مجله فرهنگ

بازگشت کاروانسرای شاه‌عباسی ایزدخواست به مدار گردشگری

کندوج / فارس کاروانسرای شاه عباسی ایزدخواست ، بنایی تاریخی واقع در شمال فارس ، با همکاری بخش خصوصی به طور کامل بازسازی شد و سالها در خدمت گردشگران بود.

مدیر بنیاد خیریه و امور خیریه فارس روز یکشنبه 9 اکتبر در مراسم کاروانسرای شاه عباسی ایزدخواست ، که با حضور نمایندگان و ناظران یونسکو برگزار شد ، گفت: «این سایت یک هدیه است و متعلق به دوران صفویه است. “

حجت الاسلام سیدعباس موسوی یادآور شد: در دوره تاریخی صفویه ، این بنا در کنار قلعه ایزدخواست ، یکی از موفق ترین نقاط ایران به شمار می رفت. استقبال از گردشگران.

موسوی افزود: این کاروان تاریخی ارزشمند به مساحت 3 هزار و 940 متر مربع و مساحت 2 هزار و 700 متر مربع در قالب سرمایه گذاری بخش خصوصی در سالهای 94 تا 99 به طور کامل بازسازی شده و هم اکنون آماده استفاده در دهه افتتاح بردار ، استفاده و ارائه خدمات به گردشگران و گردشگران.

وی گفت: بیش از 40 میلیارد ریل برای احیای این کاروان ها سرمایه گذاری شده است. امروز مجموعه کاروانسرای شاه عباسی در ایزدخواست از سوی نماینده یونسکو مورد بازرسی و ارزیابی قرار می گیرد تا جهانی شدن را مستند سازد و از حمایت یونسکو برخوردار شود.

مدیرعامل اوقاف فارس تاکید کرد: هدایای ارزشمند تاریخی و اشرافی در سراسر کشور از جمله فارس وجود دارد که می توان با همکاری بخش خصوصی و کارشناسان فنی در زمینه آثار و تاریخ ، ضمن احیا و مرمت این آثار ارزشمند ، احیا و بازسازی کرد. مظاهر تمدن. این صنعت گردشگری از جمله کاروانها و مخازن تاریخی در منطقه فارس شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا