مجله عمومی

بانوان با تولید خرد در مشاغل خانگی به اقتصاد کلان کشور کمک کنند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، علیرضا فخاری صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز شاهد سهم خوب بانوان در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و تربیتی هستیم.

وی با بیان اینکه نزدیک به 50 درصد از ظرفیت جمعیتی کشور متعلق به زنان است گفت: اشتغال بانوان تابع مولفه های گوناگون است . وی با بیان اینکه اگر بخواهیم نسبت به جوامع توسعه یافته این امر مهم را مورد ارزیابی قرار دهیم، سرانه توزیع اشتغال در استانداردهای بین المللی بین زن و مرد حدود 50 درصد است، افزود: سطح اشتغال در حوزه بانوان در سطح کشور بین 20 درصد تخمین زده شده است.

استاندار تهران عنوان کرد: زمانی که از اشتغال بانوان سخن می گوئیم نباید صرفاً در بعد اقتصادی باشد، انتظار جامعه اسلامی و الگوی اسلامی ما اقتضا می کند شان زنان در وهله اول برای مادر بودن و بعد حضور در صحنه های مختلف که ممکن است کارزار شبهه اقتصادی باشد در نظر گرفته شود.

فخاری با بیان اینکه نوع نگاه به مقام و جایگاه زن در جامعه اسلامی تعیین کننده مسیر و حرکتی است که موجب تامین الگوهای رفتاری و هدایتی جامعه می شود گفت: بهترین و نزدیک ترین یا به تعبیری ساده ترین و دست یافتنی حوزه اشتغال و سبد اقتصاد ملی مشاغل خانگی و صنایع دستی است.

وی افزود: وقتی اسم مشاغل خانگی می آید به زنان بی سرپرست و یا بدسرپرست فکر می کنیم در صورتی که اگر این موضوع به عنوان یک نقطه آغازین برای مشارکت زنان در عرصه اقتصاد ملی و تولید ناخالص ملی قرار بگیرد می توانیم این سهم را پرورش دهیم و دایره عملکردی را وسیع تر کنیم و به یک نقطه اطمینان برسیم، چرا که در این بخش حتماً زنان ما می توانند به سهم اقتصاد کلان از طریق تولید خرد کمک کنند.

دکمه بازگشت به بالا