مجله عمومی

ایرانی‌ها از کی‌روش یاد بگیرند!

این تصویر که این روزها تیم ملی فوتبال ساحلی در قهرمانی جام بین المللی حال خوشی ندارد، شایعات و شایعات را در فضای مجازی به دنبال داشته و باعث نگرانی تیم ملی در مسابقات جام جهانی شده است.

کندوج پلاس: دو روز پیش بود که تیم فوتبال ساحلی این کشور با غلبه بر تیم ملی برزیل قهرمان جام بین قاره ای دوبی شد.

تصویر شادی نکردن بازیکنان تیم ملی از اهدای جام نیز در مقابل اکثر رسانه های ورزشی جهان قرار گرفت اما بیشتر از قهرمانی خبرساز شد و حتی فدراسیون فوتبال نیز مستقیما در بیانیه ای اعلام کرد که «بر اساس جمهوری اسلامی ایران و آیین نامه رفتار و قانون بازی های المپیک. طبق اعلام فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) با رعایت اصول ورزش فوتبال و پرهیز از هرگونه رفتار سیاسی در میادین ورزشی، افرادی که اخلاق حرفه ای و ورزشی را رعایت نمی کنند. در این رابطه طبق مقررات است.

همدردی و رفاقت صمیمانه بازیکنان تیم ملی فوتبال ساحلی در روزهای غم انگیز ایران عزیزمان اقدامی قابل توجه و حتی برای برخی افراد قابل تحسین است. اما با توجه به اینکه جام جهانی 2022 قطر در راه است، باید کمی به شکل این واکنش ها و ابعاد و عواقب واکنش های مشابه به این نوع همراهی با مردم فکر کرد.

شاید برخی این نگرانی را داشته باشند که در حالی که تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی 2022 قطر حضور دارد، در صورت پیگیری این اقدامات سیاسی و اجتماعی، بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان نیز نسبت به اتفاقات اخیر، اقداماتی مشابه این اقدام نشان دهند. . ، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

یقیناً به عنوان یک شخصیت ملی اولاً و یک شهروند ایرانی در درجه دوم، حق اظهار نظر، عمل یا حتی حق واکنش و بی طرفی در برابر این گونه واکنش های سیاسی در عرصه ورزش، فوتبال و کل جامعه را دارند.

هیچکس نمی تواند آنها را به خاطر این ارتباط با اتفاقات و اتفاقات این روزها در کشورمان مورد انتقاد قرار دهد، اما تنها سوالی که در این بین مطرح می شود این است که این همه شادی نکردن به پیروزی یا شادی بعد از گل با یک سیاسی چه بهای تمام می شود. معنی؟

با توجه به قوانین فیفا برای رعایت قوانین حاکم بر ورزش فوتبال و پرهیز از هرگونه رفتار سیاسی در زمین های ورزشی، بدیهی است که هرگونه اقدام سیاسی در زمین فوتبال توسط فیفا در زمین فوتبال پاسخ داده خواهد شد.

چندی پیش فیفا نامه ای به 32 انجمن راه یافته به جام جهانی نوشت و در آن تاکید شد که مسائل سیاسی در طول جام جهانی مطرح نشود.

رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در این نامه گفت: می دانیم که فوتبال در کشورها نقش مهمی دارد و همچنین می دانیم که چالش ها و مشکلات زیادی با ماهیت سیاسی در سراسر جهان وجود دارد. اما لطفا اجازه ندهید فوتبال به یک جنگ ایدئولوژیک یا سیاسی کشیده شود.

اگر هر یک از بازیکنان تیم ملی فوتبال کشور در زمین مسابقه رفتار سیاسی از خود نشان دهند، قطعاً به محرومیت کل تیم ملی کشورمان، هر تعداد، منجر می شود.

با این حال اگر تنها یک نفر با رفتارهای سیاسی در زمین مخالف باشد، این آغاز تفرقه و تفرقه بین ملی پوشان است. در نهایت به خودمان، به حریف و فیفا باختیم. همچنین نتیجه حرکتی است که می تواند ناشی از هیجان یا تمایل به کلیک بیشتر در فضای مجازی و رسانه باشد. جدای از شکست، البته دو تیم بین خود تیم ملی و حتی عصبانیت تماشاگران تلویزیون در انتظار احساس غرور آفرین پیروزی یا حداقل یک بازی هیجان انگیز.

البته در این میان نباید گفت که کی روش بار دیگر اراده جدی خود را برای انسجام تیم ملی کشورمان ثابت کرد و با اقدامی تحسین برانگیز با توجه به رفتار مهدی طارمی و سردار آزمون در بازی سنگال، ماندنی شد. . دور از دروازه دو تیم در تیم ملی دیروز همه بازیکنان و ملی پوشان را پشت میزی روی زمین چمن جمع کرد. همین عمل به ظاهر ساده و تصویری که همه بازیکنان و تکنسین‌ها در اطراف یکدیگر روی یک میز قرار دارند، این اطمینان را به ما می‌دهد که اگر مردم برای ایجاد تفرقه بین تیم ملی تلاش کنند. سرمربی تیم نمی گذارد این تلاش نتیجه بدهد.

آنچه این روزها غیرقابل انکار است؛ افزایش غم و رنج ما ایرانیان. بسیاری از ما لحظه ای از خنده یا اشک شوق را از دست می دهیم. اما جدای از ترس محرومیت تیم ملی از فیفا، چه چیزی از شادی گل مهدی طارمی با پاس گل سردار آزمون برای انگلیس راضی کننده تر، هیجان انگیزتر و دلچسب تر است؟ حتی تصورش هم سرگرم کننده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا