد مالی داشت، رفت. یکی دیگه. در صحبتی که با من داشت گفت خجالت می کشم و می خواهم با تو باشم اما پیشنهاد 950 میلیونی تیم دیگری باعث شد او برود.

ایراندوست با اشاره به معاملات مالی در فوتبال بانوان و آقایان گفت: وقتی یک بازیکن مرد 50 تا 70 میلیارد تومان پول می گیرد، یک میلیارد برای فوتبال بانوان رقم ناچیزی است. قبول دارم که تلویزیون زنده یا حتی مرده نداریم و اسپانسر هم وارد نشده است، اما فوتبال زنان به اندازه مردان طرفدار دارد. این به همه در زمین ملوان ثابت شد. وقتی پنج هزار زن به ورزشگاه می آیند نشان می دهد که او طرفداران خودش را دارد. امیدوارم این اعداد در مورد برخی تیم ها صدق نکند و از همه باشگاه ها حمایت شود تا بازیکنان بدون نگرانی رشد کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا