مجله علمی و سلامت

برای افرایش طول عمر دو دقیقه ورزش شدید کافی است

بر اساس تحقیقات جدید، دو دقیقه ورزش شدید – در مجموع 15 دقیقه در هفته – با کاهش خطر مرگ، سرطان و بیماری قلبی مرتبط است.

این تحقیق نشان می دهد که مقادیر نسبتاً کمی از فعالیت بدنی شدید هفتگی ممکن است فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد.

تحقیقات نشان می دهد که ورزش منظم خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن مانند سرطان و بیماری های قلبی را کاهش می دهد. با این حال، یک مطالعه جدید بر شدت و مدت ورزش مورد نیاز برای دستیابی به مزایای سلامتی در افراد متمرکز است.

برای این مطالعه، محققان 71893 بزرگسال را بدون هیچ گونه شواهدی از بیماری قلبی عروقی یا سرطان ثبت نام کردند.

محققان رابطه بین میزان و دفعات فعالیت بدنی شدید در هنگام مرگ (به هر دلیلی، بیماری قلبی عروقی و سرطان) و بروز بیماری های قلبی عروقی و سرطان را تجزیه و تحلیل کردند.

برای درک تفاوت بین ورزش متوسط ​​و شدید، محققان ورزش متوسط ​​را به عنوان فعالیتی تعریف کردند که ضربان قلب را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد، اما لزوماً افراد را از نفس نمی اندازد.

با این حال، ورزش شدید احتمالاً ضربان قلب را افزایش می دهد و افراد معمولاً باید هنگام صحبت کردن نفس بکشند. نمونه هایی از ورزش های شدید دویدن، شنا یا دوچرخه سواری با سرعت بالا هستند.

محققان دریافتند که خطر تمام پیامدهای نامطلوب مورد مطالعه با افزایش میزان و فراوانی مشارکت در فعالیت بدنی شدید کاهش می‌یابد.

برای مثال، شرکت‌کنندگانی که فعالیت بدنی شدیدی نداشتند، 4 درصد افزایش خطر مرگ در طی پنج سال داشتند. این خطر با کمتر از 10 دقیقه ورزش شدید در هفته به 2 درصد و با 60 دقیقه یا بیشتر به 1 درصد کاهش یافت.

منبع: انجمن خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا