مجله فرهنگ

بازیگران «نمور» اتوبوسی وارد قصه نمی‌شوند

مصاحبه هفته؛

دیوید بیدل: بازیگران

داود بیدل کارگردان فیلم سینمایی «نمور» گفت: در فیلم «نمور» قهرمان نداریم، اما اینطور نیست که مردم با اتوبوس هم رفت و آمد کنند؛ هر کدام داستان خودشان را تعریف می کنند.

داوود بیدل کارگردان سریال های «تونها»، «راه و بیراه»، «بیم و امید» و فیلم سینمایی «عصر عشق و خیانت» در رابطه با اکران فیلم جدیدش «نامور» به تهیه کنندگی یاسر جعفری. از 16 سپتامبر به مدار غربالگری اضافه شد توضیح داد: ناآرامی های اجتماعی اخیر شرایط بدی را برای فیلم ها و فیلم «نامور» ایجاد کرد. متأسفانه چون فیلم ما تازه وارد چرخه اکران شده بود و سالن های کمی برای اکران داشت، بیشتر مورد سوء استفاده قرار گرفت.

وی با اشاره به فروش این فیلم و استقبال تماشاگران پس از اکران «نامور» توضیح داد: در روزهای اول اکران «نامور» را با اهالی سینما تماشا کردم. خوشبختانه استقبال آنها بسیار خوب بود، اما با توجه به شرایط، اتفاقات خوبی برای فیلم ما نیفتاد و تنها توانست نزدیک به صد میلیون بفروشد.

بیدل در مورد شباهت “نمور” به فیلم قبلی خود “عصر عشق و خیانت” اظهار داشت: ما روی «یک قرن عشق و خیانت» از نظر تولید و ویرایش نگاتیو کار کردیم و کل کارمان روایت یک داستان عاشقانه در یک بستر سیاسی بود. این فیلم در واقع درباره یک اتفاق واقعی و داستانی بود که در تاریخ گم شده بود، اما «نمور» کاملاً یک اثر اجتماعی است که به روابط انسانی اشاره دارد.

این کارگردان درباره چگونگی شکل گیری ایده و ساخت این فیلم گفت: «نمور» یک قطعه ملودرامی است که به روابط واقعی مردم با پاهایشان بر زمین اشاره دارد. در این فیلم ما قهرمان نداریم، اما اینطور نیست که اتوبوس ها بیایند و بروند. هر کدام از آنها داستان خود را می گویند و به مکان مناسب می رسند.

او ادامه داد: من خودم را فیلمساز تکنیکی می دانم اما در این کار بر خلاف خودم رفتم. از قبل تصمیم گرفتم که حضور کارگردان در این قطعه به صورت کمرنگ قابل مشاهده باشد. در واقع با این روش سعی کردم تجربه جدیدی به دست بیاورم چون می خواستم ببینم تا کجا می توانم قطعات کارگردان را از این کار حذف کنم. این شیوه کارگردانی برای من تجربی بود. شاید در کارهای بعدی این نگاه را تکرار نکنم، اما یک بار تجربه جالب و جذابی بود.

وی در خصوص ترکیب بازیگران این فیلم و استفاده از «باربد بابایی» و «محمدرضا علیمردانی» گفت: در سینمای ایران برخی از بازیگران مدام از فیلمی به فیلم دیگر تکرار می شوند که به نظر من اصلا حرفه ای نیست. ترجیح می دهم ترکیب متفاوتی را برای «نامور» انتخاب کنم، به همین دلیل از باربد بابایی و محمدرضا علیمردانی استفاده کردم.

کارگردان «نامور» درباره تبلیغات این فیلم گفت: به دلیل فیلتر اینستاگرام و آفلاین بودن تبلیغات «نامور» نزدیک به صفر بود. این اثر گلدان تلویزیون نداشت. صحبت هایی از سوی گروه سازنده درباره پوستر فیلم صورت گرفت اما هیچ کدام به درستی انجام نشد.

وی در پایان گفت: در حال حاضر مشغول نگارش فیلمنامه ای به نام «گربه های تهران» هستم که در صورت پیش آمدن شرایط به زودی آن را انجام خواهم داد.

خبرنگار: تابسم کشاورز

انتهای پیام/





آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه 0 رای دادن به و 0 رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا