مجله علمی و سلامت

بانوان در آستانه روز مادر از اهدای خون حمایت کنند

مدیرکل دفتر روابط عمومی و جذب و نگهداری اهداکنندگان خون انجمن اهداکنندگان خون ایران گفت: “چتر قرمز زندگی” برای حمایت از بیماران نیازمند به خون از ابتدای فصل زمستان در سراسر کشور افتتاح شده است. مردم کشور در این کمپین با اهدای خون جان می بخشند. ظاهر خواهند شد. اما سهم زنان در این اقدام خداپسندانه همچنان اندک است.

به گزارش کندوج، مدیرکل دفتر روابط عمومی و جذب و حفظ و نگهداری اهدای خون در ایران با اشاره به اهدای خون افزود: ماه دی ماه مبارک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و 23 دی ماه میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) است. دختر پیامبر (ص) و روز مادر. .

دکتر. مژده نخلستانی پیشاپیش این روز را به همه بانوان کشورمان تبریک گفت و افزود: ما در کمپین چتر سرخ زندگی از این فرصت برای بانوان استفاده می کنیم و در دو هفته باقی مانده از ماه از مادران دعوت می کنیم تا از کودکان بیمار حمایت کنند. در روز مادر وسط برای سلامتی همه بچه ها خون اهدا کنید.

وی افزود: بسیاری از دریافت کنندگان خون و فرآورده های آن کودکان سرطانی، هموفیلی و هموفیلی هستند.

مدیر دفتر روابط عمومی و جذب و حفظ اهدای خون در سازمان اهدای خون ایران همچنین از تمامی دختران کشورمان دعوت کرد تا برای تجلیل و تشکر از سلامتی مادران خود با اهدای خون، خیر و برکت را به زندگی خود و آنان برسانند. خانواده ها به عنوان یک هدیه معنوی در روز مادر

وی تاکید کرد: مادران یکی از گروه های مهمی هستند که هنگام زایمان خون دریافت می کنند و این عمل واقعا پشتوانه ای برای مادران است.

بر اساس اطلاعیه وزارت بهداشت، نخلستانی داشتن 18 سال سن و وزن بالای 50 کیلوگرم را یکی از شرایط عمومی اهدای خون دانست و از اهداکنندگان دعوت کرد تا پس از خوردن و آشامیدن مایعات با در دست داشتن کارت ملی، اهدای خون را انجام دهند. خون

لازم به ذکر است خانم های مراجعه کننده به مراکز اهدای خون برای اهدا و اندازه گیری هموگلوبین توسط پزشک مراجعه و معاینه می شوند.

من باید بگویم در حال حاضر شاخص مشارکت زنان در کشور نزدیک به پنج درصد است در حالی که در کشورهای توسعه یافته این رقم به 50 درصد می رسد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا