مجله عمومی

این عکس باید عوض شود!

یکی از بزرگترین مشکلات تیم ملی در جام جهانی 2022 پیری تیم بود. بی دلیل نیست که تیم ملی در سومین بازی رقابت های گروهی مقابل آمریکا تا این حد از داستان خارج شد و به خصوص در نیمه اول نمایش فاجعه باری به نمایش گذاشت.

به گزارش روزنامه کندوج دنیای اقتصاد او نوشت: «این فقط موضوع عقب نشینی نبود. حتی یک شکست سنگین مقابل انگلیس و باخت به آمریکا هم نبود، چه رسد به خیس شدن هشتم آذر در تقویم ایران. یکی از بزرگترین مشکلات تیم ملی در جام جهانی 2022 پیری تیم بود. بی دلیل نیست که تیم ملی در سومین بازی رقابت های گروهی مقابل آمریکا تا این حد از داستان خارج شد و به خصوص در نیمه اول نمایش فاجعه باری به نمایش گذاشت.

میانگین سنی شاگردان کی روش تقریبا چهار سال بیشتر از آمریکا بود و این تفاوت پس از دو مسابقه سخت به وضوح قابل مشاهده بود. تیم ایران خوش شانس بود که چند موقعیت آمریکایی تبدیل به گل نشد و گل دوم آنها نیز یک میلی متر اشتباه بود. به علاوه، کی روش باید خوشحال باشد که پولیشیچ، بهترین بازیکن آمریکا، پس از گل نتوانست به بازی ادامه دهد. این یک “وحی” نیست، بلکه مروری بر حقایق برای یادگیری و بهبود است. فوتبال ایران برای پیشرفت باید تغییر نگرش اساسی داشته باشد و بیش از هر چیز باید روی جوانان تمرکز کند.

می دانید که ایران مسن ترین تیم جام جهانی 2022 را داشت. این تیم یک رکورد دیگر هم داشت. در مقایسه با 31 تیم دیگر با کمترین تغییرات ممکن نسبت به جام جهانی های قبلی وارد مسابقات شد. جلوه بارز این شباهت در مقایسه ترکیب اصلی تیم ملی در دیدار با آمریکا و ترکیب این تیم مقابل پرتغال در جام جهانی 2018 دیده شد.جالب اینجاست که پس از چهار سال و نیم، شما هشت بازیکن مشترک تیم اصلی ایران در سومین بازی مرحله گروهی را ببینید. علیرضا بیرانوند، مجید حسینی، مرتضی پورعلیگنجی، رامین رضاییان، سعید عزت اللهی، احسان حاج صفی، سردار آزمون و مهدی طارمی هشت بازیکنی بودند که در دیدار با پرتغال در ترکیب اصلی قرار گرفتند و در دیدار با پرتغال نیز در ترکیب اصلی حضور داشتند. . آمریکا.

این باور نکردنی است و البته سرمربی تیم ملی چهار سال پیش هم همینطور بود. آنها حتی مارکار آقاجانیان را به کار گرفتند تا فضای داخلی کلی یکسان شود، اما نتیجه حتی ضعیف تر بود. یادتان باشد علیرضا جهانبخش از بازی با آمریکا محروم شد و امید ابراهیمی و وحید امیری هم مصدوم شدند. اولی اصلا به جام جهانی نرسید و دومی مشخصا شرایط مساعدی نداشت. در غیر این صورت بعید نیست که کی روش بزرگترین خرگوش جهان را از کلاه بیرون بکشد و در سال 2022 با هر یازده بازیکن سال 2018 بازی کند!

پر واضح است که فوتبال ملی ایران نیاز به بازسازی اساسی دارد. علیرغم عدم کسب چند دهه قهرمانی آسیا، تمام تلاش و تمرکز هواداران فوتبال را برای موفقیت در جام حذفی 2023 به کار گرفت، اما باور کنید ارزش این را دارد که این تورنمنت را فدای تغییر نسل بزرگ فوتبال ایران کنیم. مردم از این تیم تکراری، مربی تکراری، موفقیت های تکراری و غرور تکراری در نتایج ضعیف خسته شده اند. دوستداران فوتبال خواهان تغییر نسل هستند. تغییر بازیکنانی که گاه از نظر فنی و رفتاری به مرزها رسیده اند، جایی برای دفاع از خود ندارند.”

این عکس باید عوض بشه!

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا